Gå til innhold

Anmeldelser av Wii spill

Damon_Albarn

Anbefalte innlegg

Er ikke dette nok snakk om Max Payne, nå? Eller ha det kommet review av et Max Payne spill til Wii som jeg ikke har fått med meg...? :p

Ellers må jeg si at GameSpots omtale av Red Steel stort sett stemte med det inntrykket jeg har fått av spillet fra previews og filmsnutter. Syns rett og slett det ikke ser noe gøy ut, bare klomsete utført... :thumbdown:

7311735[/snapback]

Ja, jeg vet. Veldig synd egentlig da Red Steel sammen med Zelda så ut til å bli killer spill, mens begge angivelig har skuffet i forhold til forventningene hos Gamespot.

Håper bare at noen utviklerne lager noe skikkelig bra til Wii. Blir litt kjedelig med en konsoll hvor Mario, Metroid og Zelda er de eneste gode spillene. Håper at noe kan overraske slik som Beyond Good and Evil og Viewtiful Joe fra forrige generasjon!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og en siste ting.... Svir det ekstra når favorittspillet mitt blir kritisert? Hva i all verden mener du er favorittspillet mitt? For jeg har ikke spillt ett eneste av Wiispillene som denne tråden handler om, så det er i alle fall ikke noen av dem. Eller var det bare ditt forsøk på ironi?

Med det mente jeg at det høres ut som du er veldig glad i Zelda-spillene, siden du blir opprørt og følsom når det gjelder emnet, og hva disse "amerikanske omtalerne" du snakker om, skriver om spillet. Men det er mulig jeg tar feil, kanskje du ikke liker Zelda i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Og en siste ting.... Svir det ekstra når favorittspillet mitt blir kritisert? Hva i all verden mener du er favorittspillet mitt? For jeg har ikke spillt ett eneste av Wiispillene som denne tråden handler om, så det er i alle fall ikke noen av dem. Eller var det bare ditt forsøk på ironi?

Med det mente jeg at det høres ut som du er veldig glad i Zelda-spillene, siden du blir opprørt og følsom når det gjelder emnet, og hva disse "amerikanske omtalerne" du snakker om, skriver om spillet. Men det er mulig jeg tar feil, kanskje du ikke liker Zelda i det hele tatt.

7311815[/snapback]

Åh nei, jeg elsker Zelda. Men jeg blir nok likevel mer opprørt og følsom overfor Max Payne, siden det spillet ligger langt nærmere mitt hjerte.

Men hvis du leser det jeg skrev om Gamespot anmeldelsen i Zelda-tråden så er det vel ikke så veldig følelsesladet i det hele tatt. I motsettning til de fleste i den tråden så peker jeg vel faktisk ut at Gamespot kan ha ett poeng.

Men nok om det. Over og ut for meg i kveld.

Lenke til kommentar
Hvis du tenker på den overdrevne harde stilen, så kalles den noir, og det er underforstått at den til tider kan virke humorøs (er det et ord?).

7311561[/snapback]

Nei, det er det ikkje. På norsk brukar vi vanlegvis "morosam"/"morsom". :)

Kay

7311949[/snapback]

«Humoristisk» er òg en mulighet.

Lenke til kommentar

Rampage var i utgangspunktet et rævva spill når det ble sluppet som multikonsollspill tidligere i år.

Jeg mener at enkelte her må ta seg skikkelig i nakken når det gjelder å ta på vei for anmeldelsen. Hvis et spill får dårligere enn ventet, ser jeg mange som skriver at dem ikke skal ha det, er megaskuffet o.l. Det er veldig viktig å huske på at det er din egen mening om spillet som gjelder. En spillanmelder er bare et menneske - på akkurat lik linje med oss, som har sin egen mening - også på lik linje som oss. Han er ingen spillgud fordi han skriver anmeldelser. Du kan også lage en piczoside og skrive anmeldelser, og anmeldelsene der hadde vært på lik linje med dem på sider som IGN og Gamespot.

Vi er 6 milliarder på jorden med unike meninger om spillene.

Endret av Dan_H
Lenke til kommentar

Nei, skal ikke dra dette ut i en lang diskusjon jeg heller. :)

Men jeg mener at for å uttrykke seg om hvorvidt et spill er kjedelig/dårlig eller ikke, kreves det at du virkelig har satt deg inn i spillet og spillt i 10+ timer, helst ha rundet spillet. Siden en totalopplevelse etter å ha rundet et spill ofte er veldig forskjelig fra inntrykket du sitter igjen med etter å ha prøvd det èn eller to ganger.

Men da får det være nok om det.

Lenke til kommentar

Ja, så det akkurat jeg også. Ikke veldig imponerende, men heller ikke overraskende. Spillet har vel ingen multiplayer heller, online altså.

Virker som at dette er FPS spillet å gå for på Wii, men akkurat dette spillet tror jeg at jeg heller vil ha på 360 for øyeblikket.

Venter spent på IGN sin Red Steel review, kanskje det er håp for dette spillet enda.

Lenke til kommentar
5/10 ja.

Er ingen tvil, Red Steel er søppel.

Kjekt for deg at du elsker sony av hele ditt hjerte, og ser på alle deres fiender som søppel. Men du trenger vel ikke å vandalisere denne tråden av den grunn?

edit: Hossa i ny forkledning?

Endret av Matsini
Lenke til kommentar
Kjekt for deg at du elsker sony av hele ditt hjerte, og ser på alle deres fiender som søppel.

7315790[/snapback]

Kvifor antek du at han er Sony-tilhengar? Har du so mykje mot Sony/PS3 at alle som ser ut som "fiendar" automatisk blir Sony-tilhengarar òg? Ikkje det at eg forsvarar Gaborik, og særleg ikkje viss dette er endå eit alias for Staal/Hossa/osb. Men det kan kanskje vere greit å tenke om ein sjølv er litt påverka av "oss mot dei"-mentaliteten som pregar konsollkrigen.

Novel, det ser ut til at Red Steel ikkje er det storspelet mange hadde håpt det skulle vere. Eg hadde eit inntrykk av at enkelte antok at Wii automatisk kom til å få betre spel enn dei andre konsollane fordi Nintendo "satsa på spelbarheit, ikkje grafikk". For dei er dette kanskje vanskeleg å svelge. Men eg synest eigentleg vi skal vere godt nøgde med lanseringsspela so langt. Nivået ser jamnt ut til å vere bra, og der er stadig eitt verkeleg storspel, nemleg Zelda. Dei 9 spela som har blitt omtalt på IGN so langt, har ein snittkarakter på 8,1. Ikkje verst i det heile. :)

Til samanlikning har dei 14 PS3-spela som har blitt omtalt fått eit snitt på 7,4. Merk at der er eit par veldig dårlege spel som trekk snittet ned der. Merk òg at PS3 ikkje har noko storspel på linje med Zelda enno. Uansett, det ser ikkje so verst ut for nokon av dei nye konsollane. :)

Kay

Lenke til kommentar

Det var det nok. Dette og Red Steel.

Call of Duty er vel det mest populære fps serien utenom Halo på konsoller faktisk. COD2 er det mestselgende spillet til 360. Og COD3 ser ut til å fortsette i samme spor.

7318787[/snapback]

Jeg vet at CoD er et populært spill, men det betyr ikke at noen forventet at porten til Wii skulle være noe særlig. Ihvertfall ikke i et spill som CoD3 hvor så mye av fokusen er på grafikk. Alle som hadde lest noe om Red Steel før det kom ut vet at det har vært blandede meninger om det, så at det får blandede anmeldelser er ingen overraskelse for noen.

Men for all del. Hvis det gir deg noe å innbille deg selv at dette var en stor skuffelse for folk som skal kjøpe Wii, så får du bare gjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...