Gå til innhold

COD3, NFS:Carbon PS3 dårligere enn til X360

Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Atter en tråd som kritiserer 360 fra vår alles gode nøytrale venn avanore.  :dontgetit:

Det er vel ikke så utenkelig at de baserte dette på 360 arkitektur og bare prortet det over. Noe som gjør at den maskinen som får en port ikke klarer å holde målet til "orginalen"

Å viss noen prøver seg på å si at dette bare er hardware, vel, da burde de kanksje fått en liten ferie.

7293910[/snapback]

Jeg sier at det er hardware og utvikling av PS3.

Ingen spill til PS3 som er overaskende bra.

X360 hadde minst like bra spill på det grafiske da konsollen ble sluppet.

COD3 er nok ikke en ren port fra X360.

Det vi kan trøste oss med er at det vil komme mange spill til begge konsollene utover, og jeg blir nok ikke overasket om X360 vil ha det lille ekstra som ikke PS3 klarer

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Jeg sier at det er hardware og utvikling av PS3.

Ingen spill til PS3 som er overaskende bra.

X360 hadde minst like bra spill på det grafiske da konsollen ble sluppet.

COD3 er nok ikke en ren port fra X360.

Det vi kan trøste oss med er at det vil komme mange spill til begge konsollene utover, og jeg blir nok ikke overasket om X360 vil ha det lille ekstra som ikke PS3 klarer

7294100[/snapback]

Tror det er for tidlig å si enda, gi dem litt tid så kommer det seg sikkert. Jeg husker fremdeles Most Wanted til 360 da det kom, choppy chop sier jeg bare.

Lenke til kommentar

Avanore min venn; skal du ha deg en ps3? Fint at man drar fram negative ting iblant, men det begynner kanskje å bli litt ensidig negativt?

Siden du, etter hva jeg kan skjønne, tydeligvis leser en del om ps3, så kan du kanskje dra fram noe positivt iblant også? Dette er selvfgølgelig bare et inntrykk jeg har, så si meg gjerne imot hvis du er uenig.

Det er blitt litt mye konsollkrig her om dagen, med tanke på at vi alle egentlig er på samme lag.

Jeg håper i det minste vi slipper disse "Haha, hva var det vi sa?!"-trådene når en eller annens ps3 skulle dø, på linje med de vi så for xbox 360 (merk: dette var ikke rettet til deg avanore :thumbup: )

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle vi slippe disse trådene.....

Har jo vært mye klaging på kvaliteten til 360 blant PS fanboys.....

En høster som man sår, eller noe sånt  ;)

7294240[/snapback]

Rart korleis ein kan oppfatte ting so forskjellig...eg synest det har vore masse hakking på PS3, og relativt lite på XBox 360. Det samme kan det vere. Eg har ikkje tenkt å hakke på XBox 360 for å "ta igjen", den slags la eg bak meg på barneskulen.

Kay

Lenke til kommentar

Noe som er litt merkelig er at denne og denne anmeldelsen sier det motsatte : "Despite all of this the game never skips a beat as the framerate stays locked in at 60 frames per second" "Add on the fact that the framerate never takes a hit..."

I og med at PS3 har mulighet for å rendre spill i 1080p fra GPU er det mulig at anmelderne tester på forskjellig oppløsning, noen på 720p andre på 1080p ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

360 kan jo også kjøre i 1080p, men har ingen spill som støtter det, dt har vell ikke ps3 enda heller så da er detvell ikke noe poeng og kjøre i 1080p

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke 360 kan rendre direkte fra GPU i 1080p, den kan kun skalere opp til denne oppløsningen. PS3 kan derimot rendre 1080p direkte fra GPU.

7294466[/snapback]

Hvorfor kan den ikke det?

GPU til X360 er faktisk bedre enn PS3, så den vil nok ikke ha noe problemer å rendre 1080p

For min del så vil jeg ha 720p spill. Det betyr mere detaljer i stedet for høyere oppløsning

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Nå kan jo 360 rendre forskjellige oppløsninger direkte fra GPU, så teknisk er det nok mulig å rendre 1920*1080 også. Men slik jeg forstår det vil dette likevel ikke bli aktuellt i spill da kostnaden ved den høyere oppløsningen stjeler for mye ressurser. Kun filmavspilling med den nye HD DVD spilleren i 1080p krever jo enormt med ressurser, det eneste som kommer opp mot dette skal være GOW.

Ellers er det jo interessant å se at de som prøvde Motorstorm på PS3 opplevde hakking i 1080p men ikke 720p da den var til utprøving her i Norge. Skal jo bli interessant å se om PS3 kan levere smooth framerate i 1080p når spill som Motorstorm kommer på markedet.

Lenke til kommentar
For å spare penger ved porting har man utviklet en X360 emulator til PS3 slik at man slipper å lage samma spellet en gang til.. Derfor sliter den litt med frameraten..  :yes:

Hehe

Velvel, nok en min pappa er sterkere enn din pappa tråd.. Går du aldri lei Avanore? :)

7294486[/snapback]

Gå lei av hva?

Etter all den hypen Sony har kommet med om PS3, så får vi dette her?

COD3 har vært under utvikling for PS3 som X360. Så du kan ikke bare komme her og skylde på en ren port fra X360

Er det vi skal høre PS3 gutta si nå? Dette er nok ikke siste gangen vi kommer til å se store forskjeller mellom disse konsollene.

Blir litt for dumt å skylde på en PORT når spillet ALDRI har vært eksklusivt for X360.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
360 kan jo også kjøre i 1080p, men har ingen spill som støtter det, dt har vell ikke ps3 enda heller så da er detvell ikke noe poeng og kjøre i 1080p

7294460[/snapback]

Ridge Racer 7 kjører i 1080p i 60fps :tease:

7294465[/snapback]

hvis det er port fra xbox så er det vell ikke "ekte" 1080p... bare forced i gpu

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...