Jonhei Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Hei! Jeg har lyst på et utetermometer, men vet ikke helt hvor jeg skal legge ledningen ut, slik at den ikke syns og fortsatt har sin misjon. Noen som har et godt tips? Det er en Golf III... Endret 15. november 2006 av Jonhei Lenke til kommentar
eab Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Mange biler har den montert bak frontfanger. Min bil har bak fangeren og det er rimelig upraktisk hvis man kjører mye i kø eller gjennom mange lyskryss. Varmen fra motorrommet påvirker temperaturen. Hva med å sette den bak på bilen en plass? Ikke i nærheten av eksosanlegg eller direkte fartsvind såklart. Lenke til kommentar
askare Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hvis du ikke har varme i speilene, så er det en fin plass. Selv så har jeg montert føleren bak skiltet forran. Displayet viser ikke noe høyere temp ved køkjøring av den grunn....... Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Har montert min nederst på framskjermen men den viser riv ruskende gæli. Men det kan godt være at ledningen fikk seg en knekk ved montering. Lenke til kommentar
Jonhei Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Jeg har ikke varme i speilene, men hvordan får jeg den ut, slik at den nesten ikke synes? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Har selv montert som askare, bak skilt foran, og det ser ut til å fungere veldig bra hos meg. Men det finnes nok ikke EN plassering som er "best", da det kommer litt an på bilen. I fart vil jeg feks være ening i at speil ville vært en god plassering. Men hadde jeg hatt sensoren der og sto i kø en varm sommerdag med AC på, ville den nok fort vise for mye. De fleste biler "spyr ut" varme fra undersiden, og/eller ut rundt forhjulene når motorens kjølevifte jobber. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Feil.......... Endret 17. november 2006 av Autofil Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Mange biler har den montert bak frontfanger. Min bil har bak fangeren og det er rimelig upraktisk hvis man kjører mye i kø eller gjennom mange lyskryss. Varmen fra motorrommet påvirker temperaturen. Hva med å sette den bak på bilen en plass? Ikke i nærheten av eksosanlegg eller direkte fartsvind såklart. 7291148[/snapback] Og hva er galt med det?? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Temperaturen er jo den samme om luften står i ro eller om den beveger seg, hvis varme fra motorrommet ikke påvirker den selvsagt. Legger du den der det er litt gjennomtrekk er du sikret mest mulig korrekt gjengivelse av temperaturen hvertfall Lenke til kommentar
Jonhei Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Takker for svar! Men er det noen som vet hvor inni bilen det vil være smart å sette termometeret? Har lyst til å bygge det inn, men forestiller meg at det vil være veldig vanskelig? Bilen er en Golf III 93-modell, med 1.8 90 hk. Lenke til kommentar
eab Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Mange biler har den montert bak frontfanger. Min bil har bak fangeren og det er rimelig upraktisk hvis man kjører mye i kø eller gjennom mange lyskryss. Varmen fra motorrommet påvirker temperaturen. Hva med å sette den bak på bilen en plass? Ikke i nærheten av eksosanlegg eller direkte fartsvind såklart. 7291148[/snapback] Og hva er galt med det?? 7304714[/snapback] Min "logikk" er galt med det der Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Mange biler har den montert bak frontfanger. Min bil har bak fangeren og det er rimelig upraktisk hvis man kjører mye i kø eller gjennom mange lyskryss. Varmen fra motorrommet påvirker temperaturen. Hva med å sette den bak på bilen en plass? Ikke i nærheten av eksosanlegg eller direkte fartsvind såklart. 7291148[/snapback] Og hva er galt med det?? 7304714[/snapback] Min "logikk" er galt med det der 7306176[/snapback] Jo mer vind (luft) du får på føleren, jo mer korrekt viser den. Sånn er'e bare... Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Mange biler har den montert bak frontfanger. Min bil har bak fangeren og det er rimelig upraktisk hvis man kjører mye i kø eller gjennom mange lyskryss. Varmen fra motorrommet påvirker temperaturen. Hva med å sette den bak på bilen en plass? Ikke i nærheten av eksosanlegg eller direkte fartsvind såklart. 7291148[/snapback] Det er forskjell på hva man føler og hva en måler måler. Altså måleren viser det samme om det er vind eller ikke, mens du som person føler det er mye kaldere når det er vind. Hvis du skulle montert den inne i speilet eller på speilet en plass ville det vel være en ide å legge den ut i speilet der det går ledninger (sett at det er ledninger der) er sikkert ikke det på en Golf 93. Men er vel lettest å legge den ut til støtfanger foran f.eks bak skiltet. For da slipper du å lage hull til noe, for det er jo hull inn til under panseret. Måleren kan du f.eks sette inne i dashbordet, eller rett på utsiden hvis det er plass og ikke er i veien for noe, eller du kan sette den under/over radio, er jo ofte litt mellomrom mellom rommene i konsollen og der kan den jo kanskje festes. evt. på venstre side av rattet, (ofte plass der) Vet ikke åssen den Golf'n ser ut innvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå