andesam Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Driver å setter opp en side med aj-fork, men har støtt på et lite problem. Skriver siden i html (lagret som .php) og css, og bruker &include for å inkludere artiklene på hovedsiden. Men, hvordan kan jeg lage permanente linker som linker slik at en annen kategori inkluderes på hovedsiden? illustrert: <html> <a href="index.php[hva skriver jeg her?]>humor</a> <?PHP $category = "1"; include("show_news.php"); ?> Noen som skjønner? Eller "angriper" jeg "problemet" fra feil side? edit: fikk hjelp av en annen, har tenkt helt feil ja . Endret 19. november 2006 av andesam Lenke til kommentar
andesam Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Fikk litt hjelp, men er ikke helt i mål enda. Bruker følgende skript: <?PHP $andreas = @$_GET['side']; if(isset($side)){ if(file_exists('includes/'.$side.'.php')){ include('includes/'.$side.'.php'); } else { include('includes/404.php'); } } else { include('show_news.php'); } ?> Dette står i "main.php" som er hovedsiden. I mappen "includes" ligger undersidene som ser slik ut: <?PHP include("includes/topp.php"); ?> <?PHP $category = "1"; include("show_news.php"); ?> <?PHP include("includes/bunn.php"); ?> I "topp.php" ligger det (blandt annet) en link som refererer til "main.php?side=blogg" (har prøvd med "main.php?andreas=blogg" også). Enkelt: noen som skjønner hva jeg vil fram til og som kan hjelpe? (Bruker aj-fork 167, main.php ligger i samme mappe som dette (samme mappe som index.php fila til aj-fork) mvh. Andreas edit: tråden skulle kanskje vært postet under "bare" PHP.. Endret 19. november 2006 av andesam Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) $andreas = @$_GET['side']; må vel være $side = @$_GET['side']; for å kunne bruke main.php?side=blogg ellers kan du vel ha $side = @$_GET['andreas']; var det svar på spørsmålet? Skjønte ikke helt spm ditt oops, feil i siste variabel. Endret 19. november 2006 av Stale2k Lenke til kommentar
andesam Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 det var ikke verre enn det nei , takker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå