Gå til innhold

DV9005 - 1 min. sort skjerm på oppstart

simenfsf

Anbefalte innlegg

Heisann. Har HP DV9005 og er godt fornøyd, men akkuratt i det siste så får jeg en sort skjerm i ca. ett minutt når jeg starter opp.

Den sorte skjermen kommer rett før man kommer til Windows logg-inn'en. Skjermen er ikke sort som når den er av, men mer lik den sorte fargen man får over diverse widescreen filmer. Dette er veldig irriterende da maskinen pleide å ha en rask oppstart, men at den nå henger seg opp i ett minutt før den går videre.

Noen ganger går det raskere over, andre ganger ikke. Den fortsetter til logginn av og til hvis jeg dunker litt på den, men det er mulig det bare er tilfeldig at den da fortsetter. Men hva vet jeg.

Noen som har noen tips? Er i Danmark så vil helst slippe å måtte ringe ned til HP support og få beskjed om å levere den inn e.l.

Takker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
start->run->msconfig og se hvilke programmer som kjøres under oppstarten?

7294021[/snapback]

Ok, skla gjøre det nå, noe spesielt jeg skal se etter?

Takk

Hmm, har sjekket nå, ser ikke ut som det er noe rart eller noe som ikke skal startes opp som gjør det.

Endret av simenfs
Lenke til kommentar
Programmer som du ikke trenger aa kjore under oppstarten. Slik som MSN og lignende.

Proev ogsaa aa defragmentrere

7298637[/snapback]

Har allerede fjernet messenger og lignende unødvendige ting. Hva gjør defragmentering igjen, husker ikke om den bare ordner litt her og der eller om jeg må ta back-up av visse ting...

Takk

Lenke til kommentar

Defragmentering organiserer filene på harddisken slik at en fil er samlet på ett sted. I vanlig bruk vil harddisken dele opp filene på forskjellige ledige hull rundt omkring på disken, etter hvert vil dette gjøre maskinen treig ettersom lesehodet på disken må flyttes mye under lesing av filer. Det er ikke behov for å ta backup før defragmentering, ingenting vil gå tapt.

(Snarvei til defragmentering: Start->run->dfrg.msc)

Lenke til kommentar
Har du en ekstern harddisk koblet til under oppstart?

Den kan i så fall gjøre at det tar lengre tid å starte opp...

7301962[/snapback]

Har ingenting koblet til maskinen. Får samme problem om den så er koblet til allverdens duppeditter eller om jeg den går på batteri og uten noen form for duppeditt koblet til.

Skal teste å defragmentere og se hva som skjer. Siste løsning blir vel å ringe til support, men vil helst unngå det da.

Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...