Gå til innhold

Wii pris i Norge? Og hva med Progressiv?

mbiof

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har forhåndsbestilt Wii på Spiderman, men de kan ikke gi meg prisen Wii skal selges for i Norge. Er det noen andre som er "in the know"?

Jeg har hørt flere si ca 2500, men jeg håper at prisen sniker seg ned mot 2000. Det bør den siden jeg må kjøpe komponent kabel ved siden av (200-300kr). Den skal vistnok bare selges gjennom nintendo US online butikk i statene, men vi slipper sikkert sånne tulleopplegg.

Jeg har ikke sett komponent kabel på forhåndsbestilling noen steder ennå ...

Det må da være flere enn meg som mener at å bruke kompositt er uaktuelt.

Jeg synes at det er uklokt av nintendo å ikke pålegge alle som lager spill til Wii og støtte progressiv widescreen.

Uansett Wii skal jeg ha og Zelda skal spilles. Jeg er bare litt frustrert.

Andre som har noen tanker om Wii ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er verdt nesten 400kr med komponent kabel kommer ann på display du spiller på. Om du har en 20" bilderørs tv så vil du nok ikke se noen forskjell på ulike kabeltyper. Bruker du 28" eller større er det en stor gevinst og hvertfall skifte til s-video eller rgb. For lcd,plasma, projektor ser jeg stor forskjell på s-video og komponent, men det skyldes kanskje mest at jeg også får progressive signaler.

På gamecube bruker jeg vga-boks noe som gir veldig fint bilde.

Lenke til kommentar
Om det er verdt nesten 400kr med komponent kabel kommer ann på display du spiller på.  Om du har en 20" bilderørs tv så vil du nok ikke se noen forskjell på ulike kabeltyper.  Bruker du 28" eller større er det en stor gevinst og hvertfall skifte til s-video eller rgb.  For lcd,plasma, projektor ser jeg stor forskjell på s-video og komponent, men det skyldes kanskje mest at jeg også får progressive signaler.

7291926[/snapback]

så med min 34" billedrør tv er det kanskje ikke så stor gevinst...? Større forskjell med rgb?

Lenke til kommentar
Om det er verdt nesten 400kr med komponent kabel kommer ann på display du spiller på.  Om du har en 20" bilderørs tv så vil du nok ikke se noen forskjell på ulike kabeltyper.  Bruker du 28" eller større er det en stor gevinst og hvertfall skifte til s-video eller rgb.  For lcd,plasma, projektor ser jeg stor forskjell på s-video og komponent, men det skyldes kanskje mest at jeg også får progressive signaler.

7291926[/snapback]

Skjønner ikke hva du mener med at det ikke gir gevinst på små tv'er. Har selv testet gamecube med kompositt vs. rgb på en 20" billedrørstv, stor forskjell.

På flat-tv er det uansett must med bedre kabler, enten komponent eller rgb, siden de fleste flat-tver takler komposittsignal veldig dårlig.

Leste det på Nintendo Forum. Var en som hadde vert og spurt på en Elkjøp butikk.

De butikkansatte i Elkjøp har enda ikke fått pris på Wii, det er spekulasjoner på lik linje med alle andres.

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar
så med min 34" billedrør tv er det kanskje ikke så stor gevinst...? Større forskjell med rgb?

Med en 34" skjerm ville jeg brukt RGB hvis den da ikke har komponent inngang. Komponent har en rød, grønn og blå inngang.

Jeg hadde 32" WS bilderør før og jeg kunne se godt forskjell på kompositt og s-video.

Når det gjelder 20" bilderørs tv og kabler til 400kr så mener jeg at da bør du heller spare pengene til ny tv.

Som f.eks denne:

http://elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=21474&cid=5429

Kan sikkert få brukte bilderørs tver enda billigere.

Lenke til kommentar

Elkjøp opererer ikke med forhåndsbestilling? Eller er det jeg som er på jorde nå?

Håper ikke de gjør det, jeg sitter glatt et par timer i kø for å få wii på lanseringsdagen til forhåpentligvis en meget bra pris.

Regner også med at det er det eneste håpet jeg har da alle butikker som har forhåndsbestilling ser ut til å ha det første partiet utsolgt allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...