Beeblebrox Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Da er enda et "vise at pene jenter spiller"-konsept lansert i form av konkurransen Miss Video Game. Intensjonen bak konseptet er, som alltid, tilsynelatende meget god. Men tvilen dukker opp når man ser at det å spille 0-3 timer i uken er mer enn godt nok for å delta. En artikkel hos The Escapist gir et eksempel på hvilke deltagere man kan ende opp med da: Sitat Tatiana is a gamer. She plays videogames less than three hours per week - mainly Tetris and Snake on her cell phone. Her major life goal is to finish school and she feels that the perception of girl gamers is currently spot-on. She's 23 years old and lives in Germany. She also, as you can see for yourself, has an enormous rack. Er arrangørene oppriktig opptatt av å finne smarte jenter som faktisk er ivrige og interesserte spillere? Eller er det viktigste å finne "gamerbabes" med det riktige utseendet for å appellere til den hjernedøde og testosteronstyrte målgruppen bestående av ungdommer og unge menn? Med slike "gamerbabes" blir det jo også mye lettere for sponsorene å få solgt spillene til denne ene gruppen som faktisk kjøper spill (se: Frag Dolls). Litt satt på spissen. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Miss world med gaming theme med andre ord. Tynne sylfider som ikke vet hva fast føde er, og som ikke kan gå på en scene med trebord som golv da de ramler mellom sprekkene. Sitat Tatiana is a gamer. She plays videogames less than three hours per week - mainly Tetris and Snake on her cell phone. Her major life goal is to finish school and she feels that the perception of girl gamers is currently spot-on. She's 23 years old and lives in Germany. She also, as you can see for yourself, has an enormous rack. Sitat To showcase female gaming talent and the amazing variety among female gamers.To create a positive role model for young girls who enjoy playing video games. To break the stereotype that gaming is a male dominated industry. To have a good time in a fair and friendly environment. Hva er dette for noe piss? Gaming verden er fremstilt som et mans dominert miljø fordi vi har blitt stempla som nerder fordi vi liker å spille, og blir fremstilt som kvisete bebrillede idioter med lav IQ og pipstemme. Når det kommer til å skape en "positiv rolle modell for unge jenter" så er nå dette samme svada som alle andre konkuranser som går. Jenta som vinner og skal være rollemodellen er en anorektist sylfide som er redd for alt som heter næring. Skikkelig rolle modell. Sukk, er en skrudd verden. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Sitat fra siden http://www.missvideogame.com/ (om requirements): 3. You Play Video Games like its your job. Om Tatiana (en av deltakerene): Tatiana is a gamer. She plays videogames less than three hours per week - mainly Tetris and Snake on her cell phone. Noe som ikke stemmer her eller? Tatiana må ha en jobb som krever veldig lite. Og her er et annet krav til å delta: 4. Loves the beach ? Lenke til kommentar
Helgenen Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Det er nyss før jeg ombestemmer meg nå.. Og så jeg som trodde på det han sa om flott hotelrom med minibar, kanskje jug alt samma. Nei får nok heller nøye meg med å melde meg på Frøken Norge ja. Egentlig er videogames no' herk. Blir så dårlig holdning på catwalken av det så.. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Hva i all verden er det her? :!: Oi, det var jo en del norske jenter blant deltagerne der jo. Go Norge! Og "Loves the beach"? Hva faen har det med videospill å gjøre? Nei, for et latterlig prosjekt. Men... Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 15. november 2006 av Nevnarion Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Sitat 1. Must have Personality Hahahahahahahahahahahahahahaha ... hahahahahahahah. Ser det for meg. Tydeligvis er det mulig å synke lavere enn Top Model og Miss World. Følelsene mine i forhold til dette kan oppsummeres slik: Lenke til kommentar
fffuuu manchu Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Faith in humanity Før Miss Video Games llllllllll Etter Miss Video Games llllllllll Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå