Opelmekk Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Skal lage meg noen selvanvisere og lurer på hvor hardt en kule slår på en metall bit på mettalet er ca 50-100 meter unna? Mvh Oly Lenke til kommentar
Perazzi Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Utgangshastigheten på kula ligger vel et sted mellom 300 - 400 m/s. Hvordan hastigheten er når den når 50 - 100 meter vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Skal du bruke pistol eller gæver? Med et salong gæver får du jo mye høyere utgangshastighet enn med pistol. Men det er litt kraft i et .22(LR?) skudd også, har skutt med pistol på ca 100 meter på en halv kilo siluett. da var balansepunktet ca 1-1.5kg trykk før den veltet skikkelig.(altså det er det samme som å veie noe som er 1kg som kraften det tar for at jeg skal velte den med fingrene) Den veltet ikke før jeg traff i toppen. Så ikke lag for tunge blinker. Endret 15. november 2006 av Litejk Lenke til kommentar
Opelmekk Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Skal bruke Sauer 200 str med .22 ombyggigs sett. Prøvde å skyte på en ca 3mm(øyemål) tjukk stålplate. Kula lagde noen heftige bulker men gjekk ikkje igjennom. So trur det skal funke Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Kommer nok til å funke ja, og om så den ikke faller så hører du at du treffer på lyden, det som er genialt med stålblinker men er jo like greit å lage den litt svak da, slik at uansett hvor på blinken du treffer så detter den... Lenke til kommentar
varmit Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Nok til å skyte dyr opp til hares størrelse, men ikke hare. Perfekt treningsrifle/pistol, billig ammunisjon og lite smell/rekyl! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå