Gå til innhold

For oss som venter på Armed Assault


Anbefalte innlegg

Men burde i grunn ikke være så mye arbeid å plukke ut ett oppdrag og legge ut på nette. Ville sikkert økt interessen for spillet også. Er det forresten singlemissions som i ofp?

7402088[/snapback]

 

:hrm:

 

Ehm, kan ikkje akkurat bare gi ut spellet som det e, bare at man har fjerna alle oppdragan bortsett fra 1-2...hadde dæm gjort det med ArmA så ville dæm servert folk spelle gratis...dæm må jo forandre på en hel del for at det skal vær en demo. Dæm må (mest sannsynlig) lage ny øy, som e mindre & spesielt lagd for demoen (som dæm gjorde med OFP), dæm må lage mission til den nye øya, dæm må luke ut alle kjøretøyan & våpenan som ikkje e nødvendig å ha i demoen...

 

trur nok BIS vet mye bedre enn dæ kor lang tid det tar å lage en demo for ArmA :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Greit, åpenbart noen som har mensen her så kanskje lurt å ligge litt lavt...

7402770[/snapback]

 

Desverre så e d biologisk umulig :tease:

 

Å unnskyld ( :roll: )viss du føle dæ fornærma for at æ bare forklarte at d e ganske dumt å gneldre over demoen som tar tid å lage, uansett kor raskt du trur d går...kanskje du bare ska starte å jobbe i BIS, så har vi game2 iløpe av 2007? :innocent:

Lenke til kommentar
men campaign tingen er jo da leeeeeeeeeeekker !

7398824[/snapback]

 

Gled deg til du kommer lenger ut, og må holde på å være barnevakt for de hjernedøde lagkameratene dine. :hrm:

7401184[/snapback]

 

er der allerede, de dør jo som fluer, er ikke mye smart...irriterende, sprang rundt alene og skulle ta ut 3 BMP'er og 1 T72, jatta jatta sier jeg bare...

Lenke til kommentar

Ingen spoilere takk. Kan vel ikke kalle de forrige spoilere, men post med skjul om dere skal diskutere storyen.

 

Er ikke sikker på om det er lov å diskutere det, men jeg har gått i gang med å "anskaffe" meg ArmA på et litt mindre lovlig vis. Kommer selvfølgelig til å kjøpe det når det kommer ut her i Norge, men vil egentlig bare se om det kjører i det hele tatt på maskinen. Dessuten er jo online-delen det beste med hele spillet!

Sånn går det når man er treig med demoen og har sluppet spillet i andre land..

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke jeg nei.. Har ikke prøvd det enda. Men etter å ha lest litt rundt på forumene så er det jo en storyline gjennom spillet. Nord angriper sør og du spiller en soldat som er stasjonert på øya som trener der. Regner med det kan bli sånn at man bytter karakter gjennom spillet som i OFP.. Etter å ha lest denne bloggen skulle man tro at det var en litt mer omfattende story enn i OFP, men det vil jeg finne ut av selv..

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har spilt Arma en stund nå, 9/10 singleplayer missions of sikkert 15-20 campaing missions og har gjort noen observasjoner underveis. Har ikke gødda å lest de 13sidene i denne tråden, så sorry om ting har blitt sagt før.

 

Performance: Jeg spiller på en P4 3,06ghz med 1gb ram og nvidia 6600. Ingen superrig, men kjører spill som BF2 ganske så greit. Når jeg spiller ArmA må alt ned på min settings, view distance ned på 8-900 for å takle 1024 oppløsningen. VELDIG tungt å kjøre... Noen sier dette har med bypass av Starforce å gjøre, ikke sikker men jeg får orginal Arma fra tyskland i morra og da ser jeg om det er noen performance improvement.

 

Gameplay: Spillet føles som OFP1 (og det er jo en veldig bra ting!). Det er noen nye twister på valg av maps i campaign hvor man kan gjøre "småoppdrag" først slik at man hjelper hovedoppdraget. Mange av disse er bagatellmessige som å kjøre en lastebil fra A -> B -> A etc , men det gjør som sagt mainstory enklere.

 

AI: Fienden minner mye om OFP, jeg kan ikke si jeg ser dem er smartere eller ikke men en ting er vertfall sikkert: Det er MYE vanskligere på regular settings.

Husker du det første mission in OFP1 singleplayer? (Angripe en liten by med 3-4 soldater?) Ganske simpelt ikke sant? Det første mission i ArmA er å ta ut en rekke trucks, 2bmp + en del andre ting som kommer i veien. Tror jeg brukte 15forsøk før jeg fikk det til. (en del forsøk ekstra PGA dårlig koding av map + BMP ser deg gjennom 200m skog så det blir vansklig å ambushe)

 

Bugs: En del bugs som f.eks. menyer som låser seg når du skal inn/ut av biler etc, og det er mulig å gå inn i "gear" menyen på alle kjøretøy selv om det ikke er noe å ta der. Du får og en loadingscreen hver gang du åpner/lukker map og det er litt kjipt siden du bruker det ofte. (mulig det er intentional). Fienden ser deg gjennom tjukke skog og skyter fra det holdet og treffer uansett. Heli kontrollene er totalt ubrukelige. Fantastisk dårlig kodet, og det er en skam at spillet er i salg med slike heli-bugs. Ubrukelig. SAW og andre heavy machineguns er utrolig presise og du kan fyre full-auto på 300m avstand og treffe det du sikter på omtrent med hvert skudd.

 

En annen ting er siktet. Det virker som om det er "programmert inn" en delay på aim. Flytter jeg musa så henger siktet litt bak. (testet dette på en topend PC og det samme skjedde der). Gjør det VELDIG vansklig å treffe mål. Skulle ønske man kunne ha forskjellige mouse-settings for vanlig "aim" og når du zoomer inn.

 

Ting jeg savner fra OFP? Mouseuse i heli/fly/biler. Du kan ikke bruke musen til å "markere et target" lenger, du har nøtt til å "TABBE" deg gjennom og det er helt ubrukelig. Umulig å drive fly/heli combat når du ikke kan velge deg et target. Mangelen på mus gjør det og umulig å styre dine tropper dersom du er inne i en tank. Du kan ikke si "gå dit, target den" etc etc. Dette er et seriøst problem som må fikse, kan ikke se at dette vil fungere i lengden. Gamebreaker delux!

 

Vi ble lovt en stor øy, 5x så stor som vanlig OFP om jeg ikke husker feil men det virker ikke slik. Jeg flyr rundt med en Harrier og kan ikke si den virker så veldig mye større. I tillegg finnes det bare en flyplass på hele øya, og det begrenser multiplayer en del tror jeg. (aircombat?). Jeg skulle heller sett flere øyer med forskjellige scenery istede for en litt stor som ser identisk ut.

 

Alt i alt er det mye spill-glede i dette, og jeg gleder meg til multiplayer! Men, det er en del ting som må fikses skal dette bli en klassiker.

 

4/6 slik det står nå, men med en kjapp patch som fikser de gamebreakers jeg har nevnt nærmer vi oss 6...

 

-disco

 

"Born helpless, nude and unable to provide for himself, Discoking eventually overcame these handicaps to become a bachelor in Netsystems, a heavy drinker and a damn good shot." :=)

Lenke til kommentar
Vi ble lovt en stor øy, 5x så stor som vanlig OFP om jeg ikke husker feil men det virker ikke slik. Jeg flyr rundt med en Harrier og kan ikke si den virker så veldig mye større.

7405335[/snapback]

 

Vil nok tru øya e temmelig mye større enn øyen i OFP. Men uansett, så skal d ikkje være sååå viktig, fordi man skal (i teorien) kunne ha ubegrensa store øye uten å ha problema med å kjøre dæm pga nye spillmotorn å kossn den håndtere øyen osv. Om man da i praksis ikkje klare å kjøre ekstremt store øye, så vil æ tru man skal klare å kjøre veeeldi store øye (burde jo gå ann sia man i teorien skal kunne ha uendelig store øye). Så når man bare får ut litt tools å sånt, så kommer nok øye av god kvalitet og med stor størrelse...

 

En ting som virkelig ville være bra å ha i ArmA må vell være å kunne ha flere flyplassa som fungere, altså at man kan bruke auto-pilot til å lande (og dermed det viktigste, at AI-en klare å lande på flyplassan).

Lenke til kommentar

Grunnen til at armed assault brukte så lang tid før den kom ut, var jo på grunn av at de skulle "fjerne" bugs og sånt. Siden det var så mange som klagde, ga de ut spillet litt for "tidlig", noe som har gjort noen bugs, ja.

 

Men jeg har ganske lav fps når det anngår animasjoner. F.eks i skoger, eller når jeg ser busker, lagger det ganske mye og hvis AI'en står bak, er det ikke lett å treffe dem.

 

3000+ amd

1024 mb ram

NF8 series hovedkort

Ati radeon 9600 Pro

 

Har view distans på 1200 og meduim perfomance. Har nedlastet spillet da, men før admin og andre forumbrukere begynner å klage, blokke og gi meg mer i advarsel greiene, vil jeg gjerne at dere hører på dette:

 

"Jeg skal kjøpe spillet når det kommer ut i februar, men siden jeg ikke får betalt via kort, eller bestilt det fra utlandet ville jeg nedlaste det så jeg hadde det til orginal versjonen kom!"

 

Jeg har prøvd å nedlaste denne greien som skal fikse det, men får bare invalid cd-key. Håper jeg kan få noe hjelp :roll:.

Lenke til kommentar

Nå har jo du en forferdelig utdatert PC da, og ArmA krever veldig mye, så jeg vet ikke helt hvorfor du virker overrasket, da du burde vært det motsatte.

 

Du kan forresten ikke få hjelp med warez-versjonen. Du får fint klare deg selv til den originale versjonen kommer, så får du kjøpe den da. Her på forumet liker vi ikke å hjelpe folk med warez, og det burde du forstå. ;)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...