Cowboystrekk Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Jeg tenkte å kjøpe meg bil like over nyttår da jeg må pendle og bør ha bil både pga pendlingen og pga jobben. Skal helst ikke bruke over 50.000,- og vil ha en driftsikker bil (lite feil og mangler), helst en liten og bensingjerrig bil, kjørekomfort, lydisolering etc er ikke så viktig. Har sett litt på modeller fra 95-98 med kilometerstand helst ikke så mye over 100000,-. Foreløpig funnet endel opel corsa og hyundai accent, begge kom godt ut i bruktbiltesten med lite feil og mangler, samt lav pris. Har kjørt litt corsa og likte den godt. Hyundai er jeg litt skeptisk til pga billigstempelet, men ser i bruktbiltesten at den kommer meget godt ut. Fordeler med corsa: - grei kjørekomfort, men dette er ikke så viktig - billig i drift - ser ikke så verst ut Fordeler med accent: - svært lite feil, litt færre enn corsa - billige deler, billig i drift - litt større enn corsa Vurderer også honda civic, toyota corolla, nissan micra og almera men disse modellene har grunnet pris/geografi eller kjørelengde ikke helt tilfredsstilt mine krav. Jeg vet f.eks civic er gode biler med lite feil. Noen som har noen tips? Har prøvd både accent og corsa som kan uttale seg? Lenke til kommentar
Team_Volvo Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Husk på avgiftsøkningene som kommer. Accsent går ned imellom 7 og 10 000 tror corsa ligger på nå det samme å. Selv om corsa er litt damebil så ville jeg valgt den. Er vannvittig rå med litt styling og sånt! Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Husk på avgiftsøkningene som kommer. Accsent går ned imellom 7 og 10 000 tror corsa ligger på nå det samme å. Selv om corsa er litt damebil så ville jeg valgt den. Er vannvittig rå med litt styling og sånt! 7309398[/snapback] Jo, men bilene er jo brukt så de vil jo ikke bli berørt av avgiftene på nybiler. Ja, hadde litt sansen for corsa, men alle jeg har funnet til nå er 1.0 og kunne gjerne tenkt meg hengerfeste pga sykkelstativ, men det finnes kanskje ikke corsa med hengerfeste? Lenke til kommentar
Team_Volvo Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Det er bare tull det du sier der. Bruktbilsalget vil også helt klart bli berørt av dette. De som går opp etter nyttår er folk intresserte i å kjøpe nå og omvendt vettu. Sånn er det med bruktbiler også. Er nok ikke hengerfeste nei, det ligger flere 1,3 på finn.no! Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Det er bare tull det du sier der. Bruktbilsalget vil også helt klart bli berørt av dette. De som går opp etter nyttår er folk intresserte i å kjøpe nå og omvendt vettu. Sånn er det med bruktbiler også. Er nok ikke hengerfeste nei, det ligger flere 1,3 på finn.no! 7309561[/snapback] Når bilene begynner å bli 10 år gamle så har det såklart ikke særlig mye å si for prisen lenger. Når en bil f.eks koster 40.000,- før nyttår som brukt har jeg ikke noe tro på at den "plutselig blir 10.000,- billigere\dryere over natta med mindre det dreier seg om svært attraktive modeller (eks noen dieselbilder). På nyere bruktbiler kan det ha endel å si, men ikke på modeller som for lengst har gått ut av produksjon. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Husk på avgiftsøkningene som kommer. Accsent går ned imellom 7 og 10 000 tror corsa ligger på nå det samme å. Selv om corsa er litt damebil så ville jeg valgt den. Er vannvittig rå med litt styling og sånt! 7309398[/snapback] Jo, men bilene er jo brukt så de vil jo ikke bli berørt av avgiftene på nybiler. Ja, hadde litt sansen for corsa, men alle jeg har funnet til nå er 1.0 og kunne gjerne tenkt meg hengerfeste pga sykkelstativ, men det finnes kanskje ikke corsa med hengerfeste? 7309424[/snapback] Bruktbilprisene vil utvilsomt bli påvirket av nybilprisene. Veldig gamle biler vil ikke bli påvirket, men dersom en bil er billigere ny neste år, vil det være lite poeng i å betale nesten like mye for en brukt bil som en helt ny bil. For å si det veldig enkelt. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Ja, akkurat som jeg sier, og jeg skal ha en ganske gammel bruktbil, trolig over 10 år gammel og da vil ikke avgiftsendringen får så veldig store konsekvenser Lenke til kommentar
Team_Volvo Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Nei men vi selger vår 97-modell nå og der har det hatt veldig mye betydning i det siste! Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Nei men vi selger vår 97-modell nå og der har det hatt veldig mye betydning i det siste! 7310221[/snapback] Ok, kan hende det gjelder for endel modeller, men jeg skal sannsynlgivis ha bil som er eldre enn 10 år og da tviler jeg på at det utgjør mange tusen. Skal uansett vente til over jul, har funnet ut at jeg ikke kan kjøpe bil før tidligst januar så det er jo uansett et ikke-tema for meg Lenke til kommentar
NissanSkyline Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Skaff en BMW-3 serie. 318i eller 320i. gode biler til rimelig penge. Og de fleste vet hva BMW står for... Foreksempel: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=88...2&pos=9&tot=177 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Vet BMW er bra, MEN jeg får en eldre bil, som har gått lenger med dyrere forsikring sammenlignet med f.eks prisen på corolla og civic. Som sagt, kjøreglede er ikke så viktig da dette er kun ment som transportmiddel Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 de fleste bmw er alltid herpa av ungdommer og har dyr forsikring.hvor bor du delavar? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 de fleste bmw er alltid herpa av ungdommer og har dyr forsikring.hvor bor du delavar? 7442315[/snapback] Ja, bor i nordland og pendler til trønderlag og typisk "rånebil" der ejg bor er diverse eldre bmw nå som stort sett alle volvo 240 er vraket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå