Haggis1 Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Er det noen måte man kan stille inn skjerminstillingene så skjermen blir bedre? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Bedre enn hva? Tror du bør skrive litt mer. AKIRA Lenke til kommentar
Haggis1 Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 jeg mente bedre enn den er nå. Er det noe jeg kan stille på på Nvidea instillingene som jeg har på bildet`? Hjelper det for eksempel å stille på 70 Hz istedet for 60 Hz? Lenke til kommentar
Hotlink Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Hvis du har en LCD vil du neppe se store forskjellen mellom 60 og 70 Hz oppfriskningshastighet. På CRT vil du imidlertid få et mer stabilt bilde. Avhengig av skjermen vil du til en viss grad kunne få bedre bildekvalitet om du øker fargedybden til f.eks. 32K, men det er ikke alle LCD skjermer som støtter dette. Hvis det er en ekstern LCD skjerm ville jeg sjekket om du f.eks. har DVI interface. Heller ikke dette gir noen revolusjonerende bedring, men noen mener å kunne se forskjell, - avhengig av hva slags programvare du benytter. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Spørmsålet må fortsatt være: Bedre enn hva? Skjermbilde ditt ser helt bra ut, og ikke er det noe detaljer i skjermbilde som forteller oss om hva slags innstillinger du har. Ikke har du fortalt oss hva slags skjermkort du har, hva slags skjerm du har eller om du har noe problem med hvordan ting ser ut idag. Hvis du har noen konkrete problemer som artifakter, hakkete ikoner, merkelig oppførsel som kan tilsi at du ikke kjører ting slik som de burde så kan vi komme med konkrete råd. Men spm ditt er litt som å spørre "hvordan kan jeg puste bedre"...du puster jo..hvorfor skal du kunne gjøre det noe bedre?? Hadde du spurte "venstre nesebor er tett og jeg får ikke pustet skikkelig, hvordan kan jeg puste bedre" så har vi et symptom og noe vi kan foreslå....pell deg i nesa feks. Vi kan ikke fortelle deg hva du skal pelle på skjermen, skjermkortet eller innstillinger for du sier absolutt ingenting som hva du føler du vil ha bedre. AKIRA Lenke til kommentar
Haggis1 Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 lol. Ok, for det første så har jeg GeForce 5600 som står klart og tydelig på bildet, skjermen jeg har er en fujitsu siemens et eller annet 19". Det jeg mente var om det er noen av standard instillingene jeg kunne skru på for at skjermen for eks. får klarere bilde, mindre etterslep etc. Ikke at det er noe gæernt med skjermen, men jeg lurte på om jeg utnyttet den optimalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå