Gå til innhold

Reciever samt høytalere, rimelig?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt på å gjøre om gutterommet til et bedre oppholdssted for meg selv og venner. Vurderer derfor å kjøpe meg et anlegg.

Noen som har erfaringer til forsterker og evt. utstyr som ikke er sårt for en smal lommebok?

Bare å komme med forslag til høytalere også.

Alt i alt vil jeg helst holde meg innenfor 4000-5000. Trenger ikke å riste i hele huset for å si det sånn, rommet er bare på 13(-) kvadratmeter eller no.

Noen tips? :)

-

Martin

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen.

Da har jeg letet litt rundt, og vil gjerne ha litt tilbakemeldinger på settet jeg har satt opp foreløpig:

Høytalere:

Proson Conquest 6030

Dynavoice F6 Har hørt mye bra om disse...:hmm:

Reciever:

Pioneer VSX-916-K

evt. Yamaha EF NS-555 (men vil helst ikke gå så dyrt)

Husk at jeg ikke vet noe om dette, så forventer ikke stort. Hører sikkert ikke forskjell på høyttaler til 2000 og noen til 10000.

Men hvordan tror dere dette fungerer?

Martin :)

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar

Dynavoice F6 er et godt valg når det gjelder høyttalere, men jeg lurer på om du skal satse på stereo eller surround?

Surround:

2 x Dynavoice F6

1 x Dynavoice S6

Denon AVR-1306

= ca kr 5700-6000

Dette vil gjøre at budsjettet ditt sprekker litt, men jeg ville ikke lagt mindre i det når jeg først skal kjøpe. Centerhøyttaleren er tatt ut fra den større Challenger-serien til Dynavoice (som jeg selv har) siden mesteparten av lyden kommer fra center, og det trengs en skikkelig høyttaler der med litt punch i.

Stereo:

Hvis jeg går utifra at du har en cdspiller fra før av ville jeg sett på dette:

Cambridge 540A

eller

Denon PMA-500AE

og

Dynavoice F6

eller

Dynavoice M65

eller

Dynavoice M85 (som jeg selv har, se signatur for bilder)

= ca kr 3700-6000

Dette gjør igjen at budsjettet kan sprekke, men jeg ville ha lagt såpass i at jeg blir fornøyd!

Lenke til kommentar
Dynavoice F6 er et godt valg når det gjelder høyttalere, men jeg lurer på om du skal satse på stereo eller surround?

Surround:

2 x Dynavoice F6

1 x Dynavoice S6

Denon AVR-1306

= ca kr 5700-6000

Dette vil gjøre at budsjettet ditt sprekker litt, men jeg ville ikke lagt mindre i det når jeg først skal kjøpe. Centerhøyttaleren er tatt ut fra den større Challenger-serien til Dynavoice (som jeg selv har) siden mesteparten av lyden kommer fra center, og det trengs en skikkelig høyttaler der med litt punch i.

Stereo:

Hvis jeg går utifra at du har en cdspiller fra før av ville jeg sett på dette:

Cambridge 540A

eller

Denon PMA-500AE

og

Dynavoice F6

eller

Dynavoice M65

eller

Dynavoice M85 (som jeg selv har, se signatur for bilder)

= ca kr 3700-6000

Dette gjør igjen at budsjettet kan sprekke, men jeg ville ha lagt såpass i at jeg blir fornøyd!

7295004[/snapback]

Er selvfølgelig enig i at når jeg først skal kjøpe noe, kan jeg like greit kjøpe noe skikkelig. Men jeg jo alltids kjøpe senterhøytaler senere? Trenger ikke å pøse ut med alt på en gang.

Men den pioneeren jeg linket til støtter vel surround? Eller må jeg ha den Denon AVR-1306 recieveren for å kjøre høytalerene?

Og nei, har ingen CD-spiller tilgjengelig tror jeg... Mulig jeg har en et eller annet sted...:p Men det koster ikke stort..

Martin :)

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar

Du vil sitte igjen med en mye bedre forsterker om du tar Denonforsterkeren, jeg ville egentlig lagt mer penger i forsterker, men men, ditt valg. Den vil få mer ut av F6ene, og når du først skal begynne å oppgradere, så slipper du å begynne på nytt med ny forsterker. Det er dumt å ha forsterker som svakeste ledd.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Du vil sitte igjen med en mye bedre forsterker om du tar Denonforsterkeren, jeg ville egentlig lagt mer penger i forsterker, men men, ditt valg. Den vil få mer ut av F6ene, og når du først skal begynne å oppgradere, så slipper du å begynne på nytt med ny forsterker. Det er dumt å ha forsterker som svakeste ledd.

7301776[/snapback]

Interessant, på hvilken måte mener du altså at Denon 1306 er Bedre enn Pioneer 916?

Lenke til kommentar

7301776[/snapback]

Interessant, på hvilken måte mener du altså at Denon 1306 er Bedre enn Pioneer 916?

7407860[/snapback]

Jeg legger meg langflat, jeg forvekslet Pioneer 916 med en annen Pioneer-forsterker som komplett førte for en stund siden! Pioneer 916 er for all del en god forsterker i forhold til prisen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...