Gå til innhold

Eldre ungdomsfilmer, 90' til 00'.

VhD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns den wikipedia lista inneholdt mye dritt, og siden jeg elsker denne 'sjangeren' så skal du få en 'Scarface^ Special: Custome made to fit your needs'. Med alle mine favoritter :)

-American Graffiti (1973)

-Animal House (1978)

-Big Wednesday (1978)

-Porky's (1982)

-Fast Times at Ridgemont High (1982)

-Revenge of the Nerds (1984)

-The Breakfast Club (1985)

-Ferris Bueller's Day Off (1986)

-Dazed and Confused (1993)

-Kids (1995)

-The Substitute (1996)

-Kids Return (1996)

-Dead Man on Campus (1998)

-Idle Hands (1999)

-Ghost World (2001)

-Donnie Darko (2001)

-Blue Spring (2001)

-Cheats (2002)

-Ping Pong (2002)

-Ondskan (2003)

-The Girl Next Door (2004)

-Napoleon Dynamite (2004)

-Mean Girls (2004)

-Brick (2005)

-Lords of Dogtown (2005)

-Accepted (2006)

-Art School Confidential (2006)

Lenke til kommentar

Hvorfor sier du det? Jeg kan ikke finne noe i tråden hans som tilsier det. De 4 eksemplene han nevner er teite, fjollete tullefilmer. Men jeg kan da anbefale noen ungdomsfilmer som er litt mer sofistikerte hvis jeg tror han kommer til å like dem?

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar
Hvorfor sier du det? Jeg kan ikke finne noe i tråden hans som tilsier det. De 4 eksemplene han nevner er teite, fjollete tullefilmer. Men jeg kan da anbefale noen ungdomsfilmer som er litt mer sofistikerte hvis jeg tror han kommer til å like dem?

7295047[/snapback]

Fordi han spør etter ungdommsfilmer fra High School/college, altså det du karaktiserer som teite og fjollete. Donnie Darko er ikke en HighSchool film(Selv om litt av handlingen foregår på en skole, men det er irrelevant), og er av en totalt annen sjanger enn det trådstarter bruker som eksempel på hva han er ute etter. Han er sansynligvis ute etter filmer som ligner på dem han skriver om, og tydlgivis liker. Tviler på målet hans med tråden var å bli frelst til en mer sofistikert sjanger, og begynne å se på de filmene som du liker.

Lenke til kommentar

egentli ungdomsfilmer fra 90 tall da:P

men kom bare på og skrive high school, men tar imot alt med glede. har variert filmsmak...

kalla type filmar var det du ramsa opp da scarface?

Men helst komedie da, men eg såg fryktens sommer her nettopp, ikke heilt komedie da, men ikke heilt SKREKKfilm heller, den filmen likte eg.

10 things i hate about you, er ein slik high school film, men eg meinte egentli litt meir ein ungdomskomedie der ungdommer har hovedrollen, slik som american pie osv...

skreiv heller ikke at handlingen måtte foregå på high school/college... :p

Endret av VhD
Lenke til kommentar
Fordi han spør etter ungdommsfilmer fra High School/college, altså det du karaktiserer som teite og fjollete. Donnie Darko er ikke en HighSchool film(Selv om litt av handlingen foregår på en skole, men det er irrelevant), og er av en totalt annen sjanger enn det trådstarter bruker som eksempel på hva han er ute etter. Han er sansynligvis ute etter filmer som ligner på dem han skriver om, og tydlgivis liker. Tviler på målet hans med tråden var å bli frelst til en mer sofistikert sjanger, og begynne å se på de filmene som du liker.

Nei. Han sier, and I quote:

"Di fleste av filmene er type college filmer, som american pie, der "vennegjenger" har sitt siste år på high school før di skal på college."

Han er ikke så tydelig som du vil ha det til å være. Du har antatt at han bare er ute etter dustefilmer, men hvis du leser igjen så kan det tolkes slik at også Donnie Darko passer som en anbefaling

Donnie Darko inneholder uansett masse av den teite humoren som disse filmene har.

kalla type filmar var det du ramsa opp da scarface?

Jeg har nevnt noen filmer som krever at du følger litt med, som krever at du bruker hjernen din litt når du ser filmen. Filmer som lærer deg noe, som er intelligent laget og har en viss kunstnerisk verdi. Men du må ikke misforstå, jeg har ikke nevnt noen 'kunstfilmer'. Alle på listen er svært underholdene. Noen er bare bitte litt mer kunstfilmer enn f.eks American Pie, Road Trip og I Know What You Did Last Summer. For du må innrømme at de er blandt de mest teite og fjollete filmene som finnes? Jeg har også nevnt et par slike, det er jo alltid greit med litt hjernedød underholdning slik at hjernen kan slappe helt av :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...