JiiiN Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hei! Jeg har en Honda accord 94modell.. må bytte hjullager foran...ER det noen som kan gjøre jobben??, betaler seff.... Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hei! Jeg har en Honda accord 94modell.. må bytte hjullager foran...ER det noen som kan gjøre jobben??, betaler seff.... 7290923[/snapback] Dra til ditt lokale bilverksted? Lenke til kommentar
Ping0 Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 tror kanskje han tenkte svart hadde jeg hatt pressverktøy og et sted å stå skulle jeg gjerne gjort det, ring meg til sommeren kanskje jeg har fått meg hus med garasje da Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Trenger man å mye mere enn et pipenøkkel-sett og en jekk? Må bytte hjullager bak er det en vanskelig opperasjon? Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Trenger man å mye mere enn et pipenøkkel-sett og en jekk?Må bytte hjullager bak er det en vanskelig opperasjon? 7292246[/snapback] Må nok ha noe mer enn pipenøkkel-sett ja. Du må ha noe å presse ut lageret med, og da trenger du nok ett presseverktøy elns. Lureste er å få gjort det på ett bilverksted, om du ikke har verktøy selv. Endret 15. november 2006 av Alex91 Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Trenger man å mye mere enn et pipenøkkel-sett og en jekk?Må bytte hjullager bak er det en vanskelig opperasjon? 7292246[/snapback] Må nok ha noe mer enn pipenøkkel-sett ja. Du må ha noe å presse ut lageret med, og da trenger du nok ett presseverktøy elns. Lureste er å få gjort det på ett bilverksted, om du ikke har verktøy selv. 7292268[/snapback] Har masse verktøy og garasje men presseverktøy har jeg ikke hvordan ser det ut ? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Trenger man å mye mere enn et pipenøkkel-sett og en jekk?Må bytte hjullager bak er det en vanskelig opperasjon? 7292246[/snapback] Må nok ha noe mer enn pipenøkkel-sett ja. Du må ha noe å presse ut lageret med, og da trenger du nok ett presseverktøy elns. Lureste er å få gjort det på ett bilverksted, om du ikke har verktøy selv. 7292268[/snapback] Har masse verktøy og garasje men presseverktøy har jeg ikke hvordan ser det ut ? 7293991[/snapback] Sjekk ut f.eks. 15-834 hos Biltema (fikk ikke til å linke direkte ) Eller søk på "verkstedpresse" i google eller andre steder... Men kommer helt an på bilen om du trenger presse eller ikke, kan godt hende du klarer deg med hammer og en dor av et mykt metall (messing, bronse el.l.) Endret 16. november 2006 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
eab Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg har bytta hjullager uten bruk av presse og det gikk sånn tålelig bra. Det gamle lageret ble banket ut og den nye ble banket inn med hjelp av det gamle lageret. Hvis du skrur av fjærbeinet og tar det med deg til verkstedet så tar det ikke lange tiden å presse ut det gamle og inn med det nye. Koster sikkert litt likevel Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg måtte ut med 1/2-times arbeid (400,-) da jeg leverte inn ett fjærbein for å presse ut gamle lagerbaner og presse på nytt lager. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Å ja en slik en det er ikke noe problem.. Blir værre med mine tekniske mekke kunskaper. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg vet ikke hvordan det er på Honda men på noen biler må man ha et spesialverktøy for å få ut de gamle lagerbanene. På min er det rett og slett ikke noe å slå i mot på, så man trenger et verktøy man fører inn og som kan utvides. Så drar man banen ut med en glidehammer. Lenke til kommentar
25TRD Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Jeg vet ikke hvordan det er på Honda men på noen biler må man ha et spesialverktøy for å få ut de gamle lagerbanene. På min er det rett og slett ikke noe å slå i mot på, så man trenger et verktøy man fører inn og som kan utvides. Så drar man banen ut med en glidehammer. 7301181[/snapback] Et tips jeg har lest men ikke prøvd: Med en mig-sveis kan du legge på noen klatter på innsiden av lagerbanen. Varmen fra sveisen og krympespenningen som oppstår når det kjøler ned igjen gjør at lagerbanene som regel løsner uten makt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå