Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo 460, plages med gassen

SiRious

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke verdens beste på bil, og har nettopp kjøpt min første bil

Volvo 460 1.7i 1992"

problemet er som følger:

som oftest da jeg gir gass på den, hender det at den hopper og kuttes i gassen, jeg får ikke fart på bilen, jeg sitter bare der og hopper framover. dette skjer i alle girene, selv ved større fart. tillegg til dette kan det hende at den putrer, lett ilustrert:

Vanlig bil: __________________________ ved full eller vanlig gass

min bil: . . . . . . . . .___...___..____.....___... ved full eller vanlig gass (dette er random)

Jeg feilsøkte den elektronisk og fikk to feilkoder

kode 212

kode 412

nå fant jeg ikke hva de betydde. og arket ligger hos en kompiss, men husker at en av dem betydde, noen som husker hva de betyr eller har et ark der det står?

Noen har foreslått:

- Lambdasonen (men de på volvo sa at da ville jeg fått varsellampe på det, Noe jeg ikke har fått)

- Bensinpumpa (vet ikke helt, kan hende)

Forslag til hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Feilkodene du får betyr:

212 = Feil signal fra oksygenføleren

412 = Feil på signal fra gasspjeldføleren

7293815[/snapback]

hehe.. ja visste det. huska bare ikkke hvordan det var ordrett ifarta

Tett bensinfilter..? Har kjørt en 460 med akkuratt samma problem, den er sånn fortsatt, men han prøvde å bytte katalysator og lamdasondegreier uten at det hjalp, men jeg har på følesen at det er bennsinfilteret..

7295883[/snapback]

Jaha? har du prøvd å bytte den selv?

De testa Lambda sonden idag, og den funka slik den skulle.

ellers foreslo de noe med mella gasspedalen og motorn altså 412 koden. vio skal bytte den imorgen. får se da?

Angående bensin filtetret tror jeg ikke det. var visst bytta nylig om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

mulig, som jeg sa, er ikke ekspert, jeg bare hører med ekspertene på dette området. men jeg ble bare foreslått dette. noen som tror det kan være det?

eller ligger det i feilkoden

kom på hva meaknikern viste meg, som sagt jeg har dårlig husk og er helt grønn på maskiner, nesten ivertfall.

men han lokaliserte at problemet kunne være her:

post-81425-1163759605_thumb.jpg

husker ikke hva han kalte det, men det sku hvist ha noe med feilkoden 412 å gjøre.

Endret av SiRious
Lenke til kommentar
mulig, som jeg sa, er ikke ekspert, jeg bare hører med ekspertene på dette området. men jeg ble bare foreslått dette. noen som tror det kan være det?

eller ligger det i feilkoden

kom på hva meaknikern viste meg, som sagt jeg har dårlig husk og er helt grønn på maskiner, nesten ivertfall.

men han lokaliserte at problemet kunne være her:

post-81425-1163759605_thumb.jpg

husker ikke hva han kalte det, men det sku hvist ha noe med feilkoden 412 å gjøre.

7302564[/snapback]

Det du har i det området der er gasspjeldføleren. Vet at endel 460 har hatt noe problemer med denne, men ikke helt sikker på hva det var. var noe man kunne gjøre ganske enkelt med det, tror det var å stille den inn på nytt eller noe, men kan ikke finne den igjen nå. Leste det på dette forumet i hvertfall: http://volvo480.northernscum.org.uk/forum

Ville kanskje prøvd å bytte oksygenføleren siden den sier at det er feil på den. Bare finne en brukt en på huggeren eller noe. oksygenføleren blir vel det samme som lamdasond, eller bommer jeg helt nå? Motstanden i denne skulle i hvetfall være 3 ohm når temperaturen på den var 20 grader, og 13 ohm ved 350 grader i følge haynes boka til 400 serien. Kan jo prøve å måle det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...