Gissan Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hei! Har brukt veldig mye tid på Ubuntu for tiden, og jeg føler at veldig lite fungerer ordentlig. skjermkort-driver funker ikke som vil si at ingen spill fungerer, lyden fungerer ikke. Ubuntu har veldig mange gode sider også, men siden veldig lite ikke fungerer ordentlig ønsker jeg å slette hele harddisken, og formatere den til NTFS. Jeg kan vel ikke gjøre det i Ubuntu, siden Ubuntu kjører på disken? Eller? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hva tror du? Gjør det i Windows. Lenke til kommentar
9001 Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Du kan gjøre det i fra live CDen. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Hva slags skjermkort har du? Hva med lydkortet? Endret 15. november 2006 av stigfjel Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Hva slags skjermkort har du? Hva med lydkortet? 7290698[/snapback] Nvidia GeForce Go 7600 128 MB HDA Intel Endret 15. november 2006 av tissedam Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Hva slags skjermkort har du? Hva med lydkortet? 7290698[/snapback] Nvidia GeForce Go 7600 128 MB HDA Intel 7290701[/snapback] Når det gjelder skjermkortet: last ned den nyeste driveren direkte fra nVIDIA. De fungerer, skjermkortet ditt er garantert støttet i 1.0-9629-driveren. Lydkortet skal også være støttet i nyere linux-kjerner. Det lønner seg å ha kompilator, headerfiler og kildekode for kjernen installert. Se etter modulen ved navn snd-hda-intel og få tak i build-essentials gjennom synaptic/apt. Når du gjør det, tror jeg at du vil komme dit du vil. Endret 15. november 2006 av stigfjel Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Hva slags skjermkort har du? Hva med lydkortet? 7290698[/snapback] Nvidia GeForce Go 7600 128 MB HDA Intel 7290701[/snapback] Når det gjelder skjermkortet: last ned den nyeste driveren direkte fra nVIDIA. De fungerer, skjermkortet ditt er garantert støttet i 1.0-9629-driveren. Lydkortet skal også være støttet i nyere linux-kjerner. Det lønner seg å ha kompilator, headerfiler og kildekode for kjernen installert. Se etter modulen ved navn snd-hda-intel og få tak i build-essentials gjennom synaptic/apt. Når du gjør det, tror jeg at du vil komme dit du vil. 7290731[/snapback] https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=660602&hl= https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=662154&hl= Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 I den siste tråden så det ut til at du fikk lydkortet ditt til å fungere skikkelig. Da gjenstår bare skjermkortet. Men igjen, bruk heller driverne direkte fra nvidia. Dessuten, husk at du må slå av DRI. nvidia-driverne og DRI fungerer ikke sammen. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 I den siste tråden så det ut til at du fikk lydkortet ditt til å fungere skikkelig. Da gjenstår bare skjermkortet. Men igjen, bruk heller driverne direkte fra nvidia. Dessuten, husk at du må slå av DRI. nvidia-driverne og DRI fungerer ikke sammen. 7290837[/snapback] Anyway, Ubuntu skal vekk.. Satser heller på MCE, når den nye LG 42" er komt i hus.. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 I den siste tråden så det ut til at du fikk lydkortet ditt til å fungere skikkelig. Da gjenstår bare skjermkortet. Men igjen, bruk heller driverne direkte fra nvidia. Dessuten, husk at du må slå av DRI. nvidia-driverne og DRI fungerer ikke sammen. 7290837[/snapback] Anyway, Ubuntu skal vekk.. Satser heller på MCE, når den nye LG 42" er komt i hus.. 7290903[/snapback] GNU/Linux med MythTV vil faktisk gjøre samme nytten som MCE, bare at du har mye større frihet enn med MCE. MCE er dyrt også. Men det er ditt valg, og hvis du vil ha MCE er det ingen som kan hindre deg i det. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Siden jeg har hatt Ubuntu i rundt 3-4 måneder nå, begynner jeg å forstå hvor mye styr det faktisk er, og hvor mye som ikke fungerer. MCE er allerede kjøpt. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Ser ut som at du kanskje hadde hatt mer hell med en annen linux-distro. Selv bruker jeg Slackware, og der har jeg fått til alt jeg vil få til. FreeBSD har jeg også fått til å fungere bra. Men det ser ut til at du har tatt et valg, og det må være greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå