rønning Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hei... Holder på med en nyhetspubliseringssystem, og har kommet borti en liten sak. Jeg skal gjøre slik at det er mulig å hente ut nyheter fra en gitt uke, og lurer på hvordan jeg enklest gjør dette. Jeg lagrer nyheter med timestamp ( time() )... En måte å gjøre det på er å manuelt hente ut timestamp med mktime() for den første dagen og den siste dagen i hver uke, og sette opp en spørring med de verdiene. Men dette er veldig tungvint, så hadde vært greit om noen har tips til hvordan dette kan gjøres... Lenke til kommentar
Peter Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Du trenger bare lage ett timestamp med mktime. Antall sekunder per uke er jo så og si konstant. (60*60*24*7) så du vil ha alt mellom mktime og mktime+sekunder_per_uke Lenke til kommentar
rønning Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 ja...det er klart, men man må vel fortsatt lage en timestamp for hver første dag i hver uke..? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Ja, men hva er problemet med det? Det er jo snakk om noen få linjer kode? Endret 15. november 2006 av ZoRaC Lenke til kommentar
Peter Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 ja...det er klart, men man må vel fortsatt lage en timestamp for hver første dag i hver uke..? 7288981[/snapback] Du trenger fortsatt bare å lage ett timestamp med mktime. f.eks. 1.1 det året du vil vise. Så blir hver uke bare mktime + (60*60*24*7)*UKE_NR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå