k-lund Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Er nybegynner og lurer på hvilken EL-gitar jeg skal kjøpe, det er jo en hel jungel dær ute. Har sett en del på en Morgan SG-580, noen som har erfaring med denne? Eller evt andre alternativer? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hei og velkommen til forumet Hvor mye penger ønsker du å legge i gitaren? Både Squier og Ibanez har gode nybegynnerbitarer, men har ingen erfaring med Morgan. Squier selges også i pakker med forsterker, reim, plekter og alt annet du trenger for å starte å spille. Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Jeg er en newbie selv, og kjøpte min første gitar fra RIFF.NO. Min gitar, funker fett som nybegynner gitar og holder godt når du blir middelmådig også Dette er nesten samme model, men en mer dyrere versjon, denne burde du kjøpe hvis du vil ha en billig god gitar, litt bedere enn min En venn av meg bruker denne gitaren, og den har stil! God lyd også, en fin nybegynner gitar Misliker du å bestille på nettet, ikke kjøp i butikk! Der pleier de å ha overpriset dritt(Finnes unntak, driver musikere butikk pleier de å ha en del gode ting også). Kjøper du fra privat personer får du kanskje en god gitar, sjekk avisen eller en lokal rockklubb om annonser elns. Endret 16. november 2006 av Fanta Boy Lenke til kommentar
magnus90 Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg er i nøyaktig samme situasjon som trådstarter... er det noen som vet om dette er ett godt tilbud? vil helst ha så billig som overhodet mulig, men litt kvalitet i samme slengen skader ikke Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Jeg er i nøyaktig samme situasjon som trådstarter... er det noen som vet om dette er ett godt tilbud? vil helst ha så billig som overhodet mulig, men litt kvalitet i samme slengen skader ikke 7370645[/snapback] Det er vel ikke så dyrt nei. Men jeg kjøpte selv en nybegynnergitar for tre uker siden. Den funker konge, og jeg er faktisk litt på stadiet. Ibanez Sa-260FM skaffet jeg meg. Og som sagt, så er jeg strålende fornøyd! Du bor vel kanskje i nærheten av en musikkforreting, dra dit, så kan du prøve ut noen gitarer. Jeg prøvde min først, for å teste om den passet meg. Det anbefaler jeg deg å gjøre! Håper du finner "din rette! MVH Martin Endret 27. november 2006 av Martin-sama Lenke til kommentar
srbz Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Alle ibanezene som har vært diskutert til nå, er helt ok som nybegynnergitar. En veldig merkbar forskjell er at RG 370DX har en annen tremololøsning (vib-system), en Edge-tremolo (floyd rose-lookalike), som imo er nødvendig for noenlunde bra vibbing (uten at gitaren blir ustemt). Behovet for dette avhenger igjen av hva slags musikk du akter å spille, og i de fleste tilfeller bruker du ikke vibrato så mye uansett. Husk at du får i stor grad det du betaler for, og hvis du har tenkt å satse på gitar bør du starte på et instrument som ikke begrenser deg i så veldig stor grad. Førstegangsinstrumentet kan ha veldig mye å si for hvordan du opplever spillingen og hva slags holdning du gjør deg opp overfor spillingen senere. Et dårlig instrument med dårlig lyd kan fort gjøre at du går lei. Endret 27. november 2006 av surbz00r Lenke til kommentar
Superhuman Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Hei!! Når du kjøper din første gitar er det ikke vits å bruke så mye penger. Morgan er ett flott merke. Det viktigste er at du liker å spille på den, ligger den godt i handa?. Lyd er det i alle el-gitarer og forsterkere. Lønner seg å kjøpe en billig forsterker i starten. Etter hvert som du utvikler deg kan du oppgradere utstyret. Kjør på og øv mye!! Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Morgan er ikke noe flott merke. Flere kompiser av meg har hatt trøbbel med dem på grunn av dårlig lodding, dårlig elektronikk og særdeles dårlige pickuper. Jeg ville styrt unna morgan. Jeg har hørt dårlige om treverket morgan bruker også. Nei. Hvis du skal kjøpe, kjøp en Roland Cube 30 forsterker (Kjempebillig akkurat nå på sound1.no) og gjerne en billig ibanez. Schecter har også bra modeller til nybegynnere. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Morgan er ikke noe flott merke. Flere kompiser av meg har hatt trøbbel med dem på grunn av dårlig lodding, dårlig elektronikk og særdeles dårlige pickuper. Jeg ville styrt unna morgan. Jeg har hørt dårlige om treverket morgan bruker også. Nei. Hvis du skal kjøpe, kjøp en Roland Cube 30 forsterker (Kjempebillig akkurat nå på sound1.no) og gjerne en billig ibanez. Schecter har også bra modeller til nybegynnere. 7384599[/snapback] Morganen min funker helt fint Lenke til kommentar
srbz Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Det gjør den nok, men av erfaring foretrekker jeg en kjip Squier strat fremfor en kjip Morgan strat til ca samme pris. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Råder deg til å kjøpe ein gitar uten Floyd Rose tremolo i første omgang. Når ein er nybegynnar klarer ein ikkje å utnytte ein slik tremolo til anna enn leiking., dessutan gjer den stemming og strengeskifte vanskelegare enn nødvendig. Fast- eller vanleg strat-stol er mykje lettare å ha med å gjere. Og styr unna Morgan, veldig varierande kvalitet på det dei leverer. Endret 29. november 2006 av Satrucci_ Lenke til kommentar
srbz Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Som sagt så varierer behovet for Floyd Rose/edge-tremolo med hva slags musikkart man spiller, men som jeg sa 6 poster over så bruker man i de fleste tilfeller ikke vibrato så mye uansett og dette kan dermed trygt nedprioriteres. Om du vil spille Van Halen eller annen musikk med fokus på gitarteknikk kan det likevel svare seg med en slik løsning. Jeg har ikke sjans til å spille mye av Van Halen o.l. med min standard Fender Stratocaster-vibrato. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Men kven i helvete (unnskyld språkbruket) spelar Van Halen når dei er nybegynnarar? Ingen. Kort oppsummering: Absolutt ingen nybegynnarar har bruk for Floyd-tremolo. Nei, nei og nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå