Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke startet BootCD til Windows XP Pro

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg fått skaffet meg Windows XP Pro, der jeg nå bruker XP Home Edition (Med IBM funksjoner)

Da jeg har puttet i BootCD for Windows XP Pro og trykket F12 kommer det opp en meny der jeg kan velge mellom å starte fra CD, HD, Diskett osv.

Jeg velger å starte fra CD, men den loader bare vanlig XP som normalt..

Jeg har også prøvd å endre til at den bare skal starte fra CD i BIOS, men da får jeg opp meldingen at den ikke finner operativsystem. Jeg har fått låne TinyXP av en kompis for testing, men det samme problemet kom der.. Har også prøvd å starta fra Flyttbar Disk (memstick), men det funket heller ikke...

Datamaskinen er nyformatert på XP Home Edition

Noen som vet hva som er galt eller hva jeg gjør galt? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å spørre dumt:

Du får kanskje den fine meldingen om å trykke en tast for å boote fra CD.......og du trykker da på en tast ?

Den vil komme så lenge CD'en detekterer en harddisk med XP på, selv om hdd'en ikke ligger i bootlista.

|2mmy|

Lenke til kommentar
Bare for å spørre dumt:

Du får kanskje den fine meldingen om å trykke en tast for å boote fra CD.......og du trykker da på en tast ?

Den vil komme så lenge CD'en detekterer en harddisk med XP på, selv om hdd'en ikke ligger i bootlista.

|2mmy|

7291149[/snapback]

Jeg må trykke på F12 før maskinen loader Windows.. Da kommer meldingen opp og jeg kan bla ned til HDD, CD etc. og velge.. Når jeg da har valgt så loader den bare Windows uten å gjøre noe annet..

Er ikke helt med på den siste setningen din "Den vil komme så lenge CD'en detekterer en harddisk med XP på, selv om hdd'en ikke ligger i bootlista."

Lenke til kommentar

Altså, når maskina begynner å boote fra Windows XP CD'en, vil meldingen “Press any key to boot CD” vises i 5sec.

Hvis du ikke trykker en tast, vil maskinen forsøke å boote fra andre medier (hdd, floppy, usb osv osv) - "uavhenging" av hva slags valg du har gjordt i maskinens bootmeny.

Det er derfor jeg spør om du har fulgt nøye med når maskina booter, og trykket en tast :)

Edit: Trykker du ikke en tast, og har fjernet HDD'en fra bootmenyen, vil du få beskjed om at den ikke finner noe operativsystem.

Hvis det ikke er dette som er problemet, har jeg ingen andre forslag i farta :)

|2mmy|

Endret av 2mmy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...