Hugo_Hardnuts Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Skal ha en ny CPU-kjøler som skal sitte på en Pentium 930 D. Videre skal den passe inn i et Lian Li PC-6070B Scand og på et Bad Axe 2 HK. Hvilken av disse Zalman-kjølerne bør jeg velge? CNPS9500 AT CNPS7700-AlCu CNPS7700-Cu Heller selv mest til 7700-AlCu, men er redd for at den ikke skal få plass på HK, eller komme i veien for RAM osv. Jeg har heller ikke mulighet for å måle dette, fordi jeg ikke har fått bestilt kabinettet og HK ennå. På forhånd takk! Edit: Er åpen for forslag til annet enn Zalman også (se posten under). Endret 16. november 2006 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Skal ha en ny CPU-kjøler som skal sitte på en Pentium 930 D. Videre skal den passe inn i et Lian Li PC-6070B Scand og på et Bad Axe 2 HK. Hvilken av disse Zalman-kjølerne bør jeg velge? CNPS9500 AT CNPS7700-AlCu CNPS7700-Cu Heller selv mest til 7700-AlCu, men er redd for at den ikke skal få plass på HK, eller komme i veien for RAM osv. Jeg har heller ikke mulighet for å måle dette, fordi jeg ikke har fått bestilt kabinettet og HK ennå. På forhånd takk! 7290921[/snapback] Ingen som har noen erfaringer med noen av disse på et bad axe HK?? Endret 16. november 2006 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Av de alternativene du lister.. og dersom du helst vil ha Zalman... så er CNSP9500 AT det beste valget. Når det er sagt finnes det andre alternativer som kjøler like bra eller bedre. Lenke til kommentar
TheInfamous Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Administrator, slett. Endret 16. november 2006 av Folcom Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Av de alternativene du lister.. og dersom du helst vil ha Zalman... så er CNSP9500 AT det beste valget. Når det er sagt finnes det andre alternativer som kjøler like bra eller bedre. 7299181[/snapback] Takker for svar! Hadde liksom bestemt meg for å velge Zalman, ettersom det (i mine øyne) virkelig er en jungel av CPU-vifter der ute. Men for all del, kom gjerne med andre forslag, bare de ikke blir dyrere enn 350,- grunker (og det er absolutt max!) Det viktigste for meg er ellers at den er stillegående. Tittet feks også på TT Big Typhoon, men er ikke den J**** stor og tung? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Hadde liksom bestemt meg for å velge Zalman, ettersom det (i mine øyne) virkelig er en jungel av CPU-vifter der ute. Men for all del, kom gjerne med andre forslag, bare de ikke blir dyrere enn 350,- grunker (og det er absolutt max!) Det viktigste for meg er ellers at den er stillegående. Tittet feks også på TT Big Typhoon, men er ikke den J**** stor og tung? 7300609[/snapback] TTBT er ikke veldig tung, men den er stor.. (i likhet med de fleste av de beste heatpipe kjølere). Og en "pain in the a**" å montere (synes jeg). Men det er den beste (luft)kjøler *jeg* har hatt/testet på diverse "rigger". Du kan søke på nettet (+test +<din-kjøler>) for å få mer grunnlag for å velge kjøler. Denne testen er noe utdatert, men gir en viss pekepinn. PS. For Intel dual ("presler") ville jeg selv valgt vannkjøling dersom du skal klokke/"volte" og samtidig vil ha kontroll både på temperaturer og støy. Men det er jo langt over budsjettet ditt.. . Endret 16. november 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Eg har D 930 og hadde ein 7700Cu. I idle så blir ikkje prosessoren spesielt varm, men når den blir belasta, så kan temperaturen gå opp til 60-75 grader! Akkurat nå sitter eg med vannkjøling, og temperaturen er mykje meir behagleg! Men så har eg hørt mykje positive ting om heat pipe kjølere då! Så kanskje den 9500 hadde vore eit gidt valg... MVH Tharshan Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Eg har D 930 og hadde ein 7700Cu. I idle så blir ikkje prosessoren spesielt varm, men når den blir belasta, så kan temperaturen gå opp til 60-75 grader! Akkurat nå sitter eg med vannkjøling, og temperaturen er mykje meir behagleg! Men så har eg hørt mykje positive ting om heat pipe kjølere då! Så kanskje den 9500 hadde vore eit gidt valg... MVH Tharshan 7309605[/snapback] Blir nok TTBT på meg så, ettersom vannkjøling ikke blir akutelt. Blir for dyrt og bytter nok prosessor en gang til neste år uannsett. Takk for hjelpen begge to! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå