Gå til innhold

Advance.no politianmeldes imorgen.


Anbefalte innlegg

Mine synspunkter og meninger trenger ikke nødvendigvis å følge jussen.

 

Jeg leker ikke gapestokk med noen heller, jeg sier bare det jeg mener om saken.

 

Syns også at jeg har viet det som du kun anser for relevant i saken tilstrekkelig med oppmerksomhet.

 

Det gjør ikke saken bedre for butikken om skjermen er feilpriset, han skal få refundert pengene. Det har jeg også sagt i mine tidligere poster. Men om den ikke hadde vært feilpriset, så hadde ikke trådstarter vært i den "suppa" som han er i nå.

 

Det kunne også vært spennende å høre hvilken tone han brukte da han kontaktet advance. Høflighet er en dyd (elns).

 

Om du vil se helt firkantet på dette og bare forholde deg til det som står i den store røde boka, står du fritt til å gjøre det. Det skader ikke å se på begge sidene av saken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*snipp*

7294868[/snapback]

 

dette var ikke helt starten på dagen jeg ønsket, men greit nok.

 

meget mulig at han ikke ville vært i denne situasjonen om han spekulerte, men det etterpåklokhet, og det er våre subjektive meninger om hans moral som i for stor grad gjenspeiles i denne tråden. Ergo er det vesentlig mer off-topic enn det normalt tillates i en tråd, og til tider minner denne tråden om en gapestokk. Om det er forumets rett å gjøre dette mot noe flertalllet finner moralsk uakseptabelt er dog en annen sak, noe jeg ikke vil kommentere.

 

Om du vil se helt firkantet på dette og bare forholde deg til det som står i den store røde boka, står du fritt til å gjøre det. Det skader ikke å se på begge sidene av saken.

 

denne likte jeg spesielt godt ettersom du selv sier at de ikke kan holde på pengene. Indirekte her så hevder du at butikken har sympatien din. Altså hadde han ikke gjort det og de beholdt pengene for noe annet så ville du ha sagt at det var fullstendig galt, men med det du skriver her så sier du at butikken i dine øyne ikke fremstår som vanskelige?

 

Jeg kan godt slå ned en person, men det skal mer enn et skjevt blikk på meg for at jeg skal frikjennes for blind vold.

 

ps! det er temmelig enkelt å bortforklare ens holdninger ved å skylde på andre, feks ved at du sier "jaja, skal du være så firkanta så får du være slik".

Lenke til kommentar

La oss si at jeg mekker en nett-butikk. Jeg legger ut mange heftige saker, og "feilpriser" de. Får inn mange forhåndsbetalinger. Jeg beklager "feilen", kansellerer alle kjøp, men beholder pengene i et år. Jeg setter pengene i bank og får 1 års rente på det. Så betaler jeg tilbake pengene til kundene.

 

Etter det jeg har lest her i tråden burde dette være grei skuring, siden alle som betalte inn var idioter, og fortjente det.

Lenke til kommentar
La oss si at jeg mekker en nett-butikk. Jeg legger ut mange heftige saker, og "feilpriser" de. Får inn mange forhåndsbetalinger. Jeg beklager "feilen", kansellerer alle kjøp, men beholder pengene i et år. Jeg setter pengene i bank og får 1 års rente på det. Så betaler jeg tilbake pengene til kundene.

 

Etter det jeg har lest her i tråden burde dette være grei skuring, siden alle som betalte inn var idioter, og fortjente det.

7294926[/snapback]

 

jeg håper du spøker nå

Lenke til kommentar

Indirekte så hevder jeg!? Jada, jeg har sympati med butikken, det er jo noe som må være innlysende etter mine tidligere poster.

 

Jeg gjentar meg selv, Advance burde klart å refundert pengene innen den tiden som er gått. Det er ikke annet enn rimelig.

 

Jeg har ikke sympati med noen. Jeg har bare prøvd å sett saken fra litt forskjellige sider, gud forby.

 

Du syns at det lagt for stor vekt på moral, du om det. Syns det er bra at han får litt smekk på pungen, så prøver han kanskje ikke på det samme ved en annen anledning. Syns du drar det vel langt når du begynner å dra inn begrepet gapestokk.

 

Jeg gjentar, en sak har alltid to sider. Du syns tydeligvis at jeg har gått langt utenfor topicens grenser siden jeg med flere andre har blandet inn moral, det får jeg bare akseptere.

Lenke til kommentar
La oss si at jeg mekker en nett-butikk. Jeg legger ut mange heftige saker, og "feilpriser" de. Får inn mange forhåndsbetalinger. Jeg beklager "feilen", kansellerer alle kjøp, men beholder pengene i et år. Jeg setter pengene i bank og får 1 års rente på det. Så betaler jeg tilbake pengene til kundene.

 

Etter det jeg har lest her i tråden burde dette være grei skuring, siden alle som betalte inn var idioter, og fortjente det.

7294926[/snapback]

Please, nå er du bare useriøs og usaklig.

 

Om de er idioter, blir jo opptil hver enkelt å bedømme......

Lenke til kommentar
Indirekte så hevder jeg!? Jada, jeg har sympati med butikken, det er jo noe som må være innlysende etter mine tidligere poster.

 

Jeg gjentar meg selv, Advance burde klart å refundert pengene innen den tiden som er gått. Det er ikke annet enn rimelig.

 

Jeg har ikke sympati med noen. Jeg har bare prøvd å sett saken fra litt forskjellige sider, gud forby.

 

Du syns at det lagt for stor vekt på moral, du om det. Syns det er bra at han får litt smekk på pungen, så prøver han kanskje ikke på det samme ved en annen anledning. Syns du drar det vel langt når du begynner å dra inn begrepet gapestokk.

 

Jeg gjentar, en sak har alltid to sider. Du syns tydeligvis at jeg har gått langt utenfor topicens grenser siden jeg med flere andre har blandet inn moral, det får jeg bare akseptere.

7294934[/snapback]

 

jeg bare konstanterer at forumet i likhet med samfunnet ellers har en fin tendens å utvikle gapestokk likende tendenser, noe som fint kan underbygges med denne tråden og andre tråder der andre mener at personen har driti seg ut lar tråden følge akkurat det.

Lenke til kommentar
Indirekte så hevder jeg!? Jada, jeg har sympati med butikken, det er jo noe som må være innlysende etter mine tidligere poster.

 

<SNIP>

 

Jeg har ikke sympati med noen. Jeg har bare prøvd å sett saken fra litt forskjellige sider, gud forby.

 

<SNIP>

7294934[/snapback]

 

Kis - ikke motsi deg selv i samme post da, det blir bare for dumt.

 

Er ikke kjernen i saken at Advance.no har "kloa i" penger som de ikke skal ha i og med at de ikke greier å levere skjermen til avtalt pris. At det feilprises av og til får vi bare leve med, men det er i alle henseender ikke kjøpers problem. Butikken kan da, pga forbehold om feilprising, nekte å gjennomføre salget, men da kan de heller ikke holde på pengene!

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar
Dermed må han ha bestilt 5 skjermer for å havne på 4000. Er vel ikke akkurat toppen av redelighet å prøve å sko seg mest mulig på en feilprising?

7294835[/snapback]

 

For det første. Hvor mye er 800 kr x 5 x 4? Kan si at det ihvertfall ikke er 4000 ;)

 

For det andre, spiller beløpets størrelse ingen rolle. Advance lover jo i mailen de sendte ham, at de skulle betale tilbake pengene så fort som mulig. Ville tro at de har utbetalinger minst 1 gang i uken ihvertfall...

Lenke til kommentar
Du kan også hevde regress overfor banken din. Da må du ta all dokumentasjon du har, skriv det ut, skriv et brev hvor du forklarer kludderet, ta det med i banken og be om at de ordner disse reservasjonene.

Viss du går til banken din får du besjed om at de ikke kan gjøre noe med det og at visa og nettbutikken på ordne dette selv. Har vært borti lignende saker der ordren min aldri ekisterte men likevell ble pengene trukket fra kontoen min. Jeg slet lenge for å få tilbake penga mine og har i senere tid blitt skeptisk til visa. Og skal i disse dager gå over på master card. Her får du regning istede for at det blir bort fra kontoen din. Mye bedre og en del banker har ikke gebyrer på bruken heller.

Lenke til kommentar
La oss si at jeg mekker en nett-butikk. Jeg legger ut mange heftige saker, og "feilpriser" de. Får inn mange forhåndsbetalinger. Jeg beklager "feilen", kansellerer alle kjøp, men beholder pengene i et år. Jeg setter pengene i bank og får 1 års rente på det. Så betaler jeg tilbake pengene til kundene.

 

Etter det jeg har lest her i tråden burde dette være grei skuring, siden alle som betalte inn var idioter, og fortjente det.

7294926[/snapback]

 

 

 

Likte den sammenligningen der Terrasque. Ville virkelig gjort seg med en sånn policy hos våre nettbutikker :D

 

Skulle i alle fall ikke tatt sjangsen på å bestille noe over nett da

Lenke til kommentar
Indirekte så hevder jeg!? Jada, jeg har sympati med butikken, det er jo noe som må være innlysende etter mine tidligere poster.

 

<SNIP>

 

Jeg har ikke sympati med noen. Jeg har bare prøvd å sett saken fra litt forskjellige sider, gud forby.

 

<SNIP>

7294934[/snapback]

 

Kis - ikke motsi deg selv i samme post da, det blir bare for dumt.

 

Er ikke kjernen i saken at Advance.no har "kloa i" penger som de ikke skal ha i og med at de ikke greier å levere skjermen til avtalt pris. At det feilprises av og til får vi bare leve med, men det er i alle henseender ikke kjøpers problem. Butikken kan da, pga forbehold om feilprising, nekte å gjennomføre salget, men da kan de heller ikke holde på pengene!

 

*Tronaldo*

7294991[/snapback]

Den øverste der var ironi om du ikke fikk med deg det....

Lenke til kommentar

Artig post det her :!:

 

Virker som noen har spesiell trang til å legge en beskyttende hånd over "sine" favorittshopper. Personlig liker jeg å handle med de som vet å sette pris på kundene sine fremfor de som bevisst eller ubevisst lager problemer for folk. Det er jo mange webshopper men ikke alle fremstår som seriøse i mine øyne. Jeg kan jo bare snakke for meg selv men jeg setter pris på å lese om andres erfaringer med de ulike webshoppene. Da kan jeg jo gjøre meg opp en mening selv om jeg synes det er verdt å handle der.

 

Smidighet og evne til å ordne opp bør vel være nøkkelord her. Det er vel det en webshop tjener mest på i det lange løp ;)

 

Forøvrig har jeg hatt en del tvilsomme erfaringer med et par webshopper selv. For å si det sånn, der handler jeg ikke lengre uansett hvor gode tilbud de måtte ha :)

Lenke til kommentar
Du kan også hevde regress overfor banken din. Da må du ta all dokumentasjon du har, skriv det ut, skriv et brev hvor du forklarer kludderet, ta det med i banken og be om at de ordner disse reservasjonene.

Viss du går til banken din får du besjed om at de ikke kan gjøre noe med det og at visa og nettbutikken på ordne dette selv. Har vært borti lignende saker der ordren min aldri ekisterte men likevell ble pengene trukket fra kontoen min. Jeg slet lenge for å få tilbake penga mine og har i senere tid blitt skeptisk til visa. Og skal i disse dager gå over på master card. Her får du regning istede for at det blir bort fra kontoen din. Mye bedre og en del banker har ikke gebyrer på bruken heller.

7295065[/snapback]

 

Du får selvfølgelig også VISA-kort, hvor du får regning i posten etter at du har handlet. Dette kalles kredittkort ;)

Men, du har sikkert et debitkort med visa nå tenker jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
tydeligvis mange som overser det faktum at tråden handler om at det butikken holder igjen kr 4000 (om trådstarter skrev riktig i den ene tråden) som de ikke har krav på, og som kunde enda ikke har fått tilbake.

hvorfor mener du at kunde skal lastes for dette?

7294786[/snapback]

Faktum? Tråden handler om?

Det er din tolkning... (og også ATW.. m/fleres tolkning).

Jeg er *ikke* enig.

For det første er det vel ikke avklart om det er *butikken* som holder igjen pengene han ønsket å benytte for å kjøpe svært rimelige (les: *åpenbart* feilprisede) skjermer.

For det andre må det være lov å påpeke *fakta* .. som man *faktisk har* dokumentert (tråden om feilprising av Sony skjermer).

Og det er at trådstarter har forsøkt å utnytte en feilprising. Det er ikke "formildende" at andre også har gjort/prøvd det samme. Det er etter min ringe mening ikke i nærheten av å kalles "personangrep" og ihverfall bedre enn å gå ut og sverte/true en webshop i en tråd som dette. (Forøvrig ville jeg ikke selv bestilt noe som helst fra Advance.no... bare for å avklare det.. ). Isolert sett har dette ikke noe med problemet med reservasjonen, men for å vise årsaken til at trådstarter handlinger er en vesentlig del av problemstillingen som tråden ønsker å ta opp.

En gang til:

Det er *ingen* her som klart har dokumentert at det er *webshop* har "holdt tilbake" penger *reservert* ved kortbetaling.

Forumet er heller ikke en sivilrettslig domstol eller jury, men alle her som mener noe om saken bør får lov til å uttale seg om sitt syn på lik linje med alle som "synser" og påstår de kommer med "fakta".

Har du noe *fakta* å vise/linke til om hva som skjer/framgangsmåte ved kortbetaling over nett hvor handel ikke blir gjennomført av kjøper?

Hvem "disponerer" pengene? Hva er korrekt fremgangsmåte? Hvem er ansvarlig for at beløp snarest mulig stilles til disposisjon?

 

 

PS.

Ja. Det er "surt" at pengene reserveres/ikke kan disponeres en gitt tid i slike tilfelle.

Det har jeg forståelse for, men ikke reaksjonsmåten/bakgrunnen til trådstarter.

Jeg hadde knapt hevet øyenbrynene dersom trådstarter hadde opprettet en saklig tråd om problemet med disponibel saldo/bedt om råd i forbindelse med hva han burde gjøre ved kansellerte ordre (av "selger") hvor kredittkort var brukt. Heller ikke om han frarådet andre om å hande med Advance.no pga. rot med prising/mangelfull kundebehandling.

Dersom noen her jobber med/sitter med *fakta* om hva som skjer/fremgangsmåten ved kansellerte kortkjøp (på web) mht. reservasjon/tilbakeføring til kjøpers konto, ville det være en fint om de kunne oppklare dette.

 

Regner med at trådstarter kan oppklare hvordan det gikk på den lokale politistasjonen.

Lenke til kommentar

Det er mye som er fakta, men som ikke har noe i denne tråden å gjøre. Denne tråden er om tilbekbetaling av pengene, og hva som bør gjøres i den forbindelse, å påpeke brukerens evt overrasksjon og misplasserte sinne mot butikken er innenfor trådens rammer, hvorvidt han viste at den er underpriset er ikke det. Og dette er en uttelelse fra meg som moderator, fordi jeg mener denne tråden sklir ut.

 

Om folk mener det er en urimlig innskrenking av tråden, så får de heller ta det på PM

 

AtW

Lenke til kommentar
For det første er det vel ikke avklart om det er *butikken* som holder igjen pengene han ønsket å benytte for å kjøpe svært rimelige (les: *åpenbart* feilprisede) skjermer.

7295527[/snapback]

 

Da kan du rett og slett ikke ha lest tråden.

Kunden har betalt 4 ganger. 2 ganger med visa på en pc, 1 gang med visa på en laptop, og en gang via nettbanken - direkte inn på kontoen til nettbutikken.

Altså, holder butikken igjen pengene som er innbetalt til via nettbanken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...