Tmz Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hei Etter at pcen har falt i bakken et par ganger har noe av hardwaren min blitt ødelagt. Trenger derfor 1 ny harddisk og et lydkort. Har et budsjett på ca 1200kroner. Lydkort harddisk Og hvis det er mulig/lønner seg tenkte jeg kanskje å kjøpe med noen høytalere i tillegg. Da kan jeg jeg gå opp 1600 kroner ca. Pcen brukers mest til spill,musikk og film. Har kun hatt et intergrert lydkort før, og lurer på om det er noe vits å kjøpe et dyrt lydkort, er forskjellen så stor? Er ikke så veldig kresen Så lenge hardisken er kjapp,stille og ikke utvikler unødvendig mye varme så er det samme for meg. Trenger kun ny fordi den jeg hadde ble ødelagt Vil helst ha 5:1 høytalere, trenger ikke være noe sånn kjempebra, men skal duge til musikk og film. Hvis det lønner seg veldig kan jeg kanskje gå littegrann opp i pris, men bare hvis det virkelig er verdt det. Forklar gjerne hva som er bra med anbefalningene dere kommer med. Vil helst at alt blir bestillt fra samme netside. Takker på forhånd MvH Anders Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Skal du ha en kjapp og stille harddisk, velg heller en Seagate, eller Samsung. Det lydkortet du linker til, er minimalt bedre enn onboard lyden. Kjøp heller ett Creative X-Fi Xtreme Audio kort. Litt dyrere da, men det har EAX 5.0, CMSS-3D, og OpenAL støtte. For 400,- kr har du et særdeles dårlig utvalg av 5.1-sett, og de er dårlige: Creative SBS 560, Labtec Arena 685, Logitech S-500. Anbefaler deg å spare opp litt penger, å kjøpe noe bedre. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Hvis jeg kjøper Denne hardisken og dette lydkortet fra netshop har jeg ca 700 kroner igjen. Hvis jeg bruker de 700 kroner på noen 5:1 høytalere, funker det greit da eller skal jeg spare litt til? Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Hvis ingen overtfaler meg i siste sekund kjøper jeg dette: Logitech X-530 Høyttaler 5.1 surround 5 satelitter og subwoofer 70W RMS 100+ 550,- Creative SB X-Fi Xtreme Audio PCI lowprofile Fjernlager 1-3 dager 16 539,- Seagate 250GB S-ATA II NCQ 7200RPM 3GB/S Barracuda 7200.10 8MB cache Lenke til kommentar
acemaster Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Lydkortet her suger asz! ikke kjøp det! Eller det virket bra men det bruker prosessor, prosessorforbruk liger på 15-25% hele tiden pga det lydkortet der, det er en intel celeron 2.93ghz ! Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Hvis du ser litt lenger ned ser du at jeg bestillte Creative SB X-Fi Xtreme Audio PCI istedet. Lenke til kommentar
Iceythe Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg kan vouche for Logitech X-530 da jeg har dette selv. Knallgode høyttalere til en rimelig pris. Overraskende fin lyd dersom man ikke overdriver bass-knappen Selv bruker jeg kun 2 høyttalere i skrivende stund, fordi jeg ikke har plass til mer på skrivebordet. Et godt kjøp synes jeg. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Bra å høre, mange som har anbefalt meg dem. Får dem nå til mandag tror jeg. Blir kos ^^, Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Hvis du har et fungerende innebygget 5.1 lydkort på maskinen, vil jeg anbefale deg å heller bruke pengene på høyttalerene. Det er ikke noe poeng å kjøpe et godt lydkort og så bruke crappy høyttalere. Da er jo lydkortet bortkastet. Så min anbefaling er å vente med lydkortet og heller legge pengene i høyttalerene.(Jeg vet ingenting om kvaliteten på nevnte 5.1 sett, skriver på generell basis) Ørjan... Endret 18. november 2006 av Orjanp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå