Goliath Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Jeg holder på å lage en demoside her: http://skredderstua.itstudent.net I FF, ser lenkene ut som slik de skal men i IE, er de plain blå. Hoover fungerer derimot i begge nettlesere. Jeg får absolutt ikke endret utseende på lenkene i IE. Jeg ønsker å ha dem slik de er i FF. En annen ting, er footeren. Jeg har endret footer.php og overkrevet filen på serven men det skjer ingen endring. Jeg har slettet temp., cache osv. men fortsatt så er den ikke endret. Hvis det er problem hos meg, kan noe bekrefte at footeren viser: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <div id="footer"> <p> © <?php echo(date('Y')); ?> Skredderstua Kulturbarnehage | <a href="http://skredderstua.itstudent.net/wp-admin/">Administrasjon</a> </p> </div> </div> </body> </html> Style.css Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor /* Original Theme Name: Bonsai-Grafixx Original Theme URI: http://www.design-grafixx.de Original Description: A Wordpress Theme by Alice Original Author: Alice Original Author URI: http://www.alice-grafixx.de Original Version: 1.1 */ body { margin-top: 10px; font: normal 10pt verdana, tahoma, arial, sans-serif; text-align: center; color: #646659; background-color: #80C8FE; } /* Layout =============================== */ #ram { background: url('images/hg.jpg'); margin: 0px auto; text-align: left; width: 740px; } #name { background: url('images/name.jpg') no-repeat; height: 100px; } .titel h1{ color: #fff; text-align: left; font-family: Tahoma; font-weight: bold; letter-spacing: 2px; font-size: 14pt; background: transparent; margin: 0px; line-height: 29px; } .titel { padding-left: 24px; text-align: center; margin-top: 20px; float: left; } .top { width: 370px; margin-top: 10px; text-align: right; float: right; } #header { background: url('images/header.jpg') no-repeat; height: 171px; clear: both; } #mitte { background: url('') no-repeat; height: 41px; display:none; } .search { padding-top: 15px; padding-right: 25px;} *[class="search"]{ padding-top: 16px; padding-right: 26px;} .topmenu { padding-top: 3px; padding-left: 16px;} *[class="topmenu"]{ padding-top: 3px; padding-left: 18px;} form#searchform { margin: 0;} /* Wichtig behebt IE bug */ #navi { margin-left: 0px; margin-top: 15px; width: 140px; } .menu { float: left; width: 140px; margin-left: 8px; } *[class="menu"]{ float: left; width: 140px; margin-left: 16px; } #content { padding-bottom: 0px; padding-right: 16px; padding-left: 0px; padding-top: 15px; width: 550px; float: right; } #footer { background: url('images/footer.jpg') no-repeat; height: 65px; text-align: center; font-weight: bold; line-height: 53px; color: gray; clear: both; } /* Links =============================== */ #footer A, #footer A:visited { color: gray; font-weight: bold; text-decoration: none;} #footer A:hover, #footer A:active { color: gray; text-decoration: none;} /* Farge på lenker i innlegg ubesøkt */ A:link { color: red; font-weight:normal; text-decoration:none;} /* Farge på lenker i innlegg besøkt */ A:visited {color: #646659; font-weight:normal; text-decoration:none;} /* Farge på lenker i innlegg når musepekteren er over */ A:hover, A:active {color: #000; font-weight:normal; text-decoration:none;} /* Farge på innleggstittel ubesøkt */ h2 A:link { font-size: 16pt; color: black; font-weight:bold; margin: 0; } /* Farge på innleggstittel besøkt */ h2 A:visited { font-size: 16pt; color: #cccccc; font-weight:bold; margin: 0;} /* Farge på innleggstittel når musepekteren er over */ h2 A:hover, h2 A:active { font-size: 16pt; color: black; font-weight:bold; margin: 0;} /* Menu oben =============================== */ ul#navitop { list-style-type: none; padding: 0; margin: 0; } ul#navitop li{ float: left; background-color: #9F9F97; border: 2px solid #000; margin: 5px; } #navitop a{ font: bold 10pt tahoma,verdana, arial, sans-serif; float: left; display: block; color: #fff; text-decoration: none; padding: 3px 7px 3px 7px; } #navitop a:hover { background: #fff; color: #000;} /* Menu =============================== */ #navi h1{ border: none; border-width: 3px 3px 3px 3px; background: white url('images/head.jpg') no-repeat; text-transform:uppercase; color: red; text-align: left; font: bold 10pt tahoma,verdana, arial, sans-serif; letter-spacing: 1px; margin : 0px; padding-left: 4px; line-height: 20px; } .navi ul{ list-style: none; padding: 0; margin: 0; } .navi li A { height: 16px; display: block; padding: 0; margin: 0 0 0px; padding: 2px 0 0 20px; border: none; border-width: 0px 2px 2px 0px; text-align: left; } .navi li A:link, .navi li A:visited { padding-right: 2px; padding-left: 4px; color: black; font-weight: bold; display: block; text-decoration: none; border-width: 3px; border-left: none; border-right: none; background-color: white; } .navi li A:hover { cursor: none; color: blue; background-color: white; text-decoration: none } .navi li A:active { padding-right: 2px; padding-left: 4px; color: #000; display: block; font-weight: bold; text-decoration: none; border-left: 0px; border-right: 0px; background-color: #fff; } /* Content =============================== */ h1 { border-bottom: #fff solid 0px; background-color: #fff; text-transform:uppercase; font: bold 9pt tahoma,verdana, arial, sans-serif; color: #636557; text-align: left; letter-spacing: 2px; margin : 0px; padding-left: 2px; line-height: 18px; } h2 { font-size:13px; font-weight:bold; color: #636557; margin: 0; padding-bottom: 8px;} h3 { font-size:12px; color: #636557;} h4 { font-size: 27pt; color: #fee6f9; margin: 0;} #comments, #postcomment {font-size:14px; color: #636557;} /*Kommentarfeltet*/ .kommentar{ border: 3px solid #000; background-color: #9F9F97; padding: 5px; color: #fff; } /*Kommentar av, dato og tid tekst i kommentarboks*/ .cite { font-weight: bold; text-decoration:none} /*Innlegg*/ .post { font: bold 11pt verdana, arial, sans-serif; color: #636557; border: 3px solid #000; background-color: white; padding: 8px; letter-spacing:1px; text-align:left; margin-bottom: 12px; } /**/ .post-com { font: bold 9pt verdana, arial, sans-serif; color: #636557; background-color: white; letter-spacing:1px; text-align: right; } /*Tekst i innlegget*/ .entry { font: bold 10pt verdana, arial, sans-serif; color: #000; letter-spacing: 0px; margin: 0; } /*Innleggdato og kategori*/ .time { color: red; font-size: 8pt; letter-spacing:1px; text-align: right; padding-top: 5px; border-top:1px solid #fff; } /*Navigasjonssider*/ .page { font: bold 11pt verdana, arial, sans-serif; color: #636557; border: none; background-color: white; padding: 8px; letter-spacing:1px; text-align:left; } /**/ .themes { font: normal 10pt tahoma, verdana, arial, sans-serif; color: #636557; text-transform:capitalize; background-color: #9F9F97; width: 120px; align: left; } /**/ .comment { font: normal 10pt tahoma, verdana, arial, sans-serif; text-align: center; color: #636557; background-color: #9F9F97; border: 2px solid #000; height: 15px; } /* form =============================== */ /**/ .searchs { font: bold 10pt tahoma, verdana, arial, sans-serif; color: #fff; background: #9F9F97; border: 2px solid #000; margin-left: 4px; height: 22px; margin: 0; padding: 0; } /**/ #s { border: 2px solid #000; background: #9F9F97; color: #fff;} /*Knappen for å legge inn kommentar*/ .sub { font: bold 10pt tahoma, verdana, arial, sans-serif; color: #fff; margin-left: 1px; background: gray; border: 2px solid #000; height: 22px; } /*Selve kommentarboksen*/ .textarea { font: normal 10pt tahoma, verdana, arial, sans-serif; background: white; border: 2px solid #000; color: #000; width: 550px; height: 70px; } /**/ .input { font: normal 10pt tahoma, verdana, arial, sans-serif; background: #9F9F97; border: 2px solid #000; color: #000; width: 280px; height: 18px; } /* Kalender =============================== */ #calendar { margin: 0; position: inherit } #wp-calendar caption { color: red; font-size: 10pt; font-weight: bold; text-align: left; margin: 0; padding: 1px; line-height: 20px; background: white; border: none; border-width: 3px 3px 2px 3px; } #wp-calendar { margin: 0; font-size: 7pt; background-color: white; border: none; border-width: 0px 3px 2px 3px; text-align: center; padding: 0px 1px 1px 1px; empty-cells: show; width: 100%; color: #fff; } #wp-calendar #next a { text-align: right; padding-right: 8px; color: #fff; } /*Farge på forrige måned*/ #wp-calendar #prev a { text-align: left; padding-left: 8px; color: black; } #wp-calendar a { display: block; text-decoration: none; color: #646659;} /*Farge på forrige måned hover*/ #wp-calendar a:hover { color: white; background: none} #wp-calendar caption a, #wp-calendar caption a:hover { color: #fff;} /*Kalenderdato*/ #wp-calendar td { color: black; letter-spacing: normal; padding: 0px; text-align: center; } #wp-calendar td.pad:hover { color: #fff; background: none;} /*Valgt datofarge og hover*/ #wp-calendar td:hover, #wp-calendar #today { color: #fff; background: black;} /*Tittel kalender */ #wp-calendar th { font-style: normal; text-transform: capitalize; color: black;} #wp-calendar .today { font-weight: bold; } Takk for all hjelp! Endret 5. september 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 ser riktig ut hos meg. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 (endret) hva ser riktig ut? Lenkene i IE og FF eller footer? Endret 15. november 2006 av Zande Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Nå er footer fikset. Av en eller annen merkelig grunn, har ikke filen på ftp-serveren blitt oppdatert selv om det virket sånn når jeg åpnet filen. Anyways.. Da gjenstår bare lenkene, hvordan får jeg dem identisk med FF sin utseende? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Ingen som vet hvordan man fikset lenkene slik at de ser rikitg ut i IE? Lenke til kommentar
PT Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Wild guess heelt ut av det blå (faktisk ): prøvd med liten a? Ser ikke helt hvorfor du vil bruke A:link istedenfor a:link. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Det er ikke noe feil med selve koden din, men det er nødt til å være noe galt med selve formateringen av den. Prøvde å fjerne tabulatorer og sette koden under hverandre med egenskapene og deres verdier på linjer for seg selv, og da var alt fint; ... A:hover, A:active {color: #000; font-weight:normal; text-decoration:none;} h2 a { font-size: 16pt; color: #000; font-weight:bold; margin: 0; } h2 a:visited { font-size: 16pt; color: #CCC; font-weight:bold; margin: 0; } h2 a:hover, h2 a:active { font-size: 16pt; color: black; font-weight: bold; margin: 0; } /* Menu oben ... Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Endret det men det løste desverre ingenting Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor /* Links =============================== */ #footer A, #footer A:visited { color: gray; font-weight: bold; text-decoration: none; } #footer A:hover, #footer A:active { color: gray; text-decoration: none; } /* Farge på lenker i innlegg ubesøkt */ A:link { color: red; font-weight:normal; text-decoration:none; } /* Farge på lenker i innlegg besøkt */ A:visited { color: #646659; font-weight:normal; text-decoration:none; } /* Farge på lenker i innlegg når musepekteren er over */ A:hover, A:active { color: #000; font-weight:normal; text-decoration:none; } /* Farge på innleggstittel ubesøkt */ h2 A:link { font-size: 16pt; color: black; font-weight:bold; margin: 0; } /* Farge på innleggstittel besøkt */ h2 A:visited { font-size: 16pt; color: #cccccc; font-weight:bold; margin: 0; } /* Farge på innleggstittel når musepekteren er over */ h2 A:hover, h2 A:active { font-size: 16pt; color: black; font-weight:bold; margin: 0; } /* Menu oben =============================== */ Endret 18. november 2006 av Zande Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Har du prøvd å bare erstatte koden din med den jeg limte inn her, istedenfor å skrive den litt om slik du har gjort? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Det ser faktisk ut som det fungerte med din kode Berg (http://skredderstua.itstudent.net/) ..er det forresten mulig å fjerne understreken i IE? Kan du fortelle meg hva som var galt, slik at jeg vet det til neste gang? Tusen takk! Endret 19. november 2006 av Zande Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Ikke vet jeg. Hvilket program bruker du for å skrive CSS? Understreken i IE bør vel kunne fjernes med text-decoration: none; på a:hover? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Jeg bruker Notepad++ ..finnes det noe "bedre"? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Er mange programmer der ute. Notepad++ skal vel være helt kurant slik jeg har forstått det. Bruker Notepad2 selv. Vet ikke hva som er greia, jeg. Kan hende jeg gjorde noen endringer i koden som jeg ikke tenkte noe særlig over, du får sammenligne litt... Er forresten mange kodelinjer å spare på å si a istedenfor a:link, da setter du generelle regler for a, og du slipper å f.eks. definere font-weight: bold; for alle tilstandene. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 ok! Takk for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå