Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Leste en artikkel om hvor lett det var å cracke WEP-kryptering, så fikk lyst til å teste det på mitt eget nettverk hjemme. Har lest i nesten hele dag nå om forskjellige program, Windows, Linux, forskjellige distroer osv. Har funnet ut at Kismet i Linux fungerer ganske bra, i Knoppix. Jeg har prøvd på en bærbar-pc her med et trådløst Intel-kort som trenger denne driveren, men har funnet ut at det kan være lurt med et kort med Prism eller Atheros-chipset, så skal teste når jeg kommer hjem der jeg har en Linksys WUSB54G med Prism-chipset. Men hvilken driver trenger jeg til det? Og er Kismet det beste å bruke? Eller er det enklere å bruke Windows? Har nesten aldri brukt Linux før, så litt hjelp og veiledning hadde fint. Endret 15. november 2006 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Da er vi i ca samme båt. Tenkte at jeg selv skulle teste ut sikkerheten på nettet mitt og da ved hjelp av Linux. Men heller ikke jeg vet hva slags Prism 54 driver jeg trenger til mitt Linksys WUSB54G kort. Noen linux folk som kan hjelpe? Kismet er vel egentlig bare et av programmene du trenger. For å virkelig å teste nettet ditt så trenger du Aircrack-ng i tillegg. Men det hjelper lite så lenge man ikke har en driver til nettverkskortet. Endret 6. desember 2006 av Howard B Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Oi, endelig et svar. Men har fått tak i Aircrack-ng og noen programm slik at det skal gå i windows, men har ikke rett driver til kortet der heller, så er det en del mer komplisert enn i Linux. Men kom over en annen guide som så ganske lett ut, der du kobler WRT54G-ruteren til pc-en, så tenkte kanskje å prøve det, men da er jo ikke nettet mitt oppe. Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Med tanke på windows er det vel bare å laste ned driveren fra hjemmesiden til Linksys? Eller er problemet noe annet? Aircrack fungerer ikke like bra i Windows som i Linux etter det jeg har lest. Men husker ikke helt hva som er forskjellen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Er ikke noe problem i Windows, er bare at det er så komplisert, så har ikke orket å satt meg inn i det. Forskjellen er vel at i Windows så tar det mye lengre tid for du klarer ikke å sniffe opp så mange IV-pakker tror jeg. Men får vel kanskje teste litt med ruteren min en dag. Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Si ifra om du finner en driver til WUSB54G som fungerer i Linux. Jeg bruker forresten Ubuntu 6.10. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå