Gå til innhold

Bytte av skjermkort, vits i?

mghogli

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg vurderer å bytte skjermkort, men tenkte ikke å legge så mye i dette da maskina mi begynner å bli litt gammel "all over".

Spørsmålet mitt er om det er vits i å bytte fra et XFX geforce 6600 GT 128MB 8xAGP, til et Gainward GeForce 7600GS 256MB DDR2, AGP8X?

Vil jeg merke så mye forskjell i ytelse at dette er noe vits i?

Har kjøpt meg endel nye spill, og vil gjerne ha mer ytelse på disse nemlig :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er grunnen til ønske om nytt skjermkort? "Vil bare ha" eller "spill begynner å gå sirup"? Er det første alternativ, vil jeg (etter å ha "villet ha noe nå" en del ganger) anbefale å sette pengene på konto og bruke dem når du skal kjøpe ny maskin med PCIe og sånn. Som i gode, gamle dager, da man brukte sparegris og sånn ;)

Lenke til kommentar

Ingen ting som går i sirup enda.. men vil jo gjerne kjøre litt høyere detaljnivå og slikt enn minimum settings..

Husker ikke specsa her og nå, men prosessoren er ikke noe problem. Har 1 GB RAM.

Kanskje jeg bare dropper det hele da.. venter til mars og kjøper PS3 for penga i stedet.. Pc'en duger ei stund til.. så hvis det blir liten forskjell i ytelse ved bytte av kort, så orker jeg ikke bytte enda..

Lenke til kommentar
Ingen ting som går i sirup enda.. men vil jo gjerne kjøre litt høyere detaljnivå og slikt enn minimum settings..

Husker ikke specsa her og nå, men prosessoren er ikke noe problem. Har 1 GB RAM.

Kanskje jeg bare dropper det hele da.. venter til mars og kjøper PS3 for penga i stedet.. Pc'en duger ei stund til.. så hvis det blir liten forskjell i ytelse ved bytte av kort, så orker jeg ikke bytte enda..

7289535[/snapback]

eeeehhhh :hmm: javel....

drop det du da, det er nok det beste :innocent:

Lenke til kommentar

7289535[/snapback]

eeeehhhh :hmm: javel....

drop det du da, det er nok det beste :innocent:

7289646[/snapback]

Veldig saklig innhold i innlegget ditt ?

Altså, spørs hva du prioriterer, har du et gammelt AMD / intel system , ville jeg nok ikke byttet til noe bedre skjermkort, iallefall ikke agp kort, da det er passe dødt framover i teknologien.

har du 754/939S isåfall og ikke har PCI-E , vill jeg kanskje byttet over til PCI-E, spørs bare hvor mye du vil legge i det.

Lenke til kommentar

Neinei, ikke bytte PC mot konsoll :scared:

For å være helt ærlig, tror jeg at du vil få utbytte av oppgradering til et 7600GS. Jeg har et Radeon 9800 som jeg ikke har noe problem med å kjøre en del nyere spill på. (Selv om jeg har gått over til vassere saker fordi jeg kan ;) ). Men jeg skjønner ditt ønske om å kjøre litt høyere detaljnivå. Men husk at flere detaljer belaster CPU mer også. Om du ønsker høyere oppløsning og AA/AF, er nok skjermkortet en begrensende faktor.

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...