Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett fungerer men får ikke logget på ruter


Anbefalte innlegg

Har et merkelig problem. Ved oppstart av datamaskinen får jeg ikke logget på internett, må da gå inn i settings på ruteren og endre wlan channel til noe annet. Etter å ha restartet ruteren fungerer internett, men jeg får da ikke logget på ruteren. Hvis jeg restarter maskina kan jeg logge på ruteren igjen, men settings er da tilbake til det gamle (standard wlan channel 6). Virker ikke som ruteren lagrer settings, men allikevel hjelper det å endre på wlan channel og trykke apply.

 

Noen som har en ide om hva dette kan skyldes?

 

Glemte å nevne at den trådløse ruteren er koblet opp mot en modem fra telenor.

 

BTW: LØST

Endret av stekre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To ting som førte til problemet. For det første var Telenor modemet og den trådløse ruteren på forskjellig ip range. Dette førte til at når wlan ruteren var på og man startet maskina så fikk man ip av wlan oppsettet, mens når man restartet wlan ruteren etter å ha koblet til det så fikk man plutselig tildelt ip i rangen til telenor modemet og gateway ble satt til telenor modemet sin ip. Hvorfor vet jeg ikke helt.. Men det førte isåfall til at man ikke kom på internett når man fikk kontakt med wlan ruteren og motsatt. Pga av de forskjellige ip rangene.

 

Å bare sette wlan ruteren i samme range som telenor modemet fungerte ikke, måtte også legge til på maskina at default gateway skulle være telenor modemet sin ip.

 

Alt fungerer fint nå :)

Endret av stekre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...