Gå til innhold

COD3, NFS:Carbon PS3 dårligere enn til X360


Straffa

Anbefalte innlegg

For å spare penger ved porting har man utviklet en X360 emulator til PS3 slik at man slipper å lage samma spellet en gang til.. Derfor sliter den litt med frameraten..  :yes:

 

Hehe

 

Velvel, nok en min pappa er sterkere enn din pappa tråd.. Går du aldri lei Avanore? :)

7294486[/snapback]

 

Gå lei av hva?

Etter all den hypen Sony har kommet med om PS3, så får vi dette her?

 

COD3 har vært under utvikling for PS3 som X360. Så du kan ikke bare komme her og skylde på en ren port fra X360

Er det vi skal høre PS3 gutta si nå? Dette er nok ikke siste gangen vi kommer til å se store forskjeller mellom disse konsollene.

Blir litt for dumt å skylde på en PORT når spillet ALDRI har vært eksklusivt for X360.

7294501[/snapback]

 

Vel, jeg er enig der.. Men man kan ikke stikke under en stol at man allerede har gitt ut COD2 til X360, og at man har over et års erfaring med denne hardwaren. Mens COD3 for 360 kan sees som en oppgradering av COD2, måtte man begynne fra scratch med PS3 versjonen.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, jeg er enig der.. Men man kan ikke stikke under en stol at man allerede har gitt ut COD2 til X360, og at man har over et års erfaring med denne hardwaren. Mens COD3 for 360 kan sees som en oppgradering av COD2, måtte man begynne fra scratch med PS3 versjonen.

 

:)

7294516[/snapback]

 

COD3 er ikke en oppgradert versjon av COD2. Det er også et annet selskap som står får utviklingen av spillet.

Spillet er ikke laget ferdig på X360, så blitt portet over til PS3. Det har vært under utvikling til begge konsollene. Så en port er det ikke!

Jeg sier ikke at PS3 er rævva (ikke ennå), men dette er veldig skuffende

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Call of duty 2 var launch tittel til Xbox 360 og gikk temmelig silkemykt med 60 fps meste parten av tiden

 

 

 

Hvordan er det mulig?

 

var vel snakk om 3 måneder med final dev kits.

 

 

 

Ble kanskje COD3 portet til PS3 fra Xbox 360 i real time og i 4D? og derfor ikke er så bra?

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
360 kan jo også kjøre i 1080p, men har ingen spill som støtter det, dt har vell ikke ps3 enda heller så da er detvell ikke noe poeng og kjøre i 1080p

7294460[/snapback]

Ridge Racer 7 kjører i 1080p i 60fps :tease:

7294465[/snapback]

 

hvis det er port fra xbox så er det vell ikke "ekte" 1080p... bare forced i gpu

7294508[/snapback]

Det er til PS3 så er nok ingen xbox port :D

 

Å til de som nenvte at Call of duty 2 gikk på 360 med solid fps ved launch. Grafikken på Call of duty 2 og 3 er som natt og dag. Tror ikke PS3 hadde hatt noen særlige problemer med det. Med mindre de portet det på en helt elendig måte da.

Lenke til kommentar

PS 3 kommer tilbake med god grafikk og spill senere. Dette bekymrer meg ikke så veldig.

 

Men CoD 3 kan da umulig være en port fra Xbox 360 - det kan da ikke være unnsyldningen! De kommer jo så og si samtidig ut til begge konsoller. Da kan vi like gjerne si at Xbox 360 versjonen er en port fra PS3.

 

Utviklingen har gått side om side. Og på 360 fra ground up med ny utvikler fra forrige gang.

 

At det ikke blir like bra på PS3 er vel så enkelt som at utvikleren rett og slett har gjort en dårligere jobb med denne konsollen! Sier ikke så mye om potensialet dette til fremtidige PS3 titler, tror jeg.

 

Spørsmålet er om kanskje CoD 3 ikke skulle vært launch title, men heller ventet til det var ferdig optimalisert. Ser jo bare her på forumet hvordan enkelte tar av, og slik er det nok på andre forum i verden og. Dog - skader neppe salget av PS3. Sony har sagt at PS3 er best så da er den nok det. Uansett. ;)

 

Jeg skjønner likevel reaksjonene / skadefryden som enkelte av oss 360 eiere har kommet med. (meg selv inkludert til tider). Gud bedre så mye pepper vi fikk forut for launch og rett etter launch av 360. Samt Sony har jo ikke spart på kruttet de heller.

 

Men - nå får vi kanskje lande igjen, shake hands og la verden gå videre. Den som ikke tror at PS 3 presterer bedre enn det der kommer selv til å bli utsatt for den samme skadefryden når senere PS3 titler kommer og ser fantastiske ut. Tro meg.

Lenke til kommentar
helt ærlig så ser resistance mye morsommere ut å spille.

hørt at det går smooth som fudge, ikke noe lagg selv når det skjer sinnsykt mye samtidig på skjermen.

7294564[/snapback]

 

No er jo dette spillet kraftig inspirert av nettopp COD spillene, ingenting negativt med det, for sånnt liker vi. Og spillet er forøvrig laget fra grunnen av til PS3,og blir brukt i skrytekampanjen likeså. Synd spillet endte opp med 30 fps istedet for de lovede 60 i SP. Men MP i dette spiller virker umåtelig morro, så den tittelen skal eg nok ha når PS3 kommer i hus her. Må også si at våpnene mangler skikkelig punch ut ifra det eg har sett,men litt vanskelig å si noe utifra det når man bare har sett uttalige gilmer etc.

Lenke til kommentar

Eneste jeg enkelt får utifra dette er at 360 har bedre og kanskje enklere devkits enn PS3.

 

Husker for halvannet år, et år siden når jeg diskuterte PS3 og 360 med kamerater der jeg sa at PS3 ikke vil bli så bra som de trodde. De sa at PS3 kommer til å knuse 360 fra dag en. Tror de blir litt skuffa :p

Lenke til kommentar

De lovpriste jo PS2 til langt over himmelen men det gikk jo ikke akkurat inn på folk. Nå er det 6 år etter å internet er blitt mye mer hverdagslig. Da legger folk mer merke til det. Og alt blir enten quetet, linket til eller evaluert på nettsteder. Det er så mye som Sony har lovt oss som vi ikke ser noe til. E3 05 som skrekkeksempel. Det er ikke til å legge under noen stein at Sony har lyvd bevist om at PS3 er mye bedre enn mostanderene. Alle husker også flame krigen som pågikk etter 360 hadde kommet ut hvor mye bedre en alt annet og 360 hadde ikke noe sjanse. Men når man nå ser resultatet av PS3 så er det skuffende. Positive er linux og stillegående. Men hvis det viser seg at PS3 blir sett på som et perfekt mediasenter, så er det jo ikke å utelukke eller nesten garantere at MS kommer med en update som ordner det. Morsomt er det også at noen klager over at Sony får mye pepper på forumet for tiden, men det har blitt lagt opp til det. Er vel hevnen for alt 360 bashinga.

 

Enkelt oppsumert Xbox 360 har overraska mange meg inkludert og PS3 har mye å bevise enda.

Lenke til kommentar
PS3 versjonen sliter med framedrops selv i 30 FPS

X360 kjører 60 FPS og svært sjelden går den under

Ingen split screen, det er tragisk

 

Hvor sto det noe om 30 FPS? Fant ikke noe om det i artikkelen. De fleste NTSC-spill sikter vel mot 60 FPS? Ut fra det folk skriver i denne tråden kan det tolkes som at PS3-versjonen sliter med å holde 30 FPS stabilt...

Lenke til kommentar

Disse problemene til COD3 og sikkert flere av release spillene vil ikke være representativt for fremtidens ps3 spill. Det kommer til å være stunder der alle som ikke har ps3 kommer til å rive seg i håret i ren frustrasjon over hva de går glipp av. Akkurat på samme måte som de som ikke har xbox360 sikkert føler et stikk av misunnelse når jeg fyrer opp gow i morgen (Klarte ikke å la være :D )

 

Sånn er det bare. Eneste måten å unngå det på er å kjøpe alle konsollene.

 

For ikke å glemme alle som ikke får spille Zelda 8.desember. Må ha Wii ...

Lenke til kommentar

 

Sånn er det bare.  Eneste måten å unngå det på er å kjøpe alle konsollene.

 

For ikke å glemme alle som ikke får spille Zelda 8.desember.  Må ha Wii ...

7296663[/snapback]

 

Desverre for VISA-stripen min så er nok det eit faktum, men du verden så mange timer med underholdning det blir av det til slutt :omg:

Lenke til kommentar
Det må da være lov å peke nese på sony så kjepphøye de har vert.

"Neste generasjon starter når vi sier det"

"Xbox 1.5"

"120 FPS"

"Full bakover kompatibel"

"cell bla bla"

 

Er jo litt festlig da, synes i alle fall jeg.

 

PS, skal faktisk ha PS3, men er festlig likkevel  :!:

7293996[/snapback]

 

mtp på at PS3 har problemer med å kjøre spill i 1080p i 30/60fps så tviler jeg på at det kommer til å komme spill med bra grafikk som kjører i 1080p med 120fps. det var nok bare ren løgn.

Lenke til kommentar
Det må da være lov å peke nese på sony så kjepphøye de har vert.

"Neste generasjon starter når vi sier det"

"Xbox 1.5"

"120 FPS"

"Full bakover kompatibel"

"cell bla bla"

 

Er jo litt festlig da, synes i alle fall jeg.

 

PS, skal faktisk ha PS3, men er festlig likkevel  :!:

7293996[/snapback]

 

mtp på at PS3 har problemer med å kjøre spill i 1080p i 30/60fps så tviler jeg på at det kommer til å komme spill med bra grafikk som kjører i 1080p med 120fps. det var nok bare ren løgn.

7296692[/snapback]

Hehe, artig å sitte å sjå på dei gamle lovnadene no ja. :) Trur nok dual HDMI ut er litt vanskelegare enn først an antatt ;)
Lenke til kommentar

Playstation 3 lunch lineupen er direkte svak... Jeg kjøper konsoll for å spille ikke elske med den.. to tre ekslusive, men de er ikke no spess de heller, resten får du på xbox 360 og når flere av spilla på xbox360 får bedre karakter en ps3 spilla så er det ikke noe å løpe å kjøpe for enda.. Hell, har ingen hd tv engang hehe, så blu ray for jeg heller ikke testa ut...

 

Gleder meg til Mgs4 og devil may cry osv though !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...