Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Utetermometer. Hvor legge giveren?

Jonhei

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange biler har den montert bak frontfanger. Min bil har bak fangeren og det er rimelig upraktisk hvis man kjører mye i kø eller gjennom mange lyskryss. Varmen fra motorrommet påvirker temperaturen.

Hva med å sette den bak på bilen en plass? Ikke i nærheten av eksosanlegg eller direkte fartsvind såklart.

Lenke til kommentar

Har selv montert som askare, bak skilt foran, og det ser ut til å fungere veldig bra hos meg.

Men det finnes nok ikke EN plassering som er "best", da det kommer litt an på bilen. I fart vil jeg feks være ening i at speil ville vært en god plassering. Men hadde jeg hatt sensoren der og sto i kø en varm sommerdag med AC på, ville den nok fort vise for mye. De fleste biler "spyr ut" varme fra undersiden, og/eller ut rundt forhjulene når motorens kjølevifte jobber.

Lenke til kommentar
Mange biler har den montert bak frontfanger. Min bil har bak fangeren og det er rimelig upraktisk hvis man kjører mye i kø eller gjennom mange lyskryss. Varmen fra motorrommet påvirker temperaturen.

Hva med å sette den bak på bilen en plass? Ikke i nærheten av eksosanlegg eller direkte fartsvind såklart.

7291148[/snapback]

Og hva er galt med det??

Lenke til kommentar

7291148[/snapback]

Og hva er galt med det??

7304714[/snapback]

Min "logikk" er galt med det der :thumbup:

Lenke til kommentar

7291148[/snapback]

Og hva er galt med det??

7304714[/snapback]

Min "logikk" er galt med det der :thumbup:

7306176[/snapback]

Jo mer vind (luft) du får på føleren, jo mer korrekt viser den.

Sånn er'e bare...

Lenke til kommentar

7291148[/snapback]

Det er forskjell på hva man føler og hva en måler måler.

Altså måleren viser det samme om det er vind eller ikke, mens du som person føler det er mye kaldere når det er vind.

Hvis du skulle montert den inne i speilet eller på speilet en plass ville det vel være en ide å legge den ut i speilet der det går ledninger (sett at det er ledninger der) er sikkert ikke det på en Golf 93. Men er vel lettest å legge den ut til støtfanger foran f.eks bak skiltet. For da slipper du å lage hull til noe, for det er jo hull inn til under panseret.

Måleren kan du f.eks sette inne i dashbordet, eller rett på utsiden hvis det er plass og ikke er i veien for noe, eller du kan sette den under/over radio, er jo ofte litt mellomrom mellom rommene i konsollen og der kan den jo kanskje festes.

evt. på venstre side av rattet, (ofte plass der)

Vet ikke åssen den Golf'n ser ut innvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...