milkwood Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Noen som vet om et billig sted man kan få tak i lys man kan bruke underfilming (samt filter), reflektor? og et sted man får tak i stativ man kan holde over scenen for "vanlig" mikrofoner? Eventuelt mikrofon intregrert Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hva er budsjettet på? Kjører du lavbudsjett er det ikke noe problem å lage det selv. Reflektor anbefales det å bruke en isoporplate eller en plate dekket med alluminiumsfolie. Førstnevnte gir et litt mykere lys. Lamper... holder 500W får du heftige arbeidslamper på clas ohlson :S Belysningsfiltre: De har CTB, CTG og ND filtre en en pakke til litt over 300 kroner på www.exposervice.no Stativ man holder over eller under motivet kalles en boom. Fotovideo.no og fotomagasinet.no har trur jeg. Det koster en del da, men du kan jo alltids lage dette selv også. En båtshake brukte jeg. Her har du en teleskopfunksjon og den kan bli borti 2 meter lang trur jeg. Skrudde vekk haka foran og limte fast en skrue som passer til mikrofonens feste. Kan være en fordel her og lage en zeppeliner med sjokkabsorberende. Du har sikket sett det på tven, sånn stor dusk rundt mikrofonen. Dette vet jeg ikke hvor du får tak i og koster sikkert en del, men her vil hverken vind eller bevegelser være noe problem. Vurderer å lage en sånn selv. Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Hva er budsjettet på? Kjører du lavbudsjett er det ikke noe problem å lage det selv. Reflektor anbefales det å bruke en isoporplate eller en plate dekket med alluminiumsfolie. Førstnevnte gir et litt mykere lys. Lamper... holder 500W får du heftige arbeidslamper på clas ohlson :S Belysningsfiltre: De har CTB, CTG og ND filtre en en pakke til litt over 300 kroner på www.exposervice.no Stativ man holder over eller under motivet kalles en boom. Fotovideo.no og fotomagasinet.no har trur jeg. Det koster en del da, men du kan jo alltids lage dette selv også. En båtshake brukte jeg. Her har du en teleskopfunksjon og den kan bli borti 2 meter lang trur jeg. Skrudde vekk haka foran og limte fast en skrue som passer til mikrofonens feste. Kan være en fordel her og lage en zeppeliner med sjokkabsorberende. Du har sikket sett det på tven, sånn stor dusk rundt mikrofonen. Dette vet jeg ikke hvor du får tak i og koster sikkert en del, men her vil hverken vind eller bevegelser være noe problem. Vurderer å lage en sånn selv. 7429535[/snapback] disse urlene var igrunn det jeg var ute etter :-) hva er de mest vanlige filterne å bruke? gjerne ref direkte til produktlink Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hva er budsjettet på? Kjører du lavbudsjett er det ikke noe problem å lage det selv. Reflektor anbefales det å bruke en isoporplate eller en plate dekket med alluminiumsfolie. Førstnevnte gir et litt mykere lys. Lamper... holder 500W får du heftige arbeidslamper på clas ohlson :S Belysningsfiltre: De har CTB, CTG og ND filtre en en pakke til litt over 300 kroner på www.exposervice.no Stativ man holder over eller under motivet kalles en boom. Fotovideo.no og fotomagasinet.no har trur jeg. Det koster en del da, men du kan jo alltids lage dette selv også. En båtshake brukte jeg. Her har du en teleskopfunksjon og den kan bli borti 2 meter lang trur jeg. Skrudde vekk haka foran og limte fast en skrue som passer til mikrofonens feste. Kan være en fordel her og lage en zeppeliner med sjokkabsorberende. Du har sikket sett det på tven, sånn stor dusk rundt mikrofonen. Dette vet jeg ikke hvor du får tak i og koster sikkert en del, men her vil hverken vind eller bevegelser være noe problem. Vurderer å lage en sånn selv. 7429535[/snapback] disse urlene var igrunn det jeg var ute etter :-) hva er de mest vanlige filterne å bruke? gjerne ref direkte til produktlink 7502363[/snapback] Det kommer jo helt an på hva slags lys du skal ha det. Mykt lys = frostfilter, natt-effekt = blåfilter osv. Må bruke fantasien! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå