Gå til innhold

Windows vil ikke slå seg av...

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjører Win98SE på maskinen min. Jeg måtte for en stund siden bytte hovedkort, og jeg benyttet da anledningen til å formatere harddisken (opprydding) og installere alt på nytt... Men nå, når jeg bruker startmenyen til å slå av maskinen, blir den bare stående på 'Avslutter Windows'-bildet. Hva kan jeg gjøre for at maskinen skal slå seg av fra windows så jeg ikke trenger å bruke power-knappen?

-ptroinks

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Vet ikke om dette kan hjelpe, men det hjalp på min maskin da jeg la inn win2000, og ikke fikk slått av maskina automatisk.

Gå inn på innstillinger for skjermen (høgreklikk på skrivebordet) og velg skjermbeskytter. Der er det også innstillinger for strømstyring. Gå inn på innstillingene her. Velg APM og hak av for avansert strømstyring. Vips så var mitt problem løst.:smile: (kan hende det er annerledes i Win98, men avansert strømstyring burde du finne.

Lenke til kommentar

Hadde samme problem før i Windows 98, men bruker nå Windows XP. Husker derfor ikke eksakt hva tingene heter, men let litt og du finner nok frem.

Prøv dette:

Start > Programmer > Tilbehør > Systemverktøy > Systeminformasjon

Oppe sammen med filmenyen ligger det noe som kalles Verktøy eller noe.

Gå dit og ned til Systemkonfigurasjon e.l.

Deretter Avansert, sett på "Deaktiver hurtig oppstart" (eller muligens "Deaktiver hurtig avslutning").

Dette var alt som skulle til for meg.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg har også et slikt problem med XP Pro Service Pack1 Eng:

Velge Restart fra XP förer alltid til at maskinen/Windows ikke klarer å stenge ned. Valg av Avslutt/Shut Down vil kanskje i 1 av 5 forsök före til at windows blir hengende uten skikkelig avslutning.

Og jeg som trodde jeg var ferdig med den slags etter at jeg gikk over fra min gamle win95maskin til splitter ny Dell m/XP...

Må riktignok innrömme at jeg ikke har sökt etter noen patch eller lösning på problemet enda, men om noen har et tips - så er jeg absolutt interessert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...