mghogli Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Heisann. Jeg vurderer å bytte skjermkort, men tenkte ikke å legge så mye i dette da maskina mi begynner å bli litt gammel "all over". Spørsmålet mitt er om det er vits i å bytte fra et XFX geforce 6600 GT 128MB 8xAGP, til et Gainward GeForce 7600GS 256MB DDR2, AGP8X? Vil jeg merke så mye forskjell i ytelse at dette er noe vits i? Har kjøpt meg endel nye spill, og vil gjerne ha mer ytelse på disse nemlig Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hei. En vesentlig ting er jo resten av hardwaren din, hva er det du har?? Det nytter lite å bare bytte skjermkort hvis feks. cpu blir en stor flaskehals Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hva er grunnen til ønske om nytt skjermkort? "Vil bare ha" eller "spill begynner å gå sirup"? Er det første alternativ, vil jeg (etter å ha "villet ha noe nå" en del ganger) anbefale å sette pengene på konto og bruke dem når du skal kjøpe ny maskin med PCIe og sånn. Som i gode, gamle dager, da man brukte sparegris og sånn Lenke til kommentar
mghogli Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Ingen ting som går i sirup enda.. men vil jo gjerne kjøre litt høyere detaljnivå og slikt enn minimum settings.. Husker ikke specsa her og nå, men prosessoren er ikke noe problem. Har 1 GB RAM. Kanskje jeg bare dropper det hele da.. venter til mars og kjøper PS3 for penga i stedet.. Pc'en duger ei stund til.. så hvis det blir liten forskjell i ytelse ved bytte av kort, så orker jeg ikke bytte enda.. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Ingen ting som går i sirup enda.. men vil jo gjerne kjøre litt høyere detaljnivå og slikt enn minimum settings..Husker ikke specsa her og nå, men prosessoren er ikke noe problem. Har 1 GB RAM. Kanskje jeg bare dropper det hele da.. venter til mars og kjøper PS3 for penga i stedet.. Pc'en duger ei stund til.. så hvis det blir liten forskjell i ytelse ved bytte av kort, så orker jeg ikke bytte enda.. 7289535[/snapback] eeeehhhh javel.... drop det du da, det er nok det beste Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Ingen ting som går i sirup enda.. men vil jo gjerne kjøre litt høyere detaljnivå og slikt enn minimum settings..Husker ikke specsa her og nå, men prosessoren er ikke noe problem. Har 1 GB RAM. Kanskje jeg bare dropper det hele da.. venter til mars og kjøper PS3 for penga i stedet.. Pc'en duger ei stund til.. så hvis det blir liten forskjell i ytelse ved bytte av kort, så orker jeg ikke bytte enda.. 7289535[/snapback] eeeehhhh javel.... drop det du da, det er nok det beste 7289646[/snapback] Veldig saklig innhold i innlegget ditt ? Altså, spørs hva du prioriterer, har du et gammelt AMD / intel system , ville jeg nok ikke byttet til noe bedre skjermkort, iallefall ikke agp kort, da det er passe dødt framover i teknologien. har du 754/939S isåfall og ikke har PCI-E , vill jeg kanskje byttet over til PCI-E, spørs bare hvor mye du vil legge i det. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Neinei, ikke bytte PC mot konsoll For å være helt ærlig, tror jeg at du vil få utbytte av oppgradering til et 7600GS. Jeg har et Radeon 9800 som jeg ikke har noe problem med å kjøre en del nyere spill på. (Selv om jeg har gått over til vassere saker fordi jeg kan ). Men jeg skjønner ditt ønske om å kjøre litt høyere detaljnivå. Men husk at flere detaljer belaster CPU mer også. Om du ønsker høyere oppløsning og AA/AF, er nok skjermkortet en begrensende faktor. Endret 15. november 2006 av baronKanon Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 er det meg du hentyder til? når man får så sparsomme opplysninger og når ikke vedkommene gidder å sjekke hardwaren sin før han poster så fortjener han et slikt svar.. :!: Lenke til kommentar
mghogli Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Sitter på jobb serru og jeg har ikke hardware specsa i huet.. (dessuten vil jeg aldri erstatte pc'en mot en konsoll, men hva er feil med begge deler? ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå