Rincewind Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Jeg har hatt store problemer med torrent-nedlasting i det siste og søker dermed råd her. Problemet er at hver gang jeg setter igang nedlasting, så stanser all annen internett trafikk. Blir umulig å spille på nett, surfe, noe som helst. Men hvis jeg laster ned med andre program (FTP, etc) så går det helt fint. Har prøvd flere torrent-klienter (BitComet, Azureus, ABC, uTorrent) men alle skaper samme problemene. Jeg har åpnet portene 1337-1357 på ruteren min og setter opp disse portene i programmene, uten at det hjelper. Utrolig irriterende ettersom eneste tidspunkt jeg kunne ha på torrentnedlastinger til nå var mens jeg var på skolen. Men nå har mor begynt å jobbe hjemmefra, og da trenger hun en fungerende internettlinje, ergo ingen nedlasting for meg Noen andre som har opplevd lignende problemer? Har forresten en Belkin Router (Husker ikke nøyaktig modell, men 54Mbps), og en 6Mbit Lyse Bredbåndslinje. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 begrens opplasting til ca 70%. hvis andre skal bruke nettet kan det være en ide også å begrense nedlasting også ikke sett maximum number of peers over f.eks 100. Lenke til kommentar
stian999 Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Har du begrenset upload hastigheten i torrent klienten? Hvis upload er satt til ubegrenset så kan det strupe all annen internett trafikk. edit: enig med audi_a8 Endret 15. november 2006 av stian999 Lenke til kommentar
Rincewind Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 (endret) beklager, burde ha nevnt at jeg bruker Netlimiter og begrenser all opplasting til 25 kb/s, og hvis andre skal bruke nettet begrenser jeg også nedlastingen(Selv om det aldri pleier være et problem, ettersom jeg aldri får spesielt bra hastigheter). Men uansett om jeg begrenser eller ikke så skjer samme greiene. Endret 15. november 2006 av Rincewind Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) hmm, 1 port skal åpnes, bruk en valgfri mellom 49152 til 65500 nedlastingshastigheten kan variere, hvis du har gode kompiser eller dårlige kompiser i nettverket ditt. (ikke gøy å dele et eple med 500 kompiser vet du). Men iallfall sjekk number of connections i clienten din. edit: lyse, sa du. hvis du har 6mit begge veier. da må du ikke låse upload til 25 kb/s, da blir du en dårlig kompis, skjønner? (tenk hvis alle gjorde det samme, nettverket bryter da sammen til slutt) Endret 15. november 2006 av audi_a8 Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Hvor mange opp/nedlastninger kjører du samtidig? Av egen erfaring vet jeg at med for mange nedlastninger samtidig blir maskinen ubrukelig. Kjørte eMule på en masin med 100mbit, da åpnet eMule for veldig mange opplastniger, og maskinen ble særdeles treg. Det kan være noe lignende du opplever. Prøv å begrense antall samtidige opp/nedlastninger, ikke med NetLimiter, men i f.eks Azureus. Endret 15. november 2006 av Mr Burns Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) - Link fjarna hvis du ikke kan dele så ikke last ned så enkelt er det... som på torrent trackere erdet en ratio du MÅ ha eller så blir du banna Endret 15. november 2006 av Nightmeare Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Kanskje du har en kjip router som ikke t¨åler så mange tilkoblinger på 1 gang. Jeg tror du kan begrense det i Azureus, se om det blir noe bedre da! Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Kan være at ISP`n struper linja di på torrenter, så prøv å sette på Encryption og bruk Peer Guardian. Så ikke datoen før nå Endret 28. februar 2007 av ghbing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå