Gå til innhold

COD3, NFS:Carbon PS3 dårligere enn til X360


Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
cpu'en til ps3 er kraftigere på papiret, likeså var ps2 sin sterkere enn xbox på papiret. Realiteten var jo at Xbox hadde en god del bedre grafikk enn ps2...

 

Tviler sterkt på at ps3 vil utrangere 360'en grafikkmessig, så den bør for sin egen del ha enormt gode spill skal den klare å konkurerer med 360. Jeg er enda i tvil om jeg er villig å betale 6000kr for muligens 2-3 spill....

 

Sony har rett og slett tatt vann over hodet, og dette kan straffe seg....

7297036[/snapback]

 

Folk glemmer at GPU er veldig viktig og ofte flaskehalsen for dårligere grafikk

Alle som har tatt på en PC vet dette. Hjelper lite om du har den beste prosessoren om GPU ikke er bra nok

Lenke til kommentar

PS3 spill kommer til å se nydelige ut, akkurat som GoW til X360, men det vil kanskje ta litt tid.

 

Det som kan være problemet til Sony utad er at folk får inntrykk av at X360 er bedre fordi en del av disse multiplatformspillene ikke går like bra på PS3. Folk kan nok kanskje ha problemer med å forstå at en konsoll som kommer et helt år etter konkurrenten ikke tilbyr spill med mye bedre grafikk fra starten av.

Lenke til kommentar
Sant det, det er multiplatformspill, langt i fra det samme som porting.

7298172[/snapback]

De færreste har nok verken tid eller budsjett til å utvikle et spill fra grunnen av og optimalisere spesielt for hver hw plattform. I og med Xbox360 nok har en del bedre utvikler verktøy for øyeblikket så er det ikke så rart om den blir brukt som hoved plattform.

Lenke til kommentar

Litt lei denne bablinga rundt porting av spill til PS3. Fatter dere ikke at når et spill kommer ut så og si samtidig til to konsoller så har utviklingen foregått samtidig på begge. Kan jo like gjerne si at dette er PS3 spill som er porta til 360 men takket være guddommelig kraft på 360 så kjører den porta ps3 spill bedre.

 

Multiplattform spill - ja, hva så... hvis PS3 er så forbanna kraftig så må da den greie å kjøre såkalte multiplattform spill like bra som 360. 360'n har jo nøyaktig det samma problem med at det er multiplattform i utgangspunktet.

 

Som nevnt i en tidligere post - ps3 har sikkert mye å gå på. Men utviklerene har så langt gjort en dårligere jobb med disse titlene til PS3. Hvorfor? Vrien å programere for har vært nevnt. Kortere tid med ferdige dev kits ligeså.

 

He - en sa at PS3 vil ikke vise sin kraft om 3 år eller noe? Litt seint - jeg vil ha en maskin som kicker ass nå - og som kan kjøre de største titlene glatt nå. F.eks Call of Duty, Need for Speed osv...

 

Neste spill på denne listen tror jeg blir F.E.A.R. Håper jeg gjetter feil der, men.. får se.

Lenke til kommentar

De spilte Need For Speed Carbon på On The Spot i sta, og han karen som spilte det sa det var akkurat like bra som på 360. Han sa også at han syns det så litt bedre ut på PS3, han kunne ikke forklare hvorfor og han ville ikke siteres på det, men han hadde en følelse av at det så litt bedre ut. Uansett så trur ikke jeg at det er rare forskjellen på utgavene til de respektive konsoller, kommer litt an på hvem som ser. Folk sier jo forskjellige ting overalt.

Jeg har 360 og skal ha PS3, og hvis det er sånn at multiplattform-spill er dårligere på den ene enn den andre så kjøper jeg den versjonen som er best. Begge konsollene kommer uansett med supre spill som er eksklusivt for hver konsoll.

Lenke til kommentar
Multiplattform spill - ja, hva så... hvis PS3 er så forbanna kraftig så må da den greie å kjøre såkalte multiplattform spill like bra som 360. 360'n har jo nøyaktig det samma problem med at det er multiplattform i utgangspunktet.

7301563[/snapback]

 

Var det med multiplatformspill rettet litt mot meg? Jeg mente ihvertfall ikke noe annet med det enn at når det er multiplatformspill så kan man ikke snakke om porting. Ja, PS3 burde kjøre disse like bra som X360.

Lenke til kommentar

Jeg har 360 og skal ha PS3, og hvis det er sånn at multiplattform-spill er dårligere på den ene enn den andre så kjøper jeg den versjonen som er best. Begge konsollene kommer uansett med supre spill som er eksklusivt for hver konsoll.

7301579[/snapback]

 

Så får man i både pose og sekk,bingo :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Dette er ikke så veldig rart, EA har bedre erfaring med å lage spill til Xbox 360 og jeg har tro på at neste batch med cross-platform spill vil se like bra ut på de to.

Cell er som kjent en meget kraftig prosessor, men er desto vanskligere å få utnyttet.

Tror multiplatformspill vil se identiske ut på de to platformene etterverdt, det har jo i hovedsak vært eksklusive titler som har presset platformene grafisk.

Lenke til kommentar
Litt lei denne bablinga rundt porting av spill til PS3. Fatter dere ikke at når et spill kommer ut så og si samtidig til to konsoller så har utviklingen foregått samtidig på begge.

Les innlegget mitt en gang til. Porting gjelder gjerne også ofte multiplattform spill som kommer ut samtidig. Disse spillene det er snakk om her har vært i utvikling en god stund, så hvilken konsoll tror du har hatt de beste forutsettningene, de beste utvikler verktøyene? Et multiplattform spill er et dårlig utgangspunkt for å bedømme en konsolls egenskaper.

Lenke til kommentar
Spillet er ikke optimalisert for PS3-arkitektur, ergo fungerer det dårlig på PS3.

7296761[/snapback]

 

Så alle spill som ikke er laget for PS3-arkitektur vil være dårlige?

Da er det på tide PS3 får mange ekslusive titler

De fleste spillene kommer nemlig til X360 og PS3

7296989[/snapback]

Nå må du VIRKELIG begynne å lese, ev tenke! Han sier at når spill ikke er -> optimalisert <- for ps3 arkitektur vil det fungere dårlig. Det går jo selvfølgelig begge veier! Om et spill ikke blir optimalisert for en platform vil det fungere dårlig.

 

Og hvorfor basher du Sony i hver eneste post, når det er utviklerene som ikke tar seg til tid å kvalitetsikre produktene sine som fortjener smekk?!

 

HILDRING!

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar
Multiplattform spill - ja, hva så... hvis PS3 er så forbanna kraftig så må da den greie å kjøre såkalte multiplattform spill like bra som 360. 360'n har jo nøyaktig det samma problem med at det er multiplattform i utgangspunktet.

7301563[/snapback]

 

Var det med multiplatformspill rettet litt mot meg? Jeg mente ihvertfall ikke noe annet med det enn at når det er multiplatformspill så kan man ikke snakke om porting. Ja, PS3 burde kjøre disse like bra som X360.

7301597[/snapback]

 

Nei, ikke spesifikt mot deg. Og hvis jeg forstår deg rett så er jeg jo enig med deg at multiplattform spill ikke er det samme som porting. Og ja, PS3 burde ha all grunn til å kjøre disse like bra som X360. :)

Lenke til kommentar
Litt lei denne bablinga rundt porting av spill til PS3. Fatter dere ikke at når et spill kommer ut så og si samtidig til to konsoller så har utviklingen foregått samtidig på begge.

Les innlegget mitt en gang til. Porting gjelder gjerne også ofte multiplattform spill som kommer ut samtidig. Disse spillene det er snakk om her har vært i utvikling en god stund, så hvilken konsoll tror du har hatt de beste forutsettningene, de beste utvikler verktøyene? Et multiplattform spill er et dårlig utgangspunkt for å bedømme en konsolls egenskaper.

7302514[/snapback]

 

Jeg kaller det ikke porting når utviklingen skjer samtidig. Men les mitt innlegg en gang til og da :) Jeg skriver som forklaring på hvorfor det er dårligere på PS3 bl.a. dette med kortere tid med ferdige dev kits.

 

Når store deler av spillutvalget faktisk ER multiplattforme, og mange av de mest populære titlene er multiplattforme så kan man drite en lang marsj i hvor vidt man skal dømme konsollens egentlig egenskaper når konsollen faktisk ikke greier å kjøre de like bra som den andre konsollen på markedet. Da blir det totalt uvesentlig for meg.

 

Skal man da som potensiell PS3 kunde kjøpe den da bare for å kunne spille de ekslusive titlene, men må kjøpe en xbox 360 i tillegg for å spille alle multiplattformtitlene fordi ens egen PS3 ikke greier oppgaven skikkelig? Å kjøre de mest solgte titlene skikkelig er da ganske vesentlig og noe man absolutt må dømme egenskapene til konsollen til. Dog - som nevnt i forrige post - utviklerene har til nå hatt kortere tid med ferdig PS3 hard ware. Dette tror jeg nok retter seg. Men PER i dag er tingene slik.

Lenke til kommentar
Jeg kaller det ikke porting når utviklingen skjer samtidig.

Det at et spill kommer ut samtidig for flere plattformer betyr ikke nødvendigvis at utviklingen av spillet startet samtidig for disse plattformene eller får like store resursser (en god del av arbeidet kan bli portet over fra hoved utviklerplattformen).

 

Når store deler av spillutvalget faktisk ER multiplattforme, og mange av de mest populære titlene er multiplattforme så kan man drite en lang marsj i hvor vidt man skal dømme konsollens egentlig egenskaper når konsollen faktisk ikke greier å kjøre de like bra som den andre konsollen på markedet. Da blir det totalt uvesentlig for meg.

Poenget mitt var dog at dette neppe beviser hvilken konsoll som er kraftigst. Jeg vil også tro at dette vil gå frem og tilbake for hvilket multiplattform spill som ser og/eller kjøres best på gitt konsoll.

Det vil også komme en god del eksklusive spill, kanskje mer så enn hva som var tilfelle for forrige generasjon.

Lenke til kommentar
Poenget mitt var dog at dette neppe beviser hvilken konsoll som er kraftigst. Jeg vil også tro at dette vil gå frem og tilbake for hvilket multiplattform spill som ser og/eller kjøres best på gitt konsoll.

Det vil også komme en god del eksklusive spill, kanskje mer så enn hva som var tilfelle for forrige generasjon.

 

For meg er det ikke så interessant hvilken av de som er kraftigst. Det er det som beveger seg på skjermen som interessant. Per i dag så går ting best på 360.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...