ptroinks Skrevet 23. september 2001 Del Skrevet 23. september 2001 Hei! Jeg kjører Win98SE på maskinen min. Jeg måtte for en stund siden bytte hovedkort, og jeg benyttet da anledningen til å formatere harddisken (opprydding) og installere alt på nytt... Men nå, når jeg bruker startmenyen til å slå av maskinen, blir den bare stående på 'Avslutter Windows'-bildet. Hva kan jeg gjøre for at maskinen skal slå seg av fra windows så jeg ikke trenger å bruke power-knappen? -ptroinks Lenke til kommentar
ptroinks Skrevet 23. september 2001 Forfatter Del Skrevet 23. september 2001 By the way, jeg er klar over at det er en bug i SE som fører til dette problemet, men jeg har allerede lastet ned og kjørt 'fixen' til Microsoft... funket ikke... -Ptroinks Lenke til kommentar
dimleman Skrevet 23. september 2001 Del Skrevet 23. september 2001 Hei, Prøv å installer ludkort drivere på nytt. Det har funket ved flere anledniinger for meg. Mvh DM Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 23. september 2001 Del Skrevet 23. september 2001 Ja, dette kan være et driverproblem, men det kan og vera eit problem i Windows. Prøv å åpna Win.ini og legg til linja DevBmp=0 under [windows]. Meiner å huska at dette var filen det skulle gjerast i, men er ikkje heilt sikker. :wink: Lykke til! Lenke til kommentar
Allison Skrevet 23. september 2001 Del Skrevet 23. september 2001 Hei Vet ikke om dette kan hjelpe, men det hjalp på min maskin da jeg la inn win2000, og ikke fikk slått av maskina automatisk. Gå inn på innstillinger for skjermen (høgreklikk på skrivebordet) og velg skjermbeskytter. Der er det også innstillinger for strømstyring. Gå inn på innstillingene her. Velg APM og hak av for avansert strømstyring. Vips så var mitt problem løst.:smile: (kan hende det er annerledes i Win98, men avansert strømstyring burde du finne. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 23. september 2001 Del Skrevet 23. september 2001 Hadde samme problem før i Windows 98, men bruker nå Windows XP. Husker derfor ikke eksakt hva tingene heter, men let litt og du finner nok frem. Prøv dette: Start > Programmer > Tilbehør > Systemverktøy > Systeminformasjon Oppe sammen med filmenyen ligger det noe som kalles Verktøy eller noe. Gå dit og ned til Systemkonfigurasjon e.l. Deretter Avansert, sett på "Deaktiver hurtig oppstart" (eller muligens "Deaktiver hurtig avslutning"). Dette var alt som skulle til for meg. Lenke til kommentar
Gomles Return Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 SKAFF DEG XP DIN NOOB!!!! Lenke til kommentar
godsairforce Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 SKAFF DEG XP DIN NOOB!!!! Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Hærregud dette er den andre tråden du bumper i dag. Og det er ikke snakk om bumping disse er fra 2001. hallo Lenke til kommentar
Logan Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 SKAFF DEG XP DIN NOOB!!!! Er det noen som er NOOB!!! i denne tråden så er det deg Gom.... Snakk om å grave fram gammel morro. År 2001 var for leeeeenge siden. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 SKAFF DEG XP DIN NOOB!!!! man er ikke noob selvom man ikke har xp. sier ikke at jeg ikke har det, men det er ikke alle som har like mye penger eller mulighet til å laste ned. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Hærregud dette er den andre tråden du bumper i dag. Og det er ikke snakk om bumping disse er fra 2001. hallo Ja enig! La sånne gamle saker ligge, tenk om du skulle komentere alle sånne poster Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Har samme problemet i XP. Noen tips om hva som kan gjøres? SKal prøve de som står her. Lenke til kommentar
Helmax Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Jeg har også et slikt problem med XP Pro Service Pack1 Eng: Velge Restart fra XP förer alltid til at maskinen/Windows ikke klarer å stenge ned. Valg av Avslutt/Shut Down vil kanskje i 1 av 5 forsök före til at windows blir hengende uten skikkelig avslutning. Og jeg som trodde jeg var ferdig med den slags etter at jeg gikk over fra min gamle win95maskin til splitter ny Dell m/XP... Må riktignok innrömme at jeg ikke har sökt etter noen patch eller lösning på problemet enda, men om noen har et tips - så er jeg absolutt interessert. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Allison sin metode med APM fungerte på XP med sp1. Takker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå