lokeland Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hadde egentlig installert Ubuntu, men siden Windows sluttet å virke må jeg begynne på nytt igjen. Hadde uansett ikke gjort no særlig i Ubuntu. Nå har jeg snust litt mer på Kubuntu og lurer på om det er å foretrekke? Kunne vært interessant med KDE istedenfor GNOME.. Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Begge har sine klare styrker. KDE har funksjonalitet som GNOME kan se langt etter mens GNOME har rykket ifra KDE når det gjelder designet på programmene, Dette fører til at GNOME kanskje er enklere å bruke, men vis du ikke er blant de som får hetta av masse muligheter på en gang kan KDE være midt i blinken, grunnen til at jeg gikk bort fra KDE for ikke lenge siden er mest at Ubuntu er best tilpasset GNOME. Men jeg kommer nok tilbake til KDE straks det er en fungerende versjon av KDE4 Er jo også fult mulig å innstalere begge på en gang. Har du innstalert Ubuntu kan du innstalere pakken kubuntu-desktop så velge mellom KDE og GNOME når du logger inn. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Har du noen spesifike forskjeller? Synes GNOME ligna for mye på Windows. Vil bort fra det og ønsker stor frihet til å få Linux til å se ut som jeg vil. Fleksibiliteten på det punktet er en av de tinga som fikk meg til å snuse på Linux første gang. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Har du noen spesifike forskjeller?Synes GNOME ligna for mye på Windows. Vil bort fra det og ønsker stor frihet til å få Linux til å se ut som jeg vil. Fleksibiliteten på det punktet er en av de tinga som fikk meg til å snuse på Linux første gang. 7291945[/snapback] Hvis du mener Gnome ligner på Windows, har ikke du sett Kde... Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Hva mente du med det? Lenke til kommentar
Solow Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hva mente du med det? 7292982[/snapback] KDE ligner grafisk mer på windows enn gnome. btw: Hva hadde valget mellom Ubuntu og Kubuntu med at windows sluttet å virke? Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hva mente du med det? 7292982[/snapback] KDE ligner grafisk mer på windows enn gnome. btw: Hva hadde valget mellom Ubuntu og Kubuntu med at windows sluttet å virke? 7293086[/snapback] Nå har både Gnome og KDE flere valgmuligheter(spesielt KDE) som lett kan ta deg vekk fra Windows Looken, den er bare default... Lenke til kommentar
wil Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Vet ikke helt jeg, men det skal vel være overkommelig og f. eks installere KDE på Ubuntu også, så får du jo se selv. Da har du jo både GNOME og KDE inne. Hvordan du gjør det i Ubuntu vet jeg ærlig talt ikke. Foretrekker GNOME selv jeg da. Faktisk så har ikke den nye GNOME. Altså 2.16 noe dårlig design synes jeg. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Er jo også fult mulig å innstalere begge på en gang. Har du innstalert Ubuntu kan du innstalere pakken kubuntu-desktop så velge mellom KDE og GNOME når du logger inn. 7289753[/snapback] Vet ikke helt jeg, men det skal vel være overkommelig og f. eks installere KDE på Ubuntu også, så får du jo se selv. Da har du jo både GNOME og KDE inne. Hvordan du gjør det i Ubuntu vet jeg ærlig talt ikke. Foretrekker GNOME selv jeg da.Faktisk så har ikke den nye GNOME. Altså 2.16 noe dårlig design synes jeg. 7293795[/snapback] Skal da ikke være noen design forskjeller mellom de forskjellige Gnome versjonene? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Hva mente du med det? 7292982[/snapback] Gnome er den desktopen som ikke ligner Windows, den har noen ting fra windows, eller ligner Gnome mest på Mac OS 9... Så hvis du ikke vil ha en desktop som ligner Windows, ligg unna Kde... Endret 15. november 2006 av roberth1990 Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Vet ikke helt jeg, men det skal vel være overkommelig og f. eks installere KDE på Ubuntu også, så får du jo se selv. Da har du jo både GNOME og KDE inne. Hvordan du gjør det i Ubuntu vet jeg ærlig talt ikke. Foretrekker GNOME selv jeg da.Faktisk så har ikke den nye GNOME. Altså 2.16 noe dårlig design synes jeg. 7293795[/snapback] Har du installert ubuntu fra cd og vil ha KDE:sudo apt-get install kubuntu-desktop Har du installert kubuntu fra cd og vill ha GNOME: sudo apt-get install ubuntu-desktop Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Mental: Joda. Greit det der, men jeg tenkte at trådstarter kanskje kunne installere KDE på Ubuntu. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Mental: Joda. Greit det der, men jeg tenkte at trådstarter kanskje kunne installere KDE på Ubuntu.7294905[/snapback] Hva mener du? Du sa at du ikke visste hvordan du/han kan installere KDE i ubuntu. Jeg ville bare legge til hvordan du/han kan gjøre det. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Blir mer og mer forvirra, men greit nok. Skrivebords-"styling" trenger jeg litt hjelp til isåfall. Kan gå for Ubuntu igjen, men ønsker en litt OS-X Tiget-aktiv look om noen skjønner? Tenkte på å installere Beryl også. Hvilke valgmuligheter gir det meg? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Blir mer og mer forvirra, men greit nok.Skrivebords-"styling" trenger jeg litt hjelp til isåfall. Kan gå for Ubuntu igjen, men ønsker en litt OS-X Tiget-aktiv look om noen skjønner? Tenkte på å installere Beryl også. Hvilke valgmuligheter gir det meg? 7295669[/snapback] http://www.taimila.com/ubuntuosx.php - Slik får du Ubuntu til å ligne på OS X Hvilket grafikk kort har du? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Beryl gir kun overfladiske funksjoner for å impe kompiser Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Beryl gir kun overfladiske funksjoner for å impe kompiser 7295684[/snapback] Hva er det du skal fram til? Beryl gir deg mange nyttige effekter som kan effektivisere pruduktiviteten din... ikke bare eye candy Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Har et GF 6600GT så Beryl skal vel kunne kjøres? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Har et GF 6600GT så Beryl skal vel kunne kjøres? 7295770[/snapback] Kjører kjempe bra, her er guide: http://linux1.no/forum/viewtopic.php?t=4783 Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Bra guide det der ja.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå