ShredLord Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Atter en tråd som kritiserer 360 fra vår alles gode nøytrale venn avanore. Det er vel ikke så utenkelig at de baserte dette på 360 arkitektur og bare prortet det over. Noe som gjør at den maskinen som får en port ikke klarer å holde målet til "orginalen" Å viss noen prøver seg på å si at dette bare er hardware, vel, da burde de kanksje fått en liten ferie. 7293910[/snapback] Jeg sier at det er hardware og utvikling av PS3. Ingen spill til PS3 som er overaskende bra. X360 hadde minst like bra spill på det grafiske da konsollen ble sluppet. COD3 er nok ikke en ren port fra X360. Det vi kan trøste oss med er at det vil komme mange spill til begge konsollene utover, og jeg blir nok ikke overasket om X360 vil ha det lille ekstra som ikke PS3 klarer 7294100[/snapback] Alvorleg, 360 hadde ikkje betre spel grafisk enn Ps3 til lansering. Resistance mot Perfect Dark til dømes. Altså, 360 har vore ute i eit år, Ps3 kjem ut no. Det seier seg sjølv at mange av portane som kjem bærer preg av at utviklarane er meir kjend med ei maskin enn den andre. Det er eksempel på kor viktig dette med tidsrammer og "bli kjent"-tid med konsollar er på Ps3 sida og Fight Night på Ps3 ser jo vesentleg betre ut enn 360-versjonen til dømes, og Elder Scrolls 4 til Ps3 kjem med betre framerate og betre og fleire shaders. Det kjem nok til å visast i tida som kjem kvifor Ps3 har ein Cell-prosessor osv. Men at det skulle visast frå første stund er det openbert berre 360 fanboys som trudde, paradoksalt nok. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Det kjem nok til å visast i tida som kjem kvifor Ps3 har ein Cell-prosessor osv. Men at det skulle visast frå første stund er det openbert berre 360 fanboys som trudde, paradoksalt nok. Er det urimelig å forvente at maskinvare som kommer et år senere, er dyrere og angivelig kraftigere enn konkurrenten viser bedre grafikk fra starten av? Lenke til kommentar
Avean Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Dette har jo ingenting med at disse spillene er noe krevende for det er de absolutt ikke, særlig NFS:Carbon. Problemet er optimalisering siden PS3 fungerer totalt forskjellig enn Xbox360. Og som alle vet er EA stressa med å møte deadlines, og de har vel sikkert skyndet seg som faen med PS3 versjonen. Ville likt å sett Xbox360 kjørt Eight Days eller Motorstorm Endret 17. november 2006 av Avean Lenke til kommentar
Heales Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 360 kunne uten problemer kjørt Motostorm, og selv du vet det Avean. GoW spytter ut sykt bedre grafikk enn Motostorm. Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Det kjem nok til å visast i tida som kjem kvifor Ps3 har ein Cell-prosessor osv. Men at det skulle visast frå første stund er det openbert berre 360 fanboys som trudde, paradoksalt nok. Er det urimelig å forvente at maskinvare som kommer et år senere, er dyrere og angivelig kraftigere enn konkurrenten viser bedre grafikk fra starten av? 7305557[/snapback] Ja, når det gjeld porter frå den konsollen som har vore på marknaden i eit år, så ja. Det er alltid enorm fordel med utviklarar som er kjend med konsollen i forhold til spelutvikling, det seier seg sjølv. Når X Box kom ut var det ingen som blei lamslått av grafikken og såg seg nøydd til å kjøpe konsollen omgåande fordi den grusa Ps2 grafikkmessig. Grunnen til at Ps2 klarte å holde mål var nettopp då det at den hadde vore ute lenge, og fått spel som til dømes MGS 2 som såg grisebra ut på den tida. På ekslusive spel til Ps3 ser me allereie no at maskina fullt ut er i stand til å levere glimrande grafikk. T. d Lair og Heavenly Sword ser fantastiske ut og speler knallbra allereie i sin noverande form. Spesielt sistnevnte. Sjå korleis det har utvikla seg på 360. I fjor var Perfect Dark og Call of Duty 2 målestokken på grafikk på konsollen. I dag er det Gears of War. Til neste år på Ps3 kjem ting til å sjå ekstremt bra ut, det er iallefall bombesikkert. Eg ser sjølvsagt at mange er vanvittig opptekne av å nedvurdere ein heilt fersk konsoll som er ute med ny teknologi og er lett å hakke på på grunn av portar og enkeltspel som ikkje ser så bra ut. La no Ps3 få like mykje tid som 360 i det minste. Sjølv skal eg ha ein Ps3 i Mars, i full visshet om at eg gjer det rette valet for min del. At eg betalar ein god del ekstra for kraftigare teknologi er eg fullt klar over, slik er det berre. Endret 17. november 2006 av ShredLord Lenke til kommentar
Heales Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 PS3 er sikkert en kraftig konsoll, men siden Sony spydde ut sine løgner på E3 2005 har det jo faktisk gått bare en vei hele tiden. Mindre tech, mindre ytelse, langt dårligere grafikk enn det Sony lovet, høyere pris enn forventet og ikke akkurat spesielt imponerende lanseringsspill. At det kommer kjempebra PS3 spill tviler jeg ikke et sekund på, men før eller senere må suppehuene hos Sony lære seg den enkle læresetningen: "To manage your customers expectations" Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Sjølv skal eg ha ein Ps3 i Mars, i full visshet om at eg gjer det rette valet for min del. At eg betalar ein god del ekstra for kraftigare teknologi er eg fullt klar over, slik er det berre. Hvor mye av denne "kraftigere teknologien" tror du du faktisk kommer til å merke noe til? Jeg tror personlig at du ikke vil klare å se noen nevneverdig grafikkforskjell på 360 og PS3, selv etter et par år. Hvem gidder å kjøpe en 3000 kr dyrere konsoll bare pga. bedre prosessor og en Blue-ray, som kanskje ikke kommer til å slå an en gang. (i hvert fall ikke på en god stund, tror jeg) Dessuten har jo 360 bedre grafikkort, og den er lettere å utvikle til, som kan bety mer spill. Nei det det kommer an på er spillene. De som har fulgt med i det siste bør vite (etter min mening) at PS3's hardware ikke er verdt pengene (i kroner ja, men det er jo en spill maskin) i forhold til Xbox 360. Du velger den maskinen som har de "exclusive" titlene du har lyst på. 3. party spillene er nok tilnærmet like på de to konsollene... Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Di meining det der. Etter det eg har sett så langt er eg rett skråsikker på at eg vil merke forskjell på Ps3 og 360 spel i åra som kjem, til Ps3 sin fordel. På den andre sida betalar eg meir for det, så det skulle, som er ein del av poenget ditt, berre mangle. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Noen folk har fantastisk tykke Sony fanboy briller her. Tror nok bare tiden vil vise, virker som uansett hvilken turd Sony klarer å slippe så er det noen fanatikere som følger med utenfor stupet. Jeg ønsker dere lykke til med grillen når dere først faktisk får tak i en. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Jeg ønsker dere lykke til med grillen når dere først faktisk får tak i en. 7306105[/snapback] Ja vi med 360 koser jo oss med omelett-makeren vår *hint til filmen der man steiker egg på 360 heatpipe* Endret 17. november 2006 av Mala Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 ja det ville vært løgn å si at jeg ikke koser med veldig med GeOW btw, PS3 launchen i Taiwan skal visstnok ha 500 maskiner. Det bor 23 millioner folk der. aner jeg problematiske tillstander ? Lenke til kommentar
Heales Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Med andre ord er det mer status på Taiwan å ha en PS3 enn å kjøre rundt i en svinedyr Mercedes Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 ja det ville vært løgn å si at jeg ikke koser med veldig med GeOW btw, PS3 launchen i Taiwan skal visstnok ha 500 maskiner. Det bor 23 millioner folk der. aner jeg problematiske tillstander ? 7306432[/snapback] w0w, en som faktisk skriver GeOW og ikke GOW Første jeg har sett på evigheter! Nice! Jeg ønsker dere lykke til med grillen når dere først faktisk får tak i en. Ja for det var jo ikke et fanboy-luktene utsagn =) Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Jeg ønsker dere lykke til med grillen når dere først faktisk får tak i en. Ja for det var jo ikke et fanboy-luktene utsagn =) 7309392[/snapback] Jeg har faktisk sittet på gjerdet med tanke på nextgen konsoll valg, og har faktisk ikke en X360 selv ennå. Så vil ikke akkurat kalle meg en fanboy. Synes bare at PS3 fanboys har mye større skylapper når det gjelder hvordan verden/teknologi/fysikk fungerer. Det finns en god del ekstreme 360 fanboys ut der også, men generelt så har mange PS3 zergere skremt meg med noen fantastiske utsagn gjennom året. Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Vel; min erfaring går begge veier, og ingen av sidene har klare vinnere. Bare i denne tråden blir Sony bashet ut og inn fordi 3party-utviklere ikke gjør jobben sin ordentlig. Men vi har jo seff noen som er heeelt vekk, uten at jeg skal nevne nick, med utsagn som: "360 kunne ikke kjørt Motorstorm" osv Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Vel; min erfaring går begge veier, og ingen av sidene har klare vinnere. Bare i denne tråden blir Sony bashet ut og inn fordi 3party-utviklere ikke gjør jobben sin ordentlig. Vil påstå at skylden her er todelt; mellom sony og 3party-utviklere. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Begge maskinene har sine styrker og svakheter, PS3 har nettopp blitt lansert og man kan ikke regne med at man får alle godsakene på lanseringsdagen. I alle fall ikke hvis man sitter på mangelfulle utviklingsverktøy og en rimelig småsær arkitektur. Mareritt scenarioet er hvis Sony klarer å messe opp fullstendig og de må trekke seg ut av konsollmarkedet....dette er ingen tjent med. Selv om jeg foretrekker X360 akkurat nå med tanke på produktløsning, hardware og spill så ønsker jeg at Sony og Playstation skal ha sin andel av markedet også. Optimalt kunne jeg ønske en 33.33 % markedsandel på hver av aktørene. Det jeg tror Sony må innse dog er at de må først og fremst få ryddet opp internt i firmaet, maktkamp mellom de forskjellige avdelingene skaper bare kaos både internt og eksternt. De må slutte å være så arrogante i sin fremtoning og kommunikasjon, dette vil bare fremmedgjør og irriter en stor andel av markedet (i alle fall de uten Sonybriller). De må også slutte å fabrikere hype og media/grafikk for produktene sine. Dette gjør de som et virkemiddel for å få folk til å avvente kjøpsavgjørelsen. Dette har Sony gjort før og de prøvde det igjen med PS3...... Hvis Sony bare har klart å få en mer ærlig tone og dialog ovenfor markedet så tror jeg de har kunnet slippe mye av Sony hetsen som til dels pågår akkurat nå. Microsoft har høye borg/Empire tendenser men de har faktisk gjort en meget bra jobb på markedsføringsiden de siste årene. De framstår som et selskap som lytter mer på sine kunder og de holder det meste av det de lover og promoterer. De er kanskje ikke det selskapet med renest mel i posen, men av Sony og MS så vil jeg påstå at de er det selskapet av de to som har gjort den beste jobben de siste årene. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 vik fra meg grafikkhorer Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Jeg ser det er mange som skylder på tredjepartsutviklere fordi de ikke klarer å optimalisere spillene til ps3... litt ironsik i og med at de tydeligvis sitter med uferdige dev kits. Hvem sin feil er det egentlig? Så vidt jeg vet har vel SONY hatt lang tid på seg til å forbedre dev kits da problemene bak utgivelsen har vært supply og hardware relaterte. Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Jeg ser det er mange som skylder på tredjepartsutviklere fordi de ikke klarer å optimalisere spillene til ps3... litt ironsik i og med at de tydeligvis sitter med uferdige dev kits. Hvem sin feil er det egentlig? Så vidt jeg vet har vel SONY hatt lang tid på seg til å forbedre dev kits da problemene bak utgivelsen har vært supply og hardware relaterte. Som sagt er skylden todelt. Men enig i at sony kanskje er den mest skyldige parten her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå