Gå til innhold

COD3, NFS:Carbon PS3 dårligere enn til X360

Straffa

Anbefalte innlegg

Spillet er ikke optimalisert for PS3-arkitektur, ergo fungerer det dårlig på PS3. I følge EA og Id Software, er PS3 litt sterkere, det er også allemanns-kunnskap, slik som at Xbox var litt sterkere enn PS2.

7296761[/snapback]

Hjelper fint lite at PS3 er bittelitt sterkere, hvis det er så vanskelig å utnytte kraften at man får en COD3 til X360 som flyter helt fint og en til PS3 som får bestemor til å kommentere hakkingen (overdriver litt ja).

Allmennkunnskap? Jasså? Det kommer jo helt an på hva man snakker om, i og med at X360 for eksempel er sterkere på AI og andre branch-intensive operasjoner enn PS3... Forøvrig, både EA og Id var mer nyanserte i sine utsagn enn det du var nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Allemannskunnskap? Kan det umulig være siden det er ukjent for meg. Er vel en fordel om du uttaler deg på vegne av deg selv, og ikke på vegne av alle andre?

Det er allemannskunnskap at Cell er sterkere enn Xenon, og det er allemannskunnskap at de har like mye RAM. 360 har litt sterkere GPU, men ikke like sterk fysikkprosessor. PS2 hadde litt sterkere CPU enn Xbox, men hadde svakere GPU og mindre RAM. Totalt sett vant Xbox forrige generasjon da det gjaldt kraft, noe PS3 gjør i denne generasjonen.

Lenke til kommentar
Allmennkunnskap? Jasså? Det kommer jo helt an på hva man snakker om, i og med at X360 for eksempel er sterkere på AI og andre branch-intensive operasjoner enn PS3... Forøvrig, både EA og Id var mer nyanserte i sine utsagn enn det du var nå.

EA sa at det ville gå to til fire år før vi merket noen forskjell, kan ikke huske at de sa mer. Carmack sa at det var vanskeligere å programmere til PS3, selv om den var sterkest.

AI-myten ble skapt da det gikk rykter om at Assasin's Creed fikk bedre AI på 360, noe som har blitt avkreftet for lenge siden.

Lenke til kommentar
Spillet er ikke optimalisert for PS3-arkitektur, ergo fungerer det dårlig på PS3. I følge EA og Id Software, er PS3 litt sterkere, det er også allemanns-kunnskap, slik som at Xbox var litt sterkere enn PS2.

Allikevel er postene hans viktige i den grad at de belyser sanheten i et viktig perspektiv. Folk skal tenkte seg godt om før de invisterer i en konsoll, og det innebærer at de kjenner til både positive og negative sider ved den. At et spillselskap ikke informerer om slikt og bryter løfter er normalt, det eneste de ønsker er å selge mest mulig konsoller. Derfor er det viktig å få frem også de negative sidene, så vi vet va vi kjøper/ikke kjøper. Dette gjelder selvsagt for alleslags konsoller. Hva som er sterkest eller ikke, er ikke alltid det som betyr noe for folk :)

Lenke til kommentar
Spillet er ikke optimalisert for PS3-arkitektur, ergo fungerer det dårlig på PS3.

7296761[/snapback]

Så alle spill som ikke er laget for PS3-arkitektur vil være dårlige?

Da er det på tide PS3 får mange ekslusive titler

De fleste spillene kommer nemlig til X360 og PS3

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Det er allemannskunnskap at Cell er sterkere enn Xenon, og det er allemannskunnskap at de har like mye RAM. 360 har litt sterkere GPU, men ikke like sterk fysikkprosessor. PS2 hadde litt sterkere CPU enn Xbox, men hadde svakere GPU og mindre RAM. Totalt sett vant Xbox forrige generasjon da det gjaldt kraft, noe PS3 gjør i denne generasjonen.

Det er ikke akkurat enighet om at PS3 er kraftigere enn X360, nei...

http://www.gameroobie.no/art/2006/4363

Hvis du åpner opp øynene dine, og leser litt rundt omkring, vil du se at ikke alle er enige om at PS3 er kraftigere enn X360, faktisk, i det siste har de fleste spillutviklere som har uttalt seg ang. saken sagt at de mener de er likestilte, og at de ikke klarer å utkåre en vinner. Når det gjelder Cell og Xenon, så har de begge sine styrker og svakheter, den ene er sterkere på visse ting enn den andre og omvendt. Og i denne sammenheng så er spørsmålet mer, hvilken er best egnet til spill? Og vet du hva som er det endelig svaret på det? Spillene. Så langt så har vi ikke sett så mye til det. Resistance-utviklerne prøvde opprinnelig på 60 FPS med spillet sitt, men måtte nøye seg med 30 FPS, er dette fordi PS3 er sterkere enn X360?

Vi får se hva som skjer med videre titler. Så langt er det ingen av PS3-spillene som har bedre grafikk enn noe X360-spill heller.

Uansett, så er dette et tema som har vært diskutert til døde, og alt som blir sagt vil bare bli repetisjon, det er bare du som henger langt etter alle oss andre som har vært gjennom dette flere runder før deg. Det er ikke vits å komme nå i lang tid etterpå og dra opp igjen dette.

BTW: Hvis spillene ikke var laget for PS3 sin arkitektur, så ville de ikke fungert i det hele tatt, nå til dags blir ikke spill portet fram og tilbake, de er separate team som utvikler til hver sin platform, gjerne samtidig.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

cpu'en til ps3 er kraftigere på papiret, likeså var ps2 sin sterkere enn xbox på papiret. Realiteten var jo at Xbox hadde en god del bedre grafikk enn ps2...

Tviler sterkt på at ps3 vil utrangere 360'en grafikkmessig, så den bør for sin egen del ha enormt gode spill skal den klare å konkurerer med 360. Jeg er enda i tvil om jeg er villig å betale 6000kr for muligens 2-3 spill....

Sony har rett og slett tatt vann over hodet, og dette kan straffe seg....

Lenke til kommentar

NFS:Carbon til PS3

Enda et eksempel at PS3 er dårligere

IGN

One disappointing aspect is that the PlayStation 3 version of the game doesn't have a couple of the "show off" features that the Xbox 360 game does. The 360 version lets you pause the game at any time and enter a photo mode. It's basic, sure, but you can spin and zoom the camera and take a snapshot of your vehicle in motion. You're also able to upload a photo of your modded vehicle for others to drool over, but the PS3 game lacks this feature as well, sadly.

Visually, the PlayStation 3 version of Need for Speed Carbon falls short of its Xbox 360 counterpart. The two games run at roughly the same framerate, but the PS3's filtering effects, specifically the blurring, can be ugly. Road textures look nice and detailed at low speeds, but when you're flying down the road and the game blurs everything, they simply look poor. A few other odd things don't match up either, like the Drafter's wake, which is a transparent cylinder on the 360 and some rather ugly blue streamers on the PS3.

Link

Lenke til kommentar

Jo mer jeg leser, jo mere tviler jeg på at ps3 har bedre grafikk enn xbox 360... bynner faktisk å tro det motsatte... nå bør sony komme med noe stort, ellers har de seriøst driti på leggen....

kan ikke poengtere det nok! DOBBELT så høy pris for ca samme produkt.... er det bare jeg som ikke ser logikken?

Lenke til kommentar

Mener å ha lest intervju med utviklerne som gjorde det klart at portingen til ps3 ville koste sitt, lenge før spillet ble lansert. Så akkurat dette kom ikke som en overaskelse egentlig.

I ps3 vs. 360, hvem er best? Så har det vel blitt klinkende klart i det siste at maskinene ligger temmelig likt ann. Om enn potensialet kan være stort med cell prossesor, har vel eksperter gått ut å sakt at man ikke vil se den fulle kraften i cell bli sluppet løs på et par generasjoner enda.

Lenke til kommentar
Jo mer jeg leser, jo mere tviler jeg på at ps3 har bedre grafikk enn xbox 360... bynner faktisk å tro det motsatte... nå bør sony komme med noe stort, ellers har de seriøst driti på leggen....

kan ikke poengtere det nok! DOBBELT så høy pris for ca samme produkt.... er det bare jeg som ikke ser logikken?

7297104[/snapback]

360 med HD DVD-spiller er visst nok dyrere enn PS3.

Lenke til kommentar

AI-myten ble skapt da det gikk rykter om at Assasin's Creed fikk bedre AI på 360, noe som har blitt avkreftet for lenge siden.

7296964[/snapback]

Og så snakket jeg ikke om Assasin's Creed heller da. Jeg sier at X360 er bedre på branch-intensive operasjoner. AI er typisk branch-intensiv. Og sorry, ingen myte.

Lenke til kommentar

Så da tar du alle ps3 kjøperene over en kam? Tror heller at alle "vi" skal la hver enkelt av oss bestemme selv hvilken konsoll vi vil kjøpe. Og velger vi å kjøpe en ps3, så må ikke det bety at man er sony fanboy.

Angående avanore, så virker det som om at det er hans livsoppgave å vise alle som vurderer å kjøpe ps3 lyset, altså xbox 360. Den er bedre, billigere, bedre spill, bedre online, den er best, så hvis du kjøper ps3 er du fanboy. Men hvis du kjøper xbox 360 og eventuelt en Wii så er du en ekte gamer.

Lenke til kommentar

THP8, COD3, NFS:Carbon alle er dårligere til PS3

Konsollen er ny, men Cell har vært ute en stund. Hva driver Sony med?

Lurer de kundene sine? Jeg mener det når alt de har vist FØR konsollen kom, er rett og slett BS.

Ingenting av det som ble vist fra tidligere messer har kommet.

Spillene ser ærlig talt ut som "B" grafikk til X360.

For dere som er pottesure på meg, vær sur på Sony i stedet. De som laget all hypen om PS3, ikke jeg

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Nå Ladies! ;)

Det er forbaskede dumt at noen få ødelegger tråder for de fleste her i huset. Ta en saklig og godt begrunnet diskusjon og ikke dra gummistrikken for langt ut---------------------------------------->*bang*

Poster slettet, sensurert, redigert osv.

ps. jeg kommer til å ha denne tråden under puta min i natt så oppfør dere skikkelig. :ph34r:

Lenke til kommentar
Ikke glem at Resistance bare kjører i 30 FPS og støtter kun 720p, ikke 1080i eller 1080p. Resistance som liksom skulle være flaggskipet for hva PS3 kan gjøre. Må si 720p 30 FPS er ganske heftig moderasjon fra 1080p 60 FPS.

7298136[/snapback]

Resistance er heller ingen port fra annen konsoll

Angående port så kan vi ikke si COD3, THP8 og NFS:Carbon er port fra X360.

Spillene har blitt laget for X360 og PS3.

Spill som er port er når det blir laget på et system for så porte det over til et annet. Det har ikke skjedd med disse nevnte spillene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...