Gå til innhold

Nye hovedkortet og prosessoren får grafikkortet til å kræsje

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd og kjøre test på det, og med direct 3d og direct draw accleration skrudd av funker det helt fint (jeg kan til og med teste direct draw og får beskjed om at det funker bra). Når jeg skrur det på igjen og prøver og starte dx testen, så starter maskina på nytt før programmet kommer skikkelig i gang. Når jeg starter det på nytt etter omstart før jeg spørsmål om jeg vil hoppe over direct draw, siden det lagde en feil forrige gang, jeg trykker ja og prøver på nytt og teste direct draw. Denne gangen starter maskina seg på nytt.

Det er klart at problemet må ha noe med samspillet mellom direct x og grafikkortdriverne mine, men hva skal jeg gjøre?! (bytte os er egentlig ikke ett alterntiv, jeg har blitt alt for avhengig av xp).

Lenke til kommentar

Har du noen gang fått en blåskjerm som kommer med følgende overskrift: "Infinite Loop In NV4_DISP"? Det er denne blåskjermen som leder til "Unable to complete drawing operation". Jeg har fått dette faenskapet flere ganger, særlig under koding av DivX. Løsningen for meg (selv om det fungerte for meg, er det ikke sikkert at det fungerer for andre) bestod av følgende 3 ting:

1. Installere de nyeste AGP-driverene til VIA (4.10). Denne er nå inkludert i den nyeste 4-1 (4.36)

2. Installere "RX55 Register Memory Patch" fra VIA

3. Oppgradere til versjon 23.11 av Det4 drivere (hadde 22.40)

Jeg kjører WinXP, og har en Athlon "C" 1GHz@1,49GHz, Abit KT7A-RAID og et Gainward CardExpert GeForce2 Pro m/64 MB DDR RAM.

Men siden du ikke har et VIA-basert hovedkort, så mener jeg at feilen ligger i Det4-driverne dine.

Det er bevist at NVidia har ofret stabilitet og kompabilitet framfor rå ytelse i de nyere driverne, noe som gjør at slike feil som dette stadig dukker opp hos folk.

Det med at faenskapet forsvinner når du skrur ned grafikk-akselerasjonen, er Microsoft sin måte å fikse dette på. Men i lengden er dette uholdbart.

Prøv versjon 21.81 eller eldre (så langt ned det går med WinXP og GF3).

Det hører også med til historien at flesteparten av de folkene som har hatt feil av denne typen, faktisk har hatt en eller annen versjon av SB Live! installert...

Jeg skal kjøpe meg ATI Radeon 8500.

Lenke til kommentar

Orket ikke å lese alle svarene, kan være at noen har sagt dette før....

Det du kan gjøre er å rive ut alle kort (bortsett fra skjermkort, selvfølgelig :smile: og sjekke om det funker da. Det kan være problemer med IRQ rutinga, i og med at du fikk samme problemet med 2 forskjellige skjermkort.

ISDN korta er standard problemkilde.

Og: Standardsvaret med å formatere harddisk virker på meg som noe overkill! I Win9x er det ofte nok å fjerne windows mappa, og win2k gjør dette selv hvis du installerer på nytt over en gammel installasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...