Gå til innhold

Formatere Ubuntu-disk til NTFS for bruk i Windows

Gissan

Anbefalte innlegg

Hei!

Har brukt veldig mye tid på Ubuntu for tiden, og jeg føler at veldig lite fungerer ordentlig. skjermkort-driver funker ikke som vil si at ingen spill fungerer, lyden fungerer ikke. Ubuntu har veldig mange gode sider også, men siden veldig lite ikke fungerer ordentlig ønsker jeg å slette hele harddisken, og formatere den til NTFS.

Jeg kan vel ikke gjøre det i Ubuntu, siden Ubuntu kjører på disken?

Eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva slags skjermkort har du? Hva med lydkortet?

7290698[/snapback]

Nvidia GeForce Go 7600 128 MB

HDA Intel

7290701[/snapback]

Når det gjelder skjermkortet: last ned den nyeste driveren direkte fra nVIDIA. De fungerer, skjermkortet ditt er garantert støttet i 1.0-9629-driveren. Lydkortet skal også være støttet i nyere linux-kjerner. Det lønner seg å ha kompilator, headerfiler og kildekode for kjernen installert. Se etter modulen ved navn snd-hda-intel og få tak i build-essentials gjennom synaptic/apt. Når du gjør det, tror jeg at du vil komme dit du vil.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Hva slags skjermkort har du? Hva med lydkortet?

7290698[/snapback]

Nvidia GeForce Go 7600 128 MB

HDA Intel

7290701[/snapback]

Når det gjelder skjermkortet: last ned den nyeste driveren direkte fra nVIDIA. De fungerer, skjermkortet ditt er garantert støttet i 1.0-9629-driveren. Lydkortet skal også være støttet i nyere linux-kjerner. Det lønner seg å ha kompilator, headerfiler og kildekode for kjernen installert. Se etter modulen ved navn snd-hda-intel og få tak i build-essentials gjennom synaptic/apt. Når du gjør det, tror jeg at du vil komme dit du vil.

7290731[/snapback]

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=660602&hl=

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=662154&hl=

Lenke til kommentar
I den siste tråden så det ut til at du fikk lydkortet ditt til å fungere skikkelig. Da gjenstår bare skjermkortet. Men igjen, bruk heller driverne direkte fra nvidia. Dessuten, husk at du må slå av DRI. nvidia-driverne og DRI fungerer ikke sammen.

7290837[/snapback]

Anyway, Ubuntu skal vekk.. Satser heller på MCE, når den nye LG 42" er komt i hus.. :innocent:

Lenke til kommentar
I den siste tråden så det ut til at du fikk lydkortet ditt til å fungere skikkelig. Da gjenstår bare skjermkortet. Men igjen, bruk heller driverne direkte fra nvidia. Dessuten, husk at du må slå av DRI. nvidia-driverne og DRI fungerer ikke sammen.

7290837[/snapback]

Anyway, Ubuntu skal vekk.. Satser heller på MCE, når den nye LG 42" er komt i hus.. :innocent:

7290903[/snapback]

GNU/Linux med MythTV vil faktisk gjøre samme nytten som MCE, bare at du har mye større frihet enn med MCE. MCE er dyrt også. Men det er ditt valg, og hvis du vil ha MCE er det ingen som kan hindre deg i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...