olsen1 Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Når jeg tar på pcen så kommer bare NTLDR mangler.. jeg har ikke xp på noen av hardiskene, men når jeg har xp cd i cd rommen så kommer NTLDR mangler igjen. Lenke til kommentar
Qwark Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Ta å sjekke at kablene til hardiskene står skikkelig på plass, eg har fått dene feilen når strømkabelen til hardisken min ikke har vært skikkelig plugget inn. Sjekk også i bios om du finner hardisken der. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Jeg får alltid den når dama har glemt usb-penn eller mp3-spiller i PC'n min. Er det første installasjon siden du ikke har XP på noen av diskene ? Lenke til kommentar
Fresh-T Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 .. jeg har ikke xp på noen av hardiskene.,. 7289295[/snapback] Ikke rart NT loader mangler her. Du prøver sikker å boote fra harddisk. Trykk "Bootscreen" når du starter pcen (bruker ofte å være F12, står på skjermen under oppstart). Velg så å boote fra CDrom.... En annen måte er å gå inn i bios og endre bootrekkefølgen. Da CDrom øverst. Lenke til kommentar
Fresh-T Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Jeg får alltid den når dama har glemt usb-penn eller mp3-spiller i PC'n min.Er det første installasjon siden du ikke har XP på noen av diskene ? 7291032[/snapback] Endrer du bootrekkefølgen i bios slik at harddisk ligger øverst, slipper du dette. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Hvis du får en slik feilmelding under oppstart, betyr det at en av disse filene mangler eller er korrupte. For å løse problemet må disse filene legges inn på nytt før Windows kan startes som normalt. Hvis du kjører FAT32 filsystem er det veldig enkelt. Kjører du NTFS er det litt mer jobb NTFS 1. Sett inn og boot fra WindowsXP CD-en. 2. Ved det første R=Repair valget, trykk R tasten. 3. Velg hvilken installasjon av Windows du vil reparere. Vanligvis er dette nr. 1 4. Legg inn administrator passord når du blir bedt om det. 5. Skriv inn følgende kommandoer (der X er cd-rom stasjonen din): COPY X:\i386\NTLDR C\: COPY X:\i386\NTDETECT.COM C:\ 6. Ta ut Windows XP CD-en, og skriv inn exit etterfulgt av Enter. FAT32 1. Boot opp med en Win98 floppy. 2. Kopier NTLDR eller NTDETECT.COM fra i386 katalogen til root på C:\ drevet. Lenke til kommentar
dude345 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) F*en.. Jeg har det problemet nå... Jeg har gjort det som har blitt sagt her! Har boota windows xp cden, har trykket på R (eller E som er hos meg), også på 1 og har skrevet inn "copy e:\i386\ntldr c:\", og jeg fikk kopiert/erstatet filen og gjorde det samme med "ntdetect.com" filen og fikk kopiert den også... har også tatt "fixboot"... MEN det samme faenskapet kom tilbake "NTLDR fil mangler" etter jeg restarta maskinen etter å ha skrevet in "exit" og enter etter på... Det hele skjedde fordi jeg satt inn et IDE kort for HD og CD-ROMer. Det funka, fikk instalert driveren sånn at HD virka (Min HD nr.2, ikke den med operativsystemet).. Så jaja tenkte jeg dette går bra osv osv. Etter noen timer senere etter jeg hadde gått vekk fra pcen så hadde det automatisk kommet seg der det står "jævel fil mangler" .. Så nå spør jeg etter god hjelp hva jeg må gjøre?! Jeg hadde aldri kommet borti problemet før så jeg tenkte jeg kunne formatere maskinen like greit, men det virka jo ikke etter som det viste seg ... Foresten, når jeg drev å restartet maskinen stod det at det IDE kortet funket bra og klarte å lese den andre HD bra, virka det som... men men, uansett... Og ja, jeg har det rikktig i BIOSen åssen bootingen er i rekkefølge osv... Så den som klarer å hjelpe meg har reddet dagen min!! for nå vet jeg ikke hva mer jeg kan gjøre. Kan det ha noe med RAMen å gjøre?... sjekka også "enable c:\" der stod det at jeg kan mangle "startverdinøkkelen" og "controlset-nøkkel", sikker noe med det..? Endret 21. november 2006 av dude345 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå