Gå til innhold

Bilde i mp3filer

Anbefalte innlegg

Skal rippe en del cder i både flac og mp3 format.

Ang mp3:

Har lite erfaring med mp3 spillere fra Apple og Creative ol og "jukebox"-programmer på pcen / htpc.

Bruker disse albumbilde som man lagrer i selve mp3-filen eller er det bare unødvendig dersom man har et album-bilde i mappen? Plassen et lite bilde bruker av ekstra plass er svært liten, men gidder ikke bruke tid på å importere det om det er bortkastet.

Eller er det i noen sammenhenger at bilde i selve filen er greit?

Endret av Panter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal rippe en del cder i både flac og mp3 format.

Ang mp3:

Har lite erfaring med mp3 spillere fra Apple og Creative ol og "jukebox"-programmer på pcen / htpc.

Bruker disse albumbilde som man lagrer i selve mp3-filen eller er det bare unødvendig dersom man har et album-bilde i mappen?

7291468[/snapback]

Du må legge bilde manuelt inn i fila, det gjør du lett med iTunes f.eks... :yes:

Det betyr at du kan ikke bare legge det inn i mappa, så ser du det når du spiller av...

Plassen et lite bilde bruker av ekstra plass er svært liten, men gidder ikke bruke tid på å importere det om det er bortkastet.

Eller er det i noen sammenhenger at bilde i selve filen er greit?

7291468[/snapback]

Om det er bortkastet eller ikke det må nesten du finne ut av selv, men spør du meg så ser det litt bedre ut med bilde "innebygd" i MP3 fila.... :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Takk for svar. Jeg vet at det ser bra ut med bilde og det er et "must", men er det med de aller fleste mp3spillere og pcprogrammer nok med et bilde i mappen? Eller bør bildet ligge i hver eneste mp3-fil. Det siste er mye mere jobb..

7325435[/snapback]

Har du iTunes så er det veldig lett og få til, og det blir ikke mye mer jobb...:)

Lenke til kommentar
Takk for svar. Jeg vet at det ser bra ut med bilde og det er et "must", men er det med de aller fleste mp3spillere og pcprogrammer nok med et bilde i mappen? Eller bør bildet ligge i hver eneste mp3-fil. Det siste er mye mere jobb..

7325435[/snapback]

Har du iTunes, så er det ikke veldig mye jobb. Da får du det lett til, enkelt og greit... :)

Lenke til kommentar
audioTT synes jeg er best til å tagge sanger med forskjellig almbumart, skal du tagge hele album er mp3tag best

7326831[/snapback]

De programmene du nevner der er vel rene tagge programmer??

iTunes er et fantastisk bra Jukebox program, med innebygd taggefunksjon....Du får da organisert musikken på en bra måte, og å tagge album blir lett som en lek.... ;)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
audioTT synes jeg er best til å tagge sanger med forskjellig almbumart, skal du tagge hele album er mp3tag best

7326831[/snapback]

iTunes er et fantastisk bra Jukebox program, med innebygd taggefunksjon....Du får da organisert musikken på en bra måte, og å tagge album blir lett som en lek.... ;)

7327356[/snapback]

Bare taggefunksjon ja. Itunes bruker jeg ikke. Mappesystemer organiserer like bra, og du får ikke ørten programmer som kjører i bakgrunn og gnager på RAMen samtidig :p

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

7326831[/snapback]

7327356[/snapback]

Bare taggefunksjon ja. Itunes bruker jeg ikke. Mappesystemer organiserer like bra, og du får ikke ørten programmer som kjører i bakgrunn og gnager på RAMen samtidig :p

7329693[/snapback]

Det med mappene er greit, men vis du ikke vil kjøre iTunes p.g.a. RAM, ja da har du jammen lite ram.... :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

7326831[/snapback]

7327356[/snapback]

7329693[/snapback]

Det med mappene er greit, men vis du ikke vil kjøre iTunes p.g.a. RAM, ja da har du jammen lite ram.... :whistle:

7330397[/snapback]

Har 1GB, holder masse ^^ Kjører ikke itunes fordi det i det hele tatt kjører ting i bakgrunnen, uansett om det ikke betyr mye. Vil ikke bli voldtatt i baken selv om jeg ikke merker det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...