Gå til innhold

Den store Shuttle SD37P2 Tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har tenkt på akkurat samme system, 2xraptor i raid 0, dog med 1tb ekstern hdd til lagring. Men er ikke sikker enda. Pøs gjerne på med bilder av alt når du monterer, dette hadde vært flott!

7749622[/snapback]

hvorfor ikke kjøpe 2 stk 500gb sette de i raid 0.... 1 gb internt. en kompis har raptor i raid i shuttlen sin, eneste det merkes på er støy og at windows booter litt fortere

Lenke til kommentar

Har også tenkt den tanken, men vanskelig og bestemme seg egentlig!

Er det plass til 3 disker? Tenker på og hive ut de holderene til hdd og henge opp diskene i o-ringer, 3x500gb.

Men er det nok strøm i psu'en og kjøre 8800gts, 2gb ram, 3 hdd'er og E6600 ..?

<<Handleliste>>

Skal vente til Vista kommer, da jeg slipper og finne frem floppy til raid drivere. Og hvordan er det og partisjonere raid 0? Noen som kan gi en link til en quide av et slag ... :w00t:

Det er jo også snakk om at SD37P2 kommer i en v.2 snart, hva som er forandringer vet jeg ikke ...

Lenke til kommentar
Har også tenkt den tanken, men vanskelig og bestemme seg egentlig!

Er det plass til 3 disker? Tenker på og hive ut de holderene til hdd og henge opp diskene i o-ringer, 3x500gb.

Men er det nok strøm i psu'en og kjøre 8800gts, 2gb ram, 3 hdd'er og E6600 ..?

<<Handleliste>>

7752229[/snapback]

Den har plass til 3 disker ja, så lenge du dropper floppy. Jeg vil også tro at psu'en vil klare å dra kravet ditt. Shuttle's strømforsyninger har rykte på seg for å være veldig pålitelige og ytende.

Da har jeg og bestilt meg en Shuttle SD37P2, med følgende deler:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=25273.

Gleder meg veldig! :)

7740183[/snapback]

Du har god grunn til å glede deg. Så mye krefter i en så liten boks :ohmy::thumbup:

7755138[/snapback]

Hehe, det blir litt av en kraftkar ja!

Hvordan står det til med din Shuttle? Den er ikke akkurat noen pingle den heller ;)

Endret av Seb.R
Lenke til kommentar
Har gjort et bytte av CPUèr. Nå går X6800 i shuttlen med ulåst multipler, og E6600 i den stasjonære.

Den har gitt mere spillerom for overklokking i shuttlen. Med E6600 var jeg FSB begrenset av HK og måtte gi meg på ca 2.9Ghz, mens nå kan jeg kjøre stabilt på 3.4Ghz .

3DMARK05 med shuttlen 18158

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=2600524

shuttleoc4qq.th.jpg

morro  :D

7792666[/snapback]

Nydelig :thumbup:

Lenke til kommentar
Den har gitt mere spillerom for overklokking i shuttlen. Med E6600 var jeg FSB begrenset av HK og måtte gi meg på ca 2.9Ghz, mens nå kan jeg kjøre stabilt på 3.4Ghz

da må du slenge inn gtx og kjøre en runde me 06..... sett at det har blitt scora litt over 11K i 06 med gtx.

den er så syyyyk den psu i shuttlen at den drar en overklokka c2d og gtx @ 640/2000

Lenke til kommentar
Den har gitt mere spillerom for overklokking i shuttlen. Med E6600 var jeg FSB begrenset av HK og måtte gi meg på ca 2.9Ghz, mens nå kan jeg kjøre stabilt på 3.4Ghz

da må du slenge inn gtx og kjøre en runde me 06..... sett at det har blitt scora litt over 11K i 06 med gtx.

den er så syyyyk den psu i shuttlen at den drar en overklokka c2d og gtx @ 640/2000

7793375[/snapback]

Problemet er at GTX`n er påmontert vannblokk.. Det blir litt mye arbeid. Men er uansett imponert over ytelsen til GTS kortet, ikke minst overklokkingsegenskapene.

Lenke til kommentar
Blir det mye bråk i shuttlen din Seb.R

7880192[/snapback]

Det vet jeg ikke ennå du. Jeg har fremdeles ikke fått den, pga. stor etterspørsel og mangel på lager. Jeg avbrøt min forrige bestilling, og fant først i dag (endelig) en nettbutikk som hadde den på lager. Regner med at jeg har alt i løpet av denne uka. Bilder og benchmarks kommer :)

Lenke til kommentar

Da var endelig Shuttlen på plass!

Intel Core 2 Duo E6700

2GB Corsair 5400 DDR2

POV GeForce 8800 GTS

WD 150GB Raptor

Støynivå: Vanvittig lavt! Jeg sitter nå 40 cm unna pc'en, og hører kun et lavt sus fra viftene. Det eneste som får pc'en til å bråke, er knatringen fra harddisken, men det overlever jeg helt fint med.

Jeg har ikke fått testet den i noen benchmarks ennå, men den tid kommer. Lurer dere på noe, så får dere spørre i vei :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...