Gå til innhold

Betale fra for defekt kort innsendt til Komplett?


AI

Anbefalte innlegg

Hat RMA et et deffekt kort hos Komplett, fikk faktura der det står 103,- for frakt. Ser at de heller ikke har sendt nytt kort for det deffekte de sendte til meg. Er det meningen at kunden skal betale frakt når man må sendte defekt produkt til leverandør og få tilsendt nytt? :hmm:

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, det stemmer det, kunden er ansvarlig for aa betale frakten han/hun sender inn en vare til reklamasjon/garanti, men de fleste refunderer dette etter de har mottatt varen.

 

tatt fra forbrukerportalen.no:

 

Spørsmål:

 

Jeg har kjøpt en datamaskin via et internettfirma i Norge. Nå har den gått i stykker og jeg må sende den til reparasjon. Jeg måtte først fylle ut et skjema, og så sende maskinen til en adresse i Belgia. Dersom de finner ut at det går på garantien, så skulle jeg ikke betale for frakt og reparasjon. Frakten ville da bli refundert. Hvis dette ikke dekkes av garantien, må jeg betale alt selv. Kan de kreve at jeg må betale frakt til Belgia?

 

Svar:

 

Siden internettfirmaet er lokalisert i Norge, plikter selger å ta imot varer som det reklameres på. Du skal ikke ha utlegg med forsendelsen til Belgia. Du er bare ansvarlig for frakt frem til internettfirmaet i Norge. Hvis det er en feil etter forbrukerkjøpsloven, kan du kreve å få erstattet fraktkostnadene frem til internettfirmaet også. Dersom det viser seg at det er en feil som du kan lastes for, må du regne med å betale kostnadene selv.

 

det er grunnleggende samme problemstilling som din... (untatt at du maa sende til belgia ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...