mouktar Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Jeg har 1 laptop, og 1 stasjonær PC, og lurer på om det er mulig for meg å kunne "fjernstyre" den stasjonære PCn min via internett fra den bærbare, når jeg f.eks er på skolen eller på tur hjem? Og ikke nødvendigvis kun dette, men også dele filer når jeg befinner meg utenfor hjemmet? Takk for hjelp -Mouktar Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Jeg har 1 laptop, og 1 stasjonær PC, og lurer på om det er mulig for meg å kunne "fjernstyre" den stasjonære PCn min via internett fra den bærbare, når jeg f.eks er på skolen eller på tur hjem? Og ikke nødvendigvis kun dette, men også dele filer når jeg befinner meg utenfor hjemmet? Takk for hjelp -Mouktar 7288664[/snapback] Jeg bruker vnc til dette, veldig fin tjeneste. Sett opp med passord, og bytt gjerne port(og åpne porten med riktig deNAT i eventuelle brannmurer/rutere) http://www.realvnc.com/ Til fildelingen anbefaler jeg sftp eller ftp. (Når du fjernstyrer via vnc kan du selvsagt sende filer pr epost eller www.yousendit.com eller.no, men det er kanskje litt tungvindt...) K Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Tflux! (torrent flux) bra og ha! Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Jeg bruker Remote Desktop til dette, og det fungerer brilliant. Anbefales på det sterkeste. Er vel også standard på XP Pro. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Selv bruker jeg RealVNC, Hamachi, windows fildeling og syncback. Hamachi kobler maskinene i et virtuelt nettverk (man slipper å åpne porter osv) og syncback bruker jeg til synkronisering av filer. Pleier å mount'e alle diskene i hjemmepc'en til en egen stasjonsbokstav på laptopen. Når jeg da er andre steder enn hjemme kan jeg enkelt koble meg på fjernstyringen og mounte alle diskene til egne stasjonsbokstaver. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Kjører selv med noe av det samma oppsettet som "norpheus". Hamachi og remote desktop mot servern min. før brukte jeg vnc, og begge deler funker bra. Satt på et pizza sted som har gratis wlan, og koblet meg opp mot nettverket hjemme, funka like bra hver gang ps, skal du ha hamachi så sier jeg bare www.hamachi.cc Om du velger den gamle versjonen (0.9.9.9) så kan du også få det på norsk(men da må du laste ned den norske setup fila istedet for engelsk). Endret 15. november 2006 av Drkangel Lenke til kommentar
mouktar Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Takker for alle svar Håper at jeg får satt opp et nettverk som tilfredsstiller mine krav nå Lenke til kommentar
V-by Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 hvis du vil betale penger, veit jeg at LogMein.com har en tjeneste der du har RDP og fildeling samtidig, men aner ikke hvordan den funker, aldri prøvd betalversjonen Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Bruker selv www.logmein.com er et ganske genialt program, du slipper å åpne noen porter i routeren, og er gratis. (kan få betaling også, men ikke noe nødvendig) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå