Gå til innhold

For oss som venter på Armed Assault

Anbefalte innlegg

kjører spillet på en laptop med Turion X2 1.8Ghz og 1 gb 667-minne samt Go7600 256mb på 1440x900 16:10. Viewdistance er satt til 2600m. AA/AS avslått (skal teste mer her, om noe kan slås på). Settings low, henholdsvis very low. Ca 20 til 30fps. Stor varmeutvikling, men dette er vanlig på Pavilion 9000 maskiner med Turion prosessorer. Mer minne og mer futt i skjermkortet hadde nok gjort susen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører alt på full i 1024x768, bortsett fra high på AA og AF, og low på post process, med 2500 i view distance. 20-50 fps. Ytelsen var mye bedre in 104, da kjørte jeg alt på full drus i 1280x1024 med høyere view distance, med litt mer fps.

Lenke til kommentar
Jeg kjører alt på full i 1024x768, bortsett fra high på AA og AF, og low på post process, med 2500 i view distance. 20-50 fps. Ytelsen var mye bedre in 104, da kjørte jeg alt på full drus i 1280x1024 med høyere view distance, med litt mer fps.

8195841[/snapback]

Wow, jeg har akkurat samme oppsett som deg bortsett fra at jeg har Radeon X1950 Pro. Visibility står på 1200 med 1280x1024 som oppløsning, og alt annet har jeg satt ned til Low. Tidligere hadde jeg det på High, men det ble an hakkfest uten like i byscener eller vegetasjonsrike områder! Dette er med versjon 1.05

Lenke til kommentar

8195841[/snapback]

Wow, jeg har akkurat samme oppsett som deg bortsett fra at jeg har Radeon X1950 Pro. Visibility står på 1200 med 1280x1024 som oppløsning, og alt annet har jeg satt ned til Low. Tidligere hadde jeg det på High, men det ble an hakkfest uten like i byscener eller vegetasjonsrike områder! Dette er med versjon 1.05

8195991[/snapback]

Jeg har kjøpt xfx8800gts 640mb ,resta ser dere ned.Kjører allt på normalt og får fps på 40-50, og i byer fra 28-35.Når jeg slår av aa og af og mer så for jeg samme fps,ikke mer ikke mindre.Det er veldig rart synes jeg.Tror faktisk nvidia trenger bedre drivere til det spillet.Kjørte før med ati x1900xt 512mb gikk mye bedre he he:)

Endret av dado
Lenke til kommentar
Hehe, det er masse trøbbel med 8800 og dette spillet, du får håpe det ikke gjelder deg.

8194930[/snapback]

Funker fint hos meg. Har det meste på medium/low då, grunnet høy oppløsning (1920x1200). Da får jeg en 35-40fps i snitt. Viktig å skru ned på post-processing-effekten. Den tar glatt en 10fps.

Lenke til kommentar
Hehe, det er masse trøbbel med 8800 og dette spillet, du får håpe det ikke gjelder deg.

8194930[/snapback]

Funker fint hos meg. Har det meste på medium/low då, grunnet høy oppløsning (1920x1200). Da får jeg en 35-40fps i snitt. Viktig å skru ned på post-processing-effekten. Den tar glatt en 10fps.

8196421[/snapback]

Jeg håper du tuller nå.Med den data du har nå burde du ha minst 70-80 fps i spillet.Jeg har gts og har på normalt 40-50 fps,og du har mye bedre data en jeg.Jeg sa når jeg hadde ati x1900xt 512mb hadde jeg 50-60 fps og i byer 35-40.Så det er noe med driverene til 8800 korta

Lenke til kommentar

8195841[/snapback]

8195991[/snapback]

Ja, men som du ser kjører jeg 1024x768. I 1280x1024 er det slideshow med meg, og jeg vil heller ha high settings med dårligere oppløsning, enn omvendt. Veldig synd, for spillet var virkelig pent i 1280x1024 med versjon 104.. (For ikke snakke om 1600x1200)

Satser på at 106 fikser den massive fps-droppen som kom med 105.

Lenke til kommentar

Det håper jeg og,prøvde også med oppløsning 1024x768,men bilde ble veldig rar og veldig lys.Jeg spiller med 1280x1024.En ting til er at det er domt at gfx ikke støtter mer en 60herz på oppløsnineg 1280x1024,med ati så spilte jeg med 75 herz.

Lenke til kommentar
Det håper jeg og,prøvde også med oppløsning 1024x768,men bilde ble veldig rar og veldig lys.Jeg spiller med 1280x1024.En ting til er at det er domt at gfx ikke støtter mer en 60herz på oppløsnineg 1280x1024,med ati så spilte jeg med 75 herz.

8198851[/snapback]

Det er lite trolig at grafikkortet har så mye med saken å gjøre. Vertikal oppfriskningsfrekvens er ikke betinget av hastighet på GPU eller mengden grafikkminne, og begrensningen ligger ganske sikkert i skjermen. Siden du benytter deg av 60hz vertikal frekvens, så bruker du antageligvis en LCD-skjerm, og da er vertikal oppfriskningsfrekvens noe som umulig kan påvirke bildekvaliteten pga. de fysiske egenskapene kontra CRT.

Lenke til kommentar

Det virker som dette har blitt en fin liten informasjonstråd for ArmA. Derfor foreslår jeg en evt endring av emnetittelen... F.eks "ArmA informasjontråd" el.l.

Jeg vet forresten om en bra side med dl's til ArmA som kan være nyttig og kjenne til; www.armaholic.com...

Lenke til kommentar

To ting som er litt irriterende:

* Når jeg sitter inne i et kjøretøy så overdøver motorlyden alt annet enn lyden av egne våpen. Jeg kan gå med på at det er realistisk at bensinslukeren i M1 Abraham høres bedre enn kanonen til nabostridsvognen, men ikke at det er umulig å høre om man blir truffet. Dette er ikke engangstilfeller: Jeg hører ikke når vogna blir truffet, men ser det kun på oversikten øverst til venstre. Det er ikke utelukket at dette skyldes bug i Creative sine drivere til lydkortet, men erfaring tilsier at det ikke er utenkelig at det er en bug i spillet...

*Er det bare jeg som synes "sprengningsanimasjonene" ser elendige ut? Det eneste som skjer med stridsvognen du sitter i er at den på et blunk blir rustfarget. Da synes jeg "papirkrølleeffekten" i OPF var bedre. Dessuten så er ikke ammunisjonen i T-80 og T-72 adskilt fra mannskapsdelen. Jeg vil se tårnet på den råtne commievogna fly til himmels så jeg vet at svinepelsene er blitt til skikkelig BBQ!

Det finnes få spill der ute som jeg synes er skikkelig "gode". ArmA er definitivt èn av de virkelig gode.

Koronag: Jeg har ikke tenkt å sette ned oppløsningen, da LCD-skjermer som kjent liker native oppløsningen best.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

Ok, jeg likte ikke å gjøre det selv, men soldatene ser FOR bra ut på very high til å gå ned på det punktet.

post-68643-1174512007_thumb.jpg

En ting som overrasket meg veldig, er at nesten alle bygningene faktisk er bygninger, med trapper og sånt, som man faktisk kan gå inn i. (I motsetning til GRAW)

Lenke til kommentar

Har spilt på nettet i dag med en del ordentlige folk, og det var rett og slett farlig moro.

Håper det dukker opp noen gode norske servere med seriøse folk som spiller for laget og ikke seg selv og sine egne kills.

Men jeg står fast på et oppdrag som aldri blir fullført. Det begynte med at LOD-kontrollen ble helt vill slik at den hele tiden veksler mellom de ulike LOD-gradene på alle objekter helt sporadisk. Så lagret jeg mens det var sånn og startet ArmA på nytt. Nå får jeg en svart boks med kryptiske feilmeldinger øverst på skjermen når jeg starter igjen, og AI'en har en tendens til å bli limt til bakken og ikke komme seg av flekken.

Oppdraget er der hvor man skal sikre et DMZ-område for fiendligheter, og jeg har utslettet alt som er fiendtlig og potensielt fiendtlig, slik som fugler :wee:

Men likevel vil ikke oppdraget fullføres.

Har søkt litt etter cheats o.l., men finner ingenting

Noen som vet hvordan jeg kan skippe dette oppdraget?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...