Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

For oss som venter på Armed Assault

Anbefalte innlegg

Må si byene er MYE MYE bedre, ser ut som ekte byer, ser ut som folk faktisk kunne bo der. fottballbaner og det hele

7464118[/snapback]

Mens de sivile går rundt som zombier og idioter uten hensikt.

- Andre som ikke kan fordra måten FPSen er satt opp på? At våpen og kropp fyker i hver sin retning. Gjør det tungvint å utføre skyting i bebygd område, evnt generelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

liker måten det er gjort på jeg, er jo helt likt OFP, liker at du kan bevege rifla litt uten å bevege hele kroppen

det som iriterer med er de våpene som har M204 så stikker duden håda gjennom den, i stede for å holde under. er en grafikk bug

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
har noe med realisme, er den beste måten å simulere det ekte på.

de fleste realistiske spill og moder har det slikt

Red orcestra og Infiltartion er to av dem.

7470584[/snapback]

Det mest realistiske er at du er i kontroll av dine egne handlinger og situasjonen rundt deg. Det blir det ikke med slikt system. Typisk eksempel på at realisme som ikke går ann å implendere på et praktisk vis.

Lenke til kommentar
liker måten det er gjort på jeg, er jo helt likt OFP, liker at du kan bevege rifla litt uten å bevege hele kroppen

7470266[/snapback]

Det er klumsete og totalt upraktisk sammenlignet med standard oppsett.

7470562[/snapback]

Liker du det ikke, er det ingen som stopper deg til å "gå tilbake til CS". Ja, det er temmelig vanskelig å skyte mens du går bortover, men så kan du prøve det selv i virkeligheten. Kjøpt deg en softgun til en hundrings, og prøv det ut selv. ArmA er mer en MilSim enn et spill.

Jeg liker forresten ikke det siste du sier der. Selvsagt går det an å implenemtere en slik funksjon uten at det skader gameplay. Bohemia har jo gjort det! I virkeligheten skal du stå i ro når du skyter, du skal ikke være i bevegelse. Bohemia har vært snille mot oss, for de har i det minste latt oss skyte mens vi går, om vi sikter inn. Det er temmelig umulig i virkeligheten.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

7470266[/snapback]

7470562[/snapback]

Liker du det ikke, er det ingen som stopper deg til å "gå tilbake til CS". Ja, det er temmelig vanskelig å skyte mens du går bortover, men så kan du prøve det selv i virkeligheten. Kjøpt deg en softgun til en hundrings, og prøv det ut selv. ArmA er mer en MilSim enn et spill.

Jeg liker forresten ikke det siste du sier der. Selvsagt går det an å implenemtere en slik funksjon uten at det skader gameplay. Bohemia har jo gjort det! I virkeligheten skal du stå i ro når du skyter, du skal ikke være i bevegelse. Bohemia har vært snille mot oss, for de har i det minste latt oss skyte mens vi går, om vi sikter inn. Det er temmelig umulig i virkeligheten.

7470958[/snapback]

det går faktisk greit å gå og skyte, men du må gå på en spesielt måte, den måten ser du faktisk ai folka gå med når de sikter. det er mest for bruk av dekk ild og i cqb men det funker.

Lenke til kommentar

7470266[/snapback]

7470562[/snapback]

7470958[/snapback]

det går faktisk greit å gå og skyte, men du må gå på en spesielt måte, den måten ser du faktisk ai folka gå med når de sikter. det er mest for bruk av dekk ild og i cqb men det funker.

7471574[/snapback]

Selvsagt er det mulig, men ikke på den måten man går på i ArmA, når man holder inne Shift. Da går man helt vanlig med våpenet i hoftehøyde. Da treffer du minimalt.

Lenke til kommentar

7470266[/snapback]

7470562[/snapback]

7470958[/snapback]

Har jeg sagt at det gjelder når man går? NEI.

Spiller jeg airsoft? JA

Vet jeg hvordan ekte våpen fungerer? JA

Jeg sa at det blir dårlig i det generelle bruket. Da mener jeg spesielt SIBO, hvor det er helt håpløst med de animasjonene som er i spillet, for å ikke å snakke om at man faller gjennom vegger og tak. Problemet ligger først og fremst i at man ikke utfører handlingene praktisk, feks: Man skal legge seg på et hjørne for å treffe de man flanker(ettersom AI ikke duger må man gjøre det selv) og man bruker en evighet på å bare legge seg ned(man faller ikke realistisk angående fart/måte) og siktet forskyves i mange tilfeller.

Og når det da er fiender som skyter veldig presist, gjør disse animasjonene det problematisk både ved å komme seg i dekning, trekke seg unna, innta praktisk stilling for å skyte og så videre. Og det er bare noe av det.

Dette kan lett "rettes" ved at selve "world" animasjonen blir i henhold med slik det er i virkeligheten, men at synet og kontrollen ikke endres til det verre. Med andre ord får man realisme samtidig som det er spillervennlig. Så da er det ikke noe å sutre på at det "ikke er realistisk bububu."

Endret av co2
Lenke til kommentar
Her burde du lett se problemet. Problemet er jo ikke bevegelsene, men AI'en. AI'en er latterlig. Lagkameratene dine er udugelige, og den fiendtlige AI'en treffer på det andre skuddet, uansett hvor de står.

7472593[/snapback]

Det at de treffer bra er bare et av aspektene, det er ikke det faktiske problemet. les posten litt nøyere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

jeg får ikke spilt det. har nå kjøpt fullversjonen, men får fremdeles ikke spilt det, kommer inn i menyen og ser den i 2 sekunder før jeg detter ut til skrivebordet igjen. hva er galt? takler ikke spillet 64bit xp pro?

Lenke til kommentar

Hehehe....jeg må le litt når jeg leser gjennom denne tråden.. :roll:

Jeg skjønte lenge før dette spillet fikk release, at enkelte kom til å klage på hvordan spillet fungerer. Da tenker jeg på uttalelser som: "faen, jeg treffer ingenting når jeg løper å skyter", eller "det er dritvanskelig å treffe og jeg dør hele tiden!". Som enkelte har påpekt, så er ArmA i likhet med OFP en "krigssimulator". At ArmA er dritvanskelig høres fantastisk ut for meg! Dette er ikke et arkade spill, basta! De som syns dette spillet er dårlig, nettopp fordi det er vanskelig og kanskje litt anderledes i forhold til andre spill, får fortsette å spille Medal Of Honor, Call Of Duty, CS o.s.v! Dette er jo virkelig morsomme spill, der man sjeldent eller aldri dør, man treffer ALT man sikter på uansett om du ligger opp-ned i en grøft eller i fullt firsprang i tett skog! :!: NOT!

At folk klager på at spillet inneholder bugs og at f.eks AI`en er dårlig, det kan jeg forstå. Men husk på at disse tingene vil bli rettet opp i, og at spillet kommer til å bli mye bedre med tiden..

Lenke til kommentar

7470266[/snapback]

7470562[/snapback]

7470958[/snapback]

7471574[/snapback]

Selvsagt er det mulig, men ikke på den måten man går på i ArmA, når man holder inne Shift. Da går man helt vanlig med våpenet i hoftehøyde. Da treffer du minimalt.

7472334[/snapback]

se på soldatene når de går med våpenet til øyet, da går de på den måten

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

er det bare meg eller sniperen urealistisk? jeg når jeg skal snipe folk langt borte må jeg sikte langt under de, ikker over de. er det slik det skal være?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...