Boombox Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Heisann! Skal bygge en Media Center-PC til å ha i stua. PC'en skal hovedsaklig brukes til jukebox, og kanskje visning av filmer (divx o.l.), kanskje litt nettsurf m.m. Ikke spilling av tunge spill (skal kjøpe PS3 til det). Skal kjøre bildet ut fra PC'en på VGA-utgangen i 800x600 så er ikke sikker på om jeg faktisk trenger dedikert skjermkort, egentlig tror jeg ikke det... Har koblet PC'en til TV'en slik tidligere, og det fungerer veldig bra. Har lyst på dette kabinettet: Kabinett fra Komplett.no. Likte dette pga utseendet og fjernkontrollen. Har en gammel PC med AMD Athlon XP 1800+ (socket A?) prosessor, hovedkort (antagelig uten SATA) og 256MB DDR-minne, samt et PSU liggende - kunne tenkt meg å benytte så mye som mulig av disse komponentene i Media Center'n. Spørsmålet mitt: Vil det lønne seg mye ytelsesmessig å kjøpe Socket A-hovedkortet fra MPX.no, slik at jeg får oppgradert til en SATA-HDD, og i tillegg øke til 512MB DDR-ram, ELLER vil det holde med å bare kjøpe 256RAM til (og beholde resten slik det er i dag)? Den gamle PC'en er rimelig treg, og jeg mistenker HD'n for å være skyld i mye av det, men 256RAM er jo ikke noe å skryte av det heller... Endret 15. november 2006 av Boombox Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Flyttes fra Hardware > hjelp til kjøp/salg, til riktig kategori Lenke til kommentar
Boombox Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Flyttes fra Hardware > hjelp til kjøp/salg, til riktig kategori 7291053[/snapback] Takk for at du flyttet den! Så ikke at det var egen kategori for HTPC! Lenke til kommentar
Boombox Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Den kom nettop 7291248[/snapback] Yay, det forklarer vel hvorfor ingen har svart på denne enda! Lenke til kommentar
OlavHW Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Sikkert lurt om du sier noe om hva slags OS og mediasenter løsning du tenker på. Dersom det er MCE 2005 du tenker på så ville jeg ha gått for mer RAM. Harddisken burde ikke ha så mye å si om du har nok RAM, så hvis hovedkortet ditt ikke har problemer med noen skikkelige RAM brikker så kan du kanskje beholde det. Windows XP/MCE 2005 kan jo bli litt seigt med 256 MB RAM. Jeg kan ikke skjønne annet enn at ikke en harddisk som fremdeles virker og er stor nok bør være kjapp nok til det bruket du beskriver. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Vis du evnt har en sata hdd liggendes så kan du jo bare kjøpe et kontrollerkort til sånn 2-300kr i stedet for å bytte hele hk. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Trenger mer info.... ville anskaffet et DX9 skjermkort og kjørt mediaportal (genialt til musikk og...). SATA betyr nada. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå