Gå til innhold

Kraftig ferdigpc m/skjerm 7000kr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kan det, men som sagt det du kanskje burde vurdere er å sette opp hva du har - dermed kanskje du ikke trenger alt nytt allikevel. ettersom du har en 939, som er helt grei, kanskje å sette på en annen kjøler. hovedkortet ditt støtter sli, greit å bruke begge slotene en dag! strømforsyninga di, kan begynne å bli for liten, ram som sagt kan hende du trenger mer av.

kabinettet ditt, jeg vet ikke hva du har fra før. skjerm kan alltids være noe du trengerr, kan hende du vil bytte ut den gamle CRT din?

iallefall det går ann å bygge på den du har vis du har erfaringer med å bygge - derimot billigere for deg og lettere.

vis du har lyst på en helt ny, og vil bytte ut den gamle, greit ja du vil kanskje slippe å skru så mye, men det blir absolutt verdt det etterpå, men de delene du har fra før finnes forsatt på markedet, og kan forsatt kjøres.

ehm hva har du tenkt å bruke pcen til? gaming? vanlig skole/jobb? osv?

Lenke til kommentar

Ikke lett å få til en god PC til den prisen inklusive skjerm.

Trolig er en Dell Dimension E521 noe av det beste som kan fåes til under kr 7 000,-. Vet at mange ikke liker Dell, men tror få slår spesifikasjonene.

AMD A64 3800+

1 GB Minne (DDR2)

nVidia GeForce 7300 TurboCache

250 GB S-ATA harddisk

DVD-brenner

Windows XP MCE

17'' Skjerm

Pris inklusive frakt, mva etc er kr 6 890,-. Og dette er faktisk en oppgraderbar løsning.

Andre alternativer er:

Komplett Student A5. Dårligere CPU og grafikkløsning, bedre skjerm og support.

Netshop PC-bygger AMD. Svakere CPU, bare 512MB minne, mindre HD, bedre skjerm.

Alle løsningene bruker AM2 HK, slik at oppgradering bør være mulig. Husk at på de to siste kommer frakt i tillegg (trolig ca 300 kr).

Finnes sikkert flere alternativer, men dette er tre som jeg ville ha vurdert.

Edit: Ellers er kvase sitt forslag bra, men det blir fort 1500 - 2000 kr over budsjettet ditt. I og med at det er andre du skal finne løsning for, regner jeg med at de faktisk vil trenge OS. Og skjermkort alla GF 7300 eller ATI X1300 er det maksimale man kan få til denne prisen.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Takk! Se nå snakker vi ja!

Likte Dell Dimension E521 forslaget veldig godt!

Viste ikke Dell hadde så gode priser!

Så hvis dt ikke dukker opp noe så kjører vi Dell! :D

Eneste er skjermkortet, men det kan oppgraderes ved behov...

Ser det er mye ny teknologi i dette skjermkortet da... CineFX 4.0, Intellisample 4.0, TurboCache Technology, 90Nm osv..

Hvordan yter dette sammenlignet med et 6600Gt? Minner om at den har ingen av disse nye facilitetene her! :)

Takk!...

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar
Takk! Se nå snakker vi ja!

Likte Dell Dimension E521 forslaget veldig godt!

Viste ikke Dell hadde så gode priser!

Så hvis dt ikke dukker opp noe så kjører vi Dell! :D

Eneste er skjermkortet, men det kan oppgraderes ved behov...

Ser det er mye ny teknologi i dette skjermkortet da... CineFX 4.0, Intellisample 4.0, TurboCache Technology, 90Nm osv..

Hvordan yter dette sammenlignet med et 6600Gt? Minner om at den har ingen av disse nye facilitetene her! :)

Takk!...

7321824[/snapback]

Dell har bra priser når man velger vekk alt dillet (support, service etc), og utnytter eventuelle rabatter.

GF 7300 leveres i to versjoner (GT og GS), og jeg aner ikke hvilket som er brukt her (trolig GS versjonen). Begge yter mindre enn GF 6600 GT. X1300 Pro er nok et litt bedre skjermkort, men da bikker man 7000 grensa. Komplett sin har innebygd skjermkort, og Netshop sin GF 7300 GT (som er hakket bedre enn X1300 Pro). Skal Netshop sin løsning ha 1 GB RAM så blir prisen fort 7 500 kr inkl frakt.

Men uansett er ikke dette skjermkort for spill som krever litt mer av kraft. Men skal man ha noe som er brukbart på dette området må man opp i GF 7600 GS eller bedre, og da er man fort over kr 8 000,-.

Personlig så er jeg av den oppfatning av at det er i sjiktet mellom kr 8 000 - 9 000 man trolig får de beste pris/ytelse kombinasjonene dersom man skal ha en PC for allroundbruk (inklusive moderat spilling), men jeg er klar over at alle vil ikke/kan ikke gå til det prissjiktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...