AI Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Hat RMA et et deffekt kort hos Komplett, fikk faktura der det står 103,- for frakt. Ser at de heller ikke har sendt nytt kort for det deffekte de sendte til meg. Er det meningen at kunden skal betale frakt når man må sendte defekt produkt til leverandør og få tilsendt nytt? Endret 15. november 2006 av darkness| Lenke til kommentar
Changis Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 ja, det stemmer det, kunden er ansvarlig for aa betale frakten han/hun sender inn en vare til reklamasjon/garanti, men de fleste refunderer dette etter de har mottatt varen. tatt fra forbrukerportalen.no: Spørsmål: Jeg har kjøpt en datamaskin via et internettfirma i Norge. Nå har den gått i stykker og jeg må sende den til reparasjon. Jeg måtte først fylle ut et skjema, og så sende maskinen til en adresse i Belgia. Dersom de finner ut at det går på garantien, så skulle jeg ikke betale for frakt og reparasjon. Frakten ville da bli refundert. Hvis dette ikke dekkes av garantien, må jeg betale alt selv. Kan de kreve at jeg må betale frakt til Belgia? Svar: Siden internettfirmaet er lokalisert i Norge, plikter selger å ta imot varer som det reklameres på. Du skal ikke ha utlegg med forsendelsen til Belgia. Du er bare ansvarlig for frakt frem til internettfirmaet i Norge. Hvis det er en feil etter forbrukerkjøpsloven, kan du kreve å få erstattet fraktkostnadene frem til internettfirmaet også. Dersom det viser seg at det er en feil som du kan lastes for, må du regne med å betale kostnadene selv. det er grunnleggende samme problemstilling som din... (untatt at du maa sende til belgia ) Lenke til kommentar
Sceolan Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Som det blir nevnt så får du vanligvis refundert beløpet for returfrakten, men ikke helt uten videre. Må vel spørre om det, så får du beskjed om å sende inn kopi av kvittering på frakten. Lenke til kommentar
AI Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Takk for opplysningen. Ringte for sikkerhets skyld, der sa de jeg må betale kunn porto til dem og ikke da de sender nytt tilbake. Men lurte nå litt da det komm på lager 14/11 og ikke er sendt ennå Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Emnefeltet er endret, fordi det var alt for mye bruk av store bokstaver. Vennligst begrens dette neste gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå