Jahve Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Ang blod: ... Eller enda verre: Kanskje vi får GRØNT eller LILLA blod! Det er heller ikke uvanlig i spill som gis ut i Tyskland! 7360872[/snapback] Nå skal det jo sies at utgiverne ikke har en dritt å gjøre med utviklinga av spillet. 7361218[/snapback] Det har vel lite å si, når det finnes lover mot slik vold i Tyskland. Da er utviklerne ganske så hjelpesløse. 7362178[/snapback] mulig det, men siden jeg kjenner flere av de som jobber i BIS og vet at blodet ikke er rosa så kan jeg si det Lenke til kommentar
ACAT_Rawhide Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Når det gjelder kontrollen på helikopter, er det meg en sann fryd å lese at det er litt vanskelig å fly. Det er nettopp disse, halv-realistiske funksjonene som gjør OFP og Armed Assault til noe annet. Lyst på noe enkelt? Hopp inn i tanksene til Battlefield 2 og ras rundt. Takk BIS, for at dere holder dere laaangt unna arkadesjangeren, og at dere fortsetter å gjøre en innsats for å bevare spillet så realistisk det i dag lar seg gjøre. Vedrørende grafikken - er det ikke litt godt å få en liten oppdatering fra OFP da? Personlig er jeg kjempefornøyd med å få en OFP 1,5, hvis det er det ArmA er. PS! I denne bunken ligger spillet mitt å venter... De blir sendt fra Tyskland i dag! -Rawhide Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Når det gjelder kontrollen på helikopter, er det meg en sann fryd å lese at det er litt vanskelig å fly. Det er nettopp disse, halv-realistiske funksjonene som gjør OFP og Armed Assault til noe annet. Takk BIS, for at dere holder dere laaangt unna arkadesjangeren, og at dere fortsetter å gjøre en innsats for å bevare spillet så realistisk det i dag lar seg gjøre. -Rawhide 7368002[/snapback] Det å fly heli i OFP var jo en glede.. Ikke spesiellt vanskelig, men likevel realisktisk. Blir artig å se hvordan det fungerer på ArmA. De blir vel det kjøretøyet jeg kommer til å bruke mest. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Gratulerer Rawhide, nå blir det vel drøyt mye spilling etterhvert Når det gjelder at styringen på helikoptre er twitchy, jeg mener, er det noen her som har sitti på med helikopter? I så fall så vet du at det ikke er en direkte smooth opplevelse. Hvis man er litt brå på spakene eller kontrolleren er det ikke tvil om det skal bli twitchy. Det er derfor man trenger analog styring. Jeg er ikke den beste enda jeg heller, men det begynner å komme seg, og jeg føler at med en god Joystick så hadde det vært helt konge å styre chopperne. Spiller foreløpig med gamepad. Liten helikoptervideo: http://www.youtube.com/watch?v=EelHr8rZdXI Grafikken er jeg som sagt tidligere fornøyd med, og som Rawhide sier, jeg er fornøyd med dette spillet som et slags OFP 1.5, det tross alt et spill for litt spesielt interesserte dette, det har ikke akkurat mainstream appell, og jeg tror de fleste OFP-fans vil bli fornøyd. Selv kommer jeg til å oppgradere maskinen nå, kun pga. dette spillet. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Fet video BTK. Fin flying. Men det er vel forskjell på en feit Hind og det lille snerte kopteret du flyr i den videoen. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Fet video BTK. Fin flying. Men det er vel forskjell på en feit Hind og det lille snerte kopteret du flyr i den videoen. 7368154[/snapback] Ja, det er det, men forskjellen ligger bare i at de er tregere å manøvrere. En helikopter video fra en på BF.no-forumet: http://www.youtube.com/watch?v=-yHSYcOlQEU Endret 27. november 2006 av BTK Lenke til kommentar
Jahve Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Man kan se på ArmA som en OFP 1.5. ArmA virker som en fund-raiser for å samle inn penger til videreutviklingen av "Game 2" Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Hva vet man egentlig om "Game 2"? Finnes det noe som helst bekreftet informasjon? EDIT: Fant denne nå. Endret 27. november 2006 av BTK Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Når det gjelder kontrollen på helikopter, er det meg en sann fryd å lese at det er litt vanskelig å fly. Det er nettopp disse, halv-realistiske funksjonene som gjør OFP og Armed Assault til noe annet. Lyst på noe enkelt? Hopp inn i tanksene til Battlefield 2 og ras rundt. 7368002[/snapback] Prøvd å fly helikoter i Microsoft Flight Simulator noengang? Skal love deg at det IKKE er noe gøy.... Jeg likte helistyringen i orginalen bedre, men jeg blir vel vant til det. Foreløpig er det dårlig framerate som er skylden i de fleste styrter. Hva vet man egentlig om "Game 2"? Finnes det noe som helst bekreftet informasjon? EDIT: Fant denne nå. 7368445[/snapback] Hvis det er det man vet om Game 2, så tror jeg det går 5 år til . La oss håpe at AA gir studioet nok penger til å utvide staben (QA-folk kanskje?) slik at det ikke blir fullt så lenge til neste gang. Endret 27. november 2006 av brsseb Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Hehe, det er en del skjermbilder ute da, så de er godt i gang virker det som. De har også vist litt av spillet til gaming-pressen. Bare lite informasjon ute når det gjelder hva som blir nytt. EDIT: Eller loker jeg... er det Operation Flashpoint 2 kanskje det... Some Codemasters skal gi ut... Ja, det er det... http://www.tothegame.com/game.asp?id=1934 Operation Flashpoint 2, under development by Codemasters Studios, is expected to be released when ready. Originally Bohemia Interactive Studio was assigned to develop Operation Flashpoint 2, but with a break in relations between Codemasters and Bohemia Interactive Studio, Codemasters will find another developer to develop an entirely new game and engine from ground up. Very little is known about the progress of Operation Flashpoint 2. Game 2, the working title of another sequel to the game under development by Bohemia. Few details of the game are known. However, it has been described as "the most realistic combat gaming experience to date" and features "insanely detailed representation of all weapons and equipment". In addition, a 650 sq. km map has been mentioned in a recent interview with a BI representative. Endret 27. november 2006 av BTK Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Rawhide, jeg skjønner hva du mener, men du tar feil. Det har ikke noe med arkadisk vs. realistisk å gjøre. Å fly helikopteret er bare en smertefull affære. Styringen er uhorvelig tungvindt, ulogisk og frustrerende. Kontrollene er satt opp på en verre måte enn det en ape kunne gjort det. ArmA er fortsatt et spill, ikke en heli-simulator for de som prøver å ta eksamen som helikopter-pilot. EDIT: BTK, angående grafikken, så må jeg bare si at det jeg klagde på, var ikke at grafikken er så utrolig dårlig (den er faktisk litt fin når du ser utover det store landskapet). Det jeg klagde på, var at når grafikken er så dårlig som den er, så skal ikke spillet kreve så mye - uansett om det er så stort som det er. Grafikken har jeg ingen problemer med. Jeg har aldri vært ei grafikkhore (jeg elsker f.eks. Mount & Blade - sjekk grafikken der du), men kravene er alt for høye. EDIT2: Et annet irriterende minus er forresten at lydene er helt snåle i spillet. Jeg hører en tank eller et helikopter rett i nærheten av meg i følge lyden og volumet, så jeg begynner ås e meg rundt. Da ser jeg at kjøretøyet dukker opp i horisonten min etter hvert, laaaangt vekk fra meg. Dessuten er det irriterende at omtrent alle lyder regnes som "effects". I det oppdraget hvor jeg skulle sabotere ei bru, fikk jeg ikke høre en dritt av hva fyren i bilen sa, fordi motorduren var så høy. Om jeg gikk i options og stilte ned "effects", gikk volumet på motoren ned, men også stemmen til fyren. Med andre ord skjønte jeg like lite av det han sa. At tekstem var på tjekkisk hjalp heller lite (men det er jo ikke noe minus for spillet sin del). Ikke misforstå meg helt nå, jeg synes spillet er veldig bra allerede, men det finnes (selvsagt) en hel del ting å klage på. Spillet er ganske så buggete, men så er jo alle store spill buggete da. Endret 27. november 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Det du sier om flygingen er her jo bare... "feil". Det stemmer ihvertfall ikke med det bilde jeg har, kan du være litt mer spesifikk hva som er problemet? Kontrollene kan du jo konfigurere helt som du selv vil. Når det gjelder systemkravene, så må du som sagt huske på at det er ikke bare selve grafikken som gjør spillet krevende, men alt som foregår bak det du ser. Lenke til kommentar
ACAT_Rawhide Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg skal være litt forsiktig med å uttale meg, fordi jeg har ikke prøvd ArmA enda. Ei heller har jeg aldri flydd et ekte helikopter , så jeg aner jo ikke hva som er realistisk! Men, jeg vet såpass, at å fly et helikopter in real life, blir sammenlignet med å holde en ball i hånden, og å balansere to baller oppå den du holder. Med andre ord, svært vanskelig. Så klart har alle helikoptre etter sekstitallet stabilisatorer som gjør dette enklere, men allikevel... Personlig setter jeg veldig pris på at det er vanskelig å fly helikopter, jagerfly og alt annet som har stor ildkraft. Det gjør det hele mer spennende. Når det gjelder kontrollere, så er det som BTK sier at man kan instille alt som man selv vil. Jeg bruker joystick når jeg flyr, noe jeg finner både gøy og til tider utfordrende. Og BTK... visst pokker gleder jeg meg ja! To kvelder i uka i seks år med OFP har satt sine spor! Hehe... PS! For dere OFP-hoder der ute... Vi skal spille noen OFP 1.96 coops i kveld, server adresse: gameserver.clan-acat.com - velkommen! -Rawhide Lenke til kommentar
Lukas Arnaz Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Heldiggriser dere som har spillet alt! Mitt eksemplar ble sendt fra Tsjekkia 16. nov og skulle bli levert ila 10-15 dager.. gått 11 nå. Ventetiden er uutholdelig Har AMD 64 3500+ 2GB PC3200 RAM og 6800GS 256mb. Regner nesten med å måtte kjøpe nytt utstyr til ArmA, men vi får se. Lenke til kommentar
KinG^KaoZ Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Brukte 10min på å mestre helikopter med joystick, ble mye surring med musa, men nå går det som en lek. Har utforsket mye av banen med heli og camel Lenke til kommentar
Belfez Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) hvordan får jeg squaden ut av apcn på første oppdrag ganske kult spill Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor hvordan klarer jeg første oppdrag, da jeg skal stoppe convoien, har bare 2 skudd.... Endret 27. november 2006 av mr_james Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 fikk nettopp beskjed fra Amazon.de har satt ned prisen på AA med €3 så da sparte jeg de penga Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Et moderne kamphelikopter i dag har som kampfly, datamaskiner som tar seg av mye styringen (ellers går de bakken), slik at det flyr dit piloten vil det skal så piloten kan kosentrere seg mer om oppdraget og fiender enn små justeringer. Så det er tull å gjøre det verre enn det er i virkligheten. Endret 28. november 2006 av Svedge Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Haha... Stol på meg, det er langt fra vanskeligere enn i virkeligheten. Hahaha. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Ja, selvsagt kan kontrollene endres i spillet, men det er ikke det jeg prater om. De kunne valgt å gjøre kontrollene mer "kompakte". Noen av kontrollene kan for eksempel "puttes i èn tast", i stedet for at vi må ha hendene på tyve steder på tastaturet samtidig. Dessuten er ikke min tjekkisk så veldig god. Vanskelig å endre på ting i options da. Uansett, jeg gleder meg virkelig til vi får satt opp noen servere som vi norsker kan spille på sammen, når spillet kommer ut her i Europa (bruttern kjøpte Tsjekkia-versjonen da han var i Praha, så skal jeg skaffe den "norske" versjonen når den kommer). Blir godt å komme seg vekk fra "jeg-trenger-en-barnepasser"-AI'en (de klarer seg ikke med en barnepasser engang). Dessuten blir det godt å få kunne konsentrere seg om å vandre rundt som infanteristen jeg er, eller å bli flydd til et sted med heli, uten at jeg må ta meg av flyginga. Jeg er forresten litt forvirret angående lanseringsdatoen. Når kommer egentlig spillet ut? Overalt står det alle mulige rare datoer. Noen sier i år (faktisk i November - men jeg skjønner ikke helt hvordan det kan gå), mens andre (bl.a. Gamer.no) sier "2007" - i såfall, NÅR i 2007? Hvordan kan det gå an at de ikke klarer å være mer konkret, når spillet er ferdig, for pokker!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå