Gå til innhold

For oss som venter på Armed Assault


Anbefalte innlegg

1. Er det noen god singleplayer-modus, eller er den som i BF2, at du bare starter et brett og raver rundt med NPC-er?

 

2. Hvordan er AI'en?

 

3. Har du spilt på nett med andre spillere? Er det mange som spiller det nå? Hvordan tolker folk spillet? Vet de at det faktisk er OFP, eller raver de rundt og klager på at det ikke er nok CS?

 

4. Er spillet buggete? I hvilken grad? Bare småbugs, eller en del kritiske også (CTD, etc)?

 

5. Hvilken hardware har du?

 

1. Er en kampanje som i OFP, og missions.

 

2. AI'en er ihvertfall ganske treffsikker på regular, men for å være helt ærlig så har jeg ikke merket kraftige forbedringer... Det blir stort sett til at de legger seg ned hvis du skyter mot dem, og de krabber litt rundt omkring... Jeg må spille mer for å få et mer korrekt inntrykk.

 

3. Nei, sist jeg sjekket så var det 5-6 servere oppe og 1-5 spillere på hver av dem. Men public OFP var aldri noe jeg hadde noe til overs for, så jeg tviler på at det har forandret seg nå. Blir bare tull, må spille med faste folk så det blir bra kommunikasjon. Greit nok i småspill som CS og sånn og hoppe inn i en public match, men her hvor kommunikasjon og samarbeid (taktikk og strategi) er så uhyre viktig for at det skal bli noe gøy/bra jobbing så dropper jeg public.

 

4. Har vært noen CTD, også noen bugs ellers i spillet, men ikke så ofte og ikke så alvorlig, det er mest bugs med fysikken... Skjer noen merkelige ting i blant.

 

du spiller det uten engelsk patch?

 

Nei, er patchet, men det forandrer ikke briefings/mission overview.

 

Hvis det er en kampanje, BTK, hvordan er den? Er den god? Fungerer AI'en bra der? Andre bemerkninger?

 

Har ikke spilt langt nok til å si så mye enda, den virker ihverfall å være bedre enn OFP sin, så langt.

 

Min maskinvare er: A64 4000, 2GB RAM, X800 XT. Mid-range altså, og det går faktisk ganske bra, spiller i 1280x1024 med det meste på high, noe på low, f.eks skygger, og jeg har aa/af på low. Viewdistance, bruker å ha mellom 1.5 og 3.5 km.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal få lagt ut bedre og fler bilder snart, bare jeg finner ut hvordan jeg tar screenshots i spillet... Hmm.

 

post-47022-1164173748_thumb.jpg

 

Noen som veit hvordan man fjerner crosshair'et? Gjør seg ikke så bra på bildene...

 

post-47022-1164176945_thumb.jpg

 

post-47022-1164176958_thumb.jpg

 

post-47022-1164178348_thumb.jpg

 

post-47022-1164178368_thumb.jpg

 

Bildene er ikke fiksa på i Photoshop eller noe, med tanke på "depth of field", det er det kamerafunksjonen i spillet som står for. (camera.sqs - et skript).

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Bare for å ha det sagt, jeg vil ikke anbefale å kjøpe den tsjekkiske versjonen. Greit nok at all tekst sikkert kan oversettes til engelsk etterhvert, men det er mye dialog på tsjekkisk også. I forbindelse med kampanjen.

7334945[/snapback]

 

Du kan sikkert bytte ut filen sound.pbo (eller noe sånt) når den engelske versjonen kommer i februar :)

Lenke til kommentar
Hadde vært digg om det viser seg å være så enkelt.

7335073[/snapback]

 

Spillet er nok "mod-bart" tvers igjennom. Vedder på at det blir lagt ut detaljerte guider rundt februar/mars for folk som kjøpte tyske/tjekkiske versjoner til å konvertere dem 100% til engelsk. Men du må nok da laste ned lydfiler fra en piratversjon eller noe, tror ikke man bare kan smelle opp lydfilene direkte på nettet (selv om noen sikkert kommer til å gjøre det). Men så lenge man har kjøpt og betalt spillet, så ser jeg ikke noe galt i det.

Lenke til kommentar

Jeg har allerede gjort det som kan gjøres, nå må jeg bare vente på det her: http://www.6thsense.eu/showthread.php?t=2057

 

Liker forresten spillet bedre og bedre. Utenom AI'en. Den er regelrett ræva.

 

F.eks; på et mission står jeg på toppen av et vanntårn eller lignende, med sniper-rifle. På en vei noen hundre meter unna kommer det en jeep, som blir sprengt av en satchel charge, bak den kommer en truck med infanteri, den stopper, alle hopper av planet. Jeg begynner å skyte på dem. Noen legger seg ned på bakken og kravler rundt, men de tar ikke dekning bak bilen eller noe annet. Andre løper rett mot meg, uten dekning, helt åpent lende. Ingen prøve å flanke meg.

 

Men det verste av alt, det er ikke engang noen som skyter etter meg. Det var faktisk bare en som gjorde det, og det gjorde han først når han sto under tårnet jeg sto på toppen av.

 

"AI'en" sto forresten på det beste. Men de er dumme som brød, desverre. Som jeg alltid har sagt da, dette er et flerspillerspill. Det er der det skinner. Hadde AI'en vært bra, så hadde det også vært et godt enspillerspill.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Jeg har jo A64 4000, 2GB RAM og x800 XT og det holder til grei grafikk og grei ytelse. Skal du gjøre det billig kan du jo bare doble RAM'en din.

 

Har du AGP eller PCI-e på hovedkortet ditt?

 

EDIT: Jeg tenkte å oppgradere litt selv, bytter ut hovedkortet med et PCI-e og kjøper X1950 XT. Blir ikke allverdens oppgradering, men det hjelper en del, ganske stor forskjell fra x800'en. Og du får X1950 XT for litt over 2000.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Hmm, jeg har en AMD 3200 med ATI X800Pro. Det er godt overklokket, men hadde ikke planer om å oppgradere til ArmA. Det er tross alt det samme som "Recommended system requirements" og utstyret er ikke gammelt nok til å byttes ut enda.

Dessuten sparer jeg til ny server for ArmA. Min OFP server vil nok ikke greie ArmA godt nok (også kan man jo heller ikke skru OFP serveren selv når ArmA er utgitt, kan man vel?) :)

 

PS, dere har sett denne håper jeg? :innocent:

 

 

-Rawhide

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...