Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke HD

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en PC som jeg skal legge inn XP på for en kamerat , men jeg får beskjed om at systemet ikke finner noen harddisk? Jeg har forsøkt med flere HDer både SATA og ikke sata , med samme resultat!

HK er av type ASUS A7V600

Noen som har en forklaring her kanskje?

Endret av zimsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XP installeren støtter et fåtall av s-ata kontrollere, hvilket betyr at du må sette i en driverdiskett for hovedkortet når du starter installasjonen. Program for å lage en slik driverdiskett burde finnes på hjemmesiden til asus elller på driver-cden.

Og før du spør så tror jeg desverre ikke det finnest noe godt alternativ til å bruke diskett, bortsett fra å slipstreame driveren på windows cden, hvilket er litt omstendelig.

Lenke til kommentar
XP installeren støtter et fåtall av s-ata kontrollere, hvilket betyr at du må sette i en driverdiskett for hovedkortet når du starter installasjonen. Program for å lage en slik driverdiskett burde finnes på hjemmesiden til asus elller på driver-cden.

Og før du spør så tror jeg desverre ikke det finnest noe godt alternativ til å bruke diskett, bortsett fra å slipstreame driveren på windows cden, hvilket er litt omstendelig.

7288739[/snapback]

Javel får se på det da og takk for svar. kan legge til at det fra før var innstallert Win 2000 , men når vi slo på maskinen fikk vi beskjed om at en eller annen oppstartfil manglet.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...