DilliMusic Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) nettopp kjøpt ny pc. men vil lage en ny sjasjon. har c: og d: men vil lage en til eller forandre på d. hvordan gjør jeg dette? Endret 15. november 2006 av Dilly Man Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Du kan ikke gjøre det uten ekstra programvare, som f.eks Partition Magic. Men det er ikke så lurt å ha mange partisjoner. C: og D: er akkurat passe. Lenke til kommentar
teaspoon Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Personlig har jeg delt min i tre biter: - C: OS-partisjon - D: Instalerte programmer - E: Data disk, nedlasting og lagring. Har gode erfaringer med både Partition Magic og Paragorn Partition. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 hvis jeg bruker partition magic mister jeg alt eller velger jeg hva jeg skalø formatere? etter som jeg ikke har installerings cd til xp. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 I prinsippet mister du ikke data, det er hele poenget med slike programmer. Men i praksis så kan du jo sjekke hvor mange tråder her på forumet som handler om problemer med PM. Det er en del, og det kan lett bli slik at man mister alt og må reinstallere. Spesiellt når man er uerfaren. Problemet med å dele opp disken i flere partisjoner er at man da får mer bruk for PM for å justere partisjonene, og dermed større sjangs for at noe går galt. Det er bedre å ha bare to partisjoner, det er mest fleksibelt. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 har delt inn i 3 deler nå. men problemet er at jeg ikke får formatert under oppstart. trykker F10 som en gærning men intet skjer. så på tutorialen før jeg delte alt inn Lenke til kommentar
teaspoon Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 La meg se om jeg har forstått deg rett før jeg kommer med forslag Du hadde før en disk, og en partisjon på la oss for eksempelets skyld si 160GB. På denne hadde du benyttet ca 60GB. Du har nå fominsket denne partisjonen til 80GB, og opprettet to nye på det tomme området, stemmer dette? Alle tallene er som sagt tatt ut av lufta bare for å ha noe å forholde seg til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå