Gå til innhold

Installering av Windows i RAID0, filer mangler

Big SturL

Anbefalte innlegg

Vel, emnetittelen beskriver kanskje ikke problemet så godt...

Saken er den at jeg nå har prøvd å installere Windows XP på mine to Samsung 250GB-disker i RAID0. Jeg har fikset RAID-driverdisk på forhåmd. Når installasjonsprogrammet starter trykker jeg på F6 for å velge hvilken driver jeg skal installere. Velger da RAID SATA driver for ICH8R fra floppydisk. Etterpå partisjonerer jeg disken(e) og og formaterer de (på den sakte måten). Men når programmet skal kopiere filene, får jeg melding om at iaStor.bin og iaStor.cat osv ikke kunne bli kopiert. Først visste jeg ikke hva dette var, så jeg valgte å bare hoppe over de. Men da filene var kopiert og maskina rebootet, kom gode gamle BSOD. Nå viser det seg at disse filene har noe med RAID-en å gjøre. Har prøvd 3 ganger, men akkurat samme problemet oppstår.

Det jeg stusser litt på er at det står et litt annet navn på RAID-driveren i manualen, enn det gjør på installasjonsprogrammet. Nå er filene kopiert fra ASUS driverdisken, så det "skal" være rett. Finner heller ikke drivere for Intel Matrix Storage på sidene til Asus.

Hardwaren er som følger:

Asus P5B Deluxe i965

Intel E6600

Kingston PC6000 2GB

2x Samsung Spinpoint 250GB SATA II

Powercolor Radeon X1950XTX

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...