Tuffeluffe Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Så at det var en tråd om SN25P, og siden jeg lurer på om jeg skal anskaffe meg Shuttle SD37P2, så startet jeg denne tråden.. Kom med erfaringer, bilder og alt Her er den på komplett; http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325210 Et par tester: http://www.sudhian.com/index.php?/articles..._sd37p2_review/ http://www.extremetech.com/article2/0,1558,2020913,00.asp http://enthusiast.hardocp.com/article.html...W50aHVzaWFzdA== Endret 15. november 2006 av Tuffeluffe Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 så bra at du lagde tråd går og sikler på denne jeg også..... kan poste litt sladder. den funker med 8800gtx http://akiba.ascii24.com/akiba/news/2006/1...665790-000.html Lenke til kommentar
hjalmar Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Har AMD utgaven av 37P. 27P. Kabinettet er litt mer romslig for bygging og så ha Shuttle laget brønner på toppen for å ha hardiskene. Det som er minuset er at skjermkortvifta ikke slår seg av når maskinen slås av i windows. Den ruller og går fremdeles (iallfall mitt XFX GF7900GT). Bruker jeg en overgang fra 2 stk molex er det ingen problemer. Da slår vifta på skjermkortet seg av. Har lest om dette problemet på nettet og mange mener at det en *lekkasje* i PSU'en. Har du ikke kjøpt kabinettet enda, så sjekk med butikken om Shuttle har fjernet den *buggen* i de nye PSU'ene. Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Takk for tipset hjalmar... Noen som har noen erfaringer med denne barebonen, så er det bare å komme med det Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Har da i likhet med hjalmar 27P'en. Hvertfall, de to bakerste 60mm viftene lagde på min maskin en utrolig irriterende, høyfrekvent "hvinelyd". Vet ikke om det er slik på alle eller om mine to vifter begge var feilprodusert, men jeg plugget hvertfall de utav, og maskinen er mye stillere nå. Det er også plass til en zalman VF900CU kjøler på grafikkortet, så hvis du er plaget med støy fra skjermkortviften er det bare å investere i en slik en, og nyte stillheten fra den. Lenke til kommentar
isiac Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Ser ikke bra ut. Det er ingen som har denne inne og Netshop mener den ikke kommer til Norge før midten/slutten av desember. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Takk for tipset hjalmar... Noen som har noen erfaringer med denne barebonen, så er det bare å komme med det 7300769[/snapback] Har litt erfaring med denne kassa. Har brukt den i en måneds tid som HTPC. Den støyer litt for mye etter min smak. Det er i hovedsak PSU`n som skaper det problemet. Har ikke funnet software til å regulere den vifta enda. Jeg kjører nå et X1900XTX med en Zalman VF700 CU. Med viftestyrke på 6volt gjør det skjermkortet tilnærmet støyfritt. Boksen har gode termiske egenskaper og klarer fint å holde temperaturen nede selv med X1900XTX kortet. Klokkeegenskapene til boksen kunne vært bedre. Har kjørt min E6600 på 320 x 9 hittil. Gikk fint å boote på 340, men har ikke kjørt der over tid. Har lest om døde grafikkort med bruk av FSB opp mot 350, så dette har jeg ikke ville teste enda. 8800GTX passer akkurat inn i kassa, men gav en idle temp på 80C med lokket på Men noen artifacts ble det ikke, så ja det fungerer. Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Det er en pen liten boks ihvertfall... Pen skjerm du hadde Alcoholiday Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Det er en pen liten boks ihvertfall... Pen skjerm du hadde Alcoholiday 7365210[/snapback] Boksen er nok bedre enn skjermen, som kosta meg ikke mere enn 5 lapper. Den fungerer overraskende bra til PC bruk gjennom DVI, men har store mangler da kommer til bildekvalitet på film/TV. Spesielet sortnivå og fargegjengivele. Regner med å bytte til en med bedre kvalitet så snart prisene på de gode skjermene har falt litt. Lenke til kommentar
SebRamsland Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Takk for tipset hjalmar... Noen som har noen erfaringer med denne barebonen, så er det bare å komme med det 7300769[/snapback] Har litt erfaring med denne kassa. Har brukt den i en måneds tid som HTPC. Den støyer litt for mye etter min smak. Det er i hovedsak PSU`n som skaper det problemet. Har ikke funnet software til å regulere den vifta enda. 7361917[/snapback] Shuttle har eget program til viftestyring som funker utmerket Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 8800GTX passer akkurat inn i kassa, men gav en idle temp på 80C med lokket på har gtx ei sånn vifte som 7900gtx, som har samme hastighet hele tida? rart den ikke gasset opp? var jo en vanvittig høy idle temp. prøvde du og belaste kortet? synest hele vifte greia er litt rart på shuttle. er jo faktisk ca 5-6 vifter som alle blåser ut luft. ingen som blåser inn, etter det jeg kan se og det er jo bare nødt til og være en kamp om lufta. men for bruk av 8800gtx trengs det nok litt kjøle modding. har sett litt på denne modden. ser for meg ei god silenX eller lingnende på ca 40 cfa som blåser kald luft inn i kabb. hadde nok sett helt andre temps på gtx da Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Er riktig at det er ingen vifter som blåser luft inn i kabinettet ja, hadde nok vært en fordel med det. Har tenkt litt på å få inn en vifte, men det eneste stedet jeg kan se som passer er å sette inn en vifte ved siden av cpu-viften på venstre side av boksen. Ellers er det ikke plass andre steder, hvertfall ikke til vifter med litt størrelse. Den modden på bildet der ville jo fungert, men den hindrer bruk av det bakerste harddiskburet, slik at man vil miste en harddiskplass. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Den modden på bildet der ville jo fungert, men den hindrer bruk av det bakerste harddiskburet, slik at man vil miste en harddiskplass. men man har vel plass til 2 disker uansett? eller blir det bare 1? 1 er litt lite Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Fremdeles plass til 2, men jeg synest det er litt lite, men selfølgelig, det vil jo variere fra person til person, er nok mange som gladelig ville ofret en disk for mye bedre kjøling. Ser for meg at en 12cm vifte der ville gjort mirakler for temperaturene i kassen. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Det er værdt å nevne at det samme kortet idler på 70C i et vanlig kabinett med god luftgjennomstrømning. Imidlertid er ikke load tempen så ille på dette kortet. Den ligger på ca 5 - 10 gradere høyere enn idle. Lenke til kommentar
Autopsy Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Vil vannkjøling være mulig i en slik sak? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 nå er det en kar som har testa maskina med 8800gtx med klokking 640/1990 11137 3dmark 06 LINK HER Lenke til kommentar
Autopsy Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Jeg har litt lyst til å kjøpe SD38P2 og Core 2 Duo.. Hadde vært moro om det gikk å vannkjøle saken. Bare synd at jeg er überlow on cash i disse dager (les: julegavehandel). Lenke til kommentar
SebRamsland Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Da har jeg og bestilt meg en Shuttle SD37P2, med følgende deler: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=25273. Gleder meg veldig! Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 det der ser veldi flott ut du må poste litt resultater og slikt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå